Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Особливості сучасних педагогічних технологій у формуванні системи знань фахівців
    (НТУ "ХПІ", 2015) Мажник, Л. О.
    У статті подано особливості сучасних педагогічних технологій у процесі формування системи знань фахівців у галузі економіки. Коротко означено перелік факторів, що можуть впливати на компетентності фахівців. Визначено перелік найбільш популярних педагогічних технологій, що використовують серед майбутніх фахівців з економіки.
  • Ескіз
    Документ
    Досвід упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчально-виховний процес НТУ "ХПІ"
    (Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського, 2012) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Гуріна, Галина Іванівна
    Автори розкривають досвід впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес факультету технології органічних речовин НТУ "ХПІ". Зокрема, описуються конкретні результати реалізації проекту, їх впровадження.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення кваліфікації та педагогічної культури як умова успішної діяльності викладача вищого навчального закладу
    (НТУ "ХПІ", 2015) Кайдалова, Л. Г.
    У статті висвітлено основні теоретичні та практичні аспекти підвищення кваліфікації та педагогічної культури викладачів, які є необхідною умовою успішної педагогічної діяльності. Розглянуто тематику та зміст циклів підвищення кваліфікації викладачів, схарактеризовано форми та методи навчання. Подано авторське розуміннясутності педагогічної культури, складові та шляхи її формування.
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційна складова у побудові технології викладання навчальних дисциплін
    (НТУ "ХПІ", 2015) Козуля, Марія Михайлівна
    Стаття присвячена проблемним питанням використання інформаційних технологій у побудові процесу навчання, викладання дисциплін з вузівської програми підготовки фахівців. Надано аналіз можливостей оптимального впровадження інформаційних технологій з метою підвищення ефективності системи "суб’єкт навчання – процес – суб’єкт надання знань – процес – суб’єкт навчання з новим рівнем знань", використано когнітивний підхід для визначення механізмів регулювання якістю інформаційно-навчального процесу.
  • Ескіз
    Документ
    Формування технології навчання на синергетичній основі для фахівців комплексної підготовки
    (НТУ "ХПІ", 2015) Козуля, Т. В.; Білова, Марія Олексіївна
    У статті розглядаються перспективи та напрямки розвитку екологічної освіти з урахуванням сучасних потреб синергетичної освітньої парадигми. Проаналізовано сутність поняття «педагогічна технологія» та її структурні елементи. Визначено напрямки розвитку сучасної екологічної освіти на основі синергетичної парадигми. Запропоновано формалізоване відображення досягнення гармонії у навчальному процесі, педагогічної технології для покращення надання знань фахівця з інформаційних технологій за практичним напрямком підготовки з екології.
  • Ескіз
    Документ
    Самоконтроль і самооцінка як складники навчальної діяльності майбутніх інженерів-педагогів у процесі вивчення педагогічних дисциплін
    (НТУ "ХПІ", 2013) Агапова, Марина Олексіївна
    Виконано аналіз понять "самоконтроль" і "самооцінка" в педагогічних і психологічних дослідженнях. Охарактеризована актуальність формування у студентів інженерно-педагогічних спеціальностей здатності до самоконтролю і самооцінювання. Розглянуто функції педагогічних дисциплін в освітньому процесі інженерно-педагогічного вищого навчального закладу. Рекомендовано форми самоконтролю і самооцінки при вивченні педагогічних дисциплін, виокремлено компоненти умінь самоконтролю і умови його формування. Описано механізми формування адекватного самоконтролю і самооцінки майбутніх інженерів-педагогів у процесі вивчення педагогічних дисциплін.
  • Ескіз
    Документ
    Використання сучасних технологій навчання у ВНЗ
    (НТУ "ХПІ", 2014) Гуревич, Роман Семенович
    У статті проаналізовано застосування сучасних технологій навчання в інтеграції з використанням сервісів Інтернет у навчальному процесі ВНЗ та їх вплив на якість підготовки майбутнього фахівця. Особливої уваги у вищій школі нині набувають педагогічні технології, що інтегруються з інформаційно-комунікаційними технологіями (ІКТ). Розвиток сервісів соціальних медіа дозволив здійснювати спілкування студентів між собою. Відповідно до цього, вони можуть бути використані в навчальному процесі ВНЗ. Таким інструментом може стати Блог. Він надає можливість створення нового навчального середовища, використання мультимедіа, розширення його дидактичних можливостей, підвищення його привабливості. Веб-квест у педагогіці – проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернет. Інтеграція технологій Блог і Веб-квест зумовили появу технології Блог-квест, що надає можливість здійснювати спілкування, обговорення, висунення та захист власних пропозицій у проекті, що розглядається. Розроблення, впровадження в навчальний процес сучасних інноваційних технологій навчання, їхньої інтеграції з уже наявними технологіями, використання сервісів соціальних медіа, Інтернет тощо сприяють підвищенню якості навчального процесу, формуванню компетентного фахівця, здатного до роботи в інформаційному суспільстві та навчання впродовж усього життя.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційні освітні технології в умовах реформування системи вищої освіти
    (НТУ "ХПІ", 2013) Глузман, О. В.; Комарова, А. О.
    Сучасна інтеграція в європейський освітній проcтір зумовлює низку сучасних модернізаційних процесів у cиcтемi освіти. Формування змісту освіти "вiд результату" посилює увагу до дiяльнicного складника педaгогiчного процесу та технології, як гaлузi науки, що вивчає та розробляє засоби отримання результaтiв дiяльноcтi. У cтaттi розглянуто основні періоди розвитку дефініції "технологія навчання", проаналiзовaно основні види технологій та їхнi структури.