Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Загальна психологія
    (ФОП Бровін О. В., 2023) Поясок, Тамара Борисівна; Беспарточна, Олена Іванівна; Квасник, Ольга Віталіївна; Шаполова, Вікторія Валеріївна
    Навчальний посібник розроблено на основі робочих програм навчальних дисциплін «Загальна психологія», «Психологія», «Педагогіка та психологія вищої школи», «Вікова та педагогічна психологія». Структура видання дозволяє сформувати цілісний підхід до вивчення основ психології та отримати уявлення про емпіричні дослідження у психології. Питання, що розкривають зміст теми, ключові терміни та поняття відображають проблематику заняття; питання для самоконтролю надають можливість самоперевірки рівня засвоєння теми, а питання для групової дискусії та практичні кейси сприяють формуванню особистої думки здобувачів і творчого підходу щодо вирішення певних психологічних проблем. Зазначена структура навчального посібника дає змогу викладачу у роботі зі студентами актуалізувати необхідні для розуміння теми теоретичні поняття, а також формувати практичні уміння і навички, що в кінцевому результаті забезпечує розвиток психологічного мислення студентів. Навчальний посібник буде корисним для науковців, викладачів, здобувачів вищої освіти усіх спеціальностей першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти. Видання адресоване студентам освітнього ступеня бакалавр, магістрантам, викладачам закладів вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Концепція "Сам собі плацебо" як основа подолання емоційного стресу в умовах карантину
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Гура, Тетяна Віталіївна; Фурманець, Борис Іванович
    У цій статті викладено дані контент-аналізу науково-теоретичних та методично-практичних аспектів концепції «Сам собі плацебо» як основи подолання ознак емоційного стресу індивідами українського суспільства в умовах карантину. Виявлено, що відповідно щодобових даних соціально-організаційної статистики карантину в українському суспільстві, існує проблема емоційного, а загалом соціально-психологічного стресового стану серед певних осередків населення, що погіршує їх психічне та фізичне самопочуття. Доведено, що така ситуація сприяє порушенню особистісно-внутрішнього балансу з психопатологічними ознаками і потребує свого методично-концептуального обгрутування. Визначено, що саме введення позитивних, основних аспектів концепції плацебо, раціонально поєднаної з спеціальною процедурою певних методик, буде позитивно сприяти зниженню та зняттю емоційних стресових станів у певних індивідів. Встановлено, що потрібен, передусім, принциповий та зразковий розгляд і виклад соціально-психологічного та методично-практичного змісту зазначеної концепції, цим самим сприяння підтримці тих осіб, які спеціально займаються профілактикою і подоланням емоційного стресу тих, хто перебуваює у карантині.
  • Ескіз
    Документ
    Духовно-моральний аспект екологічного виховання дітей з обмеженими можливостями
    (НТУ "ХПІ", 2017) Черкашина, Анна Николаевна; Рассоха, О. М.
    В роботі викладені принципи роботи в школі по духовно-моральному та екологічному вихованню школярів та запропоновано форми і методи виховання в питаннях екології в підшефної школи-інтернаті для дітей з обмеженими можливостями.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічна етика
    (НТУ "ХПІ", 2011) Романовський, Олександр Георгійович; Середа, Наталія Вікторівна; Квасник, Ольга Віталіївна
  • Ескіз
    Документ
    Ціннісно-орієнтаційна єдність – важливий компонент психологічної сумісності членів малих груп
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2005) Панфілов, Юрій Іванович
  • Ескіз
    Документ
    Динаміка формування і розвитку ціннісних орієнтацій
    (Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2007) Квасник, Ольга Віталіївна
    У роботі розглянуто динаміку формування і розвитку ціннісних орієнтацій відносно диференціації поколінь. Автор підкреслює важливість інституту вищої освіти для процесу адаптації майбутніх фахівців у соціокультурному просторі сучасного світу.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія
    (Савчук О. О., 2014) Пазиніч, Станіслав Миколайович
    Широко і доступно презентовані основні положення курсу філософії для студентів вищих навчальних закладів. Висвітлено найбільш визнані філософські концепції, ідеї та помисли всесвітньої інтелектуальної культури. Розкрито квінтесенцію і притаманні особливості філософського знання і культури коректного мислення. У кожній темі надано доконечну увагу розмаїтим філософським течіям в інтерпретації новочасних проблем духовної культури людства. Враховуючи специфіку художньо-гуманітарної освіти, наведено глосарій, що містить основний понятійно-категоріальний апарат сучасної філософії, а також плани семінарських занять з рекомендаціями використання основної та допоміжної літератури. Крім того, посібник містить короткі біографічні довідки про славетних філософів від античності до сучасної доби. Для шанувальників класичної латини наведено справжній розсип мудрих, лапідарних думок.
  • Ескіз
    Документ
    Самостійна робота студентів: психологічна структура, контроль, організація
    (НТУ "ХПІ", 2012) Васильєва, Ірина Геннадіївна; Дегтярьова, В. Г.; Журавльова, Т. Г.
    В статті описуються основні проблеми організації самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми виховання духовності в сучасному житті
    (НТУ "ХПІ", 2012) Репик, Д. В.
    Автором розглянуто точки зору на поняття «духовність». Проведено аналіз витоків цього поняття, а також досліджено його типи.У статті автор наголошує, що самовиховання безпосередньо пов'язано з питанням духовності.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив реклами в засобах масової інформації на дітей
    (НТУ "ХПІ", 2009) Дубяга, А. Ю.
    Автором досліджено питання впливу реклами на життя та здоров'я суспільства в цілому та дітей зокрема. Розглянуто мотиви впливу на свідомість та підсвідомість людини, які використувуються в рекламі. В статті проведено спектральний аналіз досліджень різних країн щодо поведінки дітей, які велику частину свого вільного часу проводять перед телевізором, відповідно спостерігаючи за рекламою.