Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 15
  • Ескіз
    Документ
    Мистецтво як шлях до духовної гармонії особистості
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Черемський, Максим Петрович
    Стаття присвячена ролі мистецтва у вихованні духовної культури особистості. Мистецтво розвиває в людині художнє бачення навколишнього світу, розкриває її творчий потенціал. Естетичне виховання пробуджує в особистості потяг до краси та доброти.
  • Ескіз
    Документ
    Свобода та її роль у вихованні духовності особистості
    (НТУ "ХПІ", 2018) Черемський, Максим Петрович
    Автор статті розглядає свободу як передумову духовного розвитку особистості. Свобода сприяє самоактуалізації і творчому розвитку особистості. Водночас свобода виховує в людині такі моральні риси характеру як честь та гідність. Свобода дарує можливість творчої взаємодії і взаєморозуміння між людьми.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретико-практичні аспекти формування спрямованості на успішну професійну діяльність педагогікі вищої школи
    (НТУ "ХПІ", 2018) Чадаєва, К. Ю.; Золотухіна, Н. А.
    В статті розглядаються проблеми створення педагогічних умов для формування у студентів спрямованості на успішну професійну діяльність у творчих вузах. Розкрито сутність і структурні складові спрямованості студентів на успішну професійну діяльність, обґрунтовано педагогічні умови досягнення.
  • Ескіз
    Документ
    Життєтворчі здібності та креативний потенціал особистості, яка самоактуалізується
    (НТУ "ХПІ", 2016) Большакова, А.
    Дослідження проведено в галузі психології життєтворчості. Вивчено взаємозв’язок життєтворчих здібностей та креативного потенціалу особистості, яка самоактуалізується. Досліджено сім видів життєтворчих здібностей: усвідомлення смислу життя, життєстійкість, цілепокладання, пластичність, особистісне зростання, креативність, рефлексія. Вивчено показники самоактуалізації, які найбільш інформативно характеризують креативний потенціал особистості. Показано, що життєтворчі здібності є особистісним корелятом таких важливих складових креативного потенціалу як креативність, спонтанність та автономність.
  • Ескіз
    Документ
    Подготовка конкурентоспособного специалиста в техническом университете
    (НТУ "ХПИ", 2016) Черванева, Зинаида Александровна
    Техническое образвание традиционно является узко профессиональным и экстенсивным. В то же время, современному обществу нужен специалист нового типа, который сочетал бы в себе функции научного работника, проектировщика, конструктора, изобретателя, инженера-системника, а также менеджера, маркетолога. Этот системно-синергетический подход является самым продуктивным.Техническая элита, подготоваленная таким образом, будет, очевидно, определять социально-технологическое развитие Украины. Отмечается, что основным методологическим принципом подготовки специалиста в техническом вузе должно быть его включение в систему "специалист-техника-социальный прогресс". Для этого в университете студент должен получить, кроме узко специальной, экономическую, психолого-педагогическую и социологическую подготовку. Важной задачей становится уменье адаптироваться к новому (учиться на протяжении всей жизни – современный девиз образования) и создавать новое качество производства через развитие и реализацию креативности. Для этого необходимо использовать активные методы и формы обучения, инновационные педагогические технологии. Нужен решительный переход от школы памяти к школе мышления - школе творчества, школе высокого профессионализма. Необходим учет значения субъект-объектных отношений в системе "специалист-техника-общественный прогресс", возрастание веса креативности на фоне узко специализированного обучення, соответственно, увеличение значения гуманитарного блока дисциплин в формувании личности. Уточняются цели, задачи, формы и методы, а также направления обучения: фундаментализация в сочетании со специализацией будущих специалистов, компьютеризация на качественно новом уровне, творческий подход, гуманитаризация и гуманизация системы образования, соотношение теории и практики в процессе обучения, психолого-педагогическая составляющая, общая и профессиональная культура конкурентоспособного специалиста.
  • Ескіз
    Документ
    Emotional leadership and ways of its formation in National Technical University "Kharkiv polytechnic institute"
    (Національний авіаційний університет, 2015) Romanovskyi, O. G.; Knysh, A. Ye.
    The paper examined in details a phenomenon of emotional leadership, ways of its display and formation. The experience of National technical university "Kharkiv polytechnic institute" in unleashing the potential of emotional leadership of students of engineering and humanitarian branches through stimulation of the development of emotional intelligence are given. It is shown that raising of the level of emotional intelligence of students in higher technical institutions are provided by such factors as: synergy effect through the involvement of specialists of various scientific fields; involving students in research and creative projects; development of moral character of future specialists; formation of students focus on success. Results of research aimed at leadership potential disclosure through the development of emotional intelligence of students of technical universities are shown. Comparison of dynamics of indicators of emotional intelligence of students in NTU "KhPI" and other Ukrainian universities that prepare students both technical and humanitarian type are posted.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток творчого потенціалу вчителя у процесі професійного становлення
    (НТУ "ХПІ", 2015) Пільгук, Т. С.
    У статті розкрито психолого-педагогічні аспекти розвитку творчого потенціалу вчителя у процесі професійного становлення. Розглянуто напрацювання вчених в галузі дослідження психологічних механізмів творчого потенціалу вчителя і проблем професійного становлення. Науково обґрунтовано поняття творчого потенціалу вчителя. Визначено, що творчий потенціал вчителя-початківця слід розглядати як результат творчої діяльності людини. В результаті проведення анкетування вчителів м. Полтави і Полтавської області (100 осіб) встановлено, що майже половина респондентів вважає основними джерелами творчого потенціалу є вивчення передового педагогічного досвіду.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічні якості особистості керівника недержавних закладів медичного профілю за 16-ти факторним опитувальником Р. Кеттелла
    (НТУ "ХПІ", 2015) Алещенко-Місюрін, С. О.
    Стаття присвячена проблемі дослідження психологічних якостей особистості керівника недержавних закладів медичного профілю за 16-ти факторним опитувальником Р. Кеттелла. Дослідження показало наявність впливу характерологічних властивостей керівників на особливості його професійної діяльності: емоційна стійкість, домінантність, впевненість в собі, високий самоконтроль керівника.
  • Ескіз
    Документ
    Мистецтво як важливий чинник формування творчої особистості майбутнього інженера
    (Харківська державна академія дизайну та мистецтв, 2007) Пономарьов, Олександр Семенович; Рощенко, О. О.; Левченко, В. І.; Черемський, Максим Петрович
    Показано роль мистецтва у формуванні творчої особистості та розвитку креативних здібностей майбутнього інженера. Це слугує важливим чинником його професійної та особистісної самореалізації, досягнення життєвого успіху. В умовах ринкової економіки тільки творчий підхід до справи забезпечує конкурентоспроможність фахівця.
  • Ескіз
    Документ
    Ідеї педагогіки добра у творчій спадщині Івана Зязюна (1938–2014 рр.)
    (НТУ "ХПІ", 2015) Лавріненко, Олександр Андрійович
    У статті розглянуто філософські і науково-педагогічні підходи до позначення феномена педагогіки добра в спадщині видатного українського вченого, філософа і гуманіста Івана Андрійовича Зязюна (1938-2014 рр.). Розкрито сутність педагогіки добра як категорії педагогіки та обґрунтовано необхідність її введення в педагогічний тезаурус.