Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання професійної діяльності як підґрунтя процесу формування готовності до самовдосконалення майбутнього інженера
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2007) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Встановлений перелік типових комплексних завдань та частка трудових затрат для виконання різних функцій залежно від профілю інженера. Зазначено, що наведені характеристики є підґрунтям для створення нормативної моделі діяльності професіонала та інформаційно-психологічного забезпечення професійної підготовки й виховання майбутніх інженерів-професіоналів.
  • Ескіз
    Документ
    Формування в майбутніх інженерів знань щодо здійснення особистісно-професійного самовдосконалення
    (Чорноморський державний університет ім. Петра Могили, 2011) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Статтю присвячено проблемі формування конкурентноздатних фахівців на ринку праці. Обговорюється доцільність доповнення змісту психолого-педагогічних та управлінських дисциплін питаннями набуття знань про сутність особистісно-професійного розвитку та самовдосконалення майбутнього інженера. Встановлено, що від рівня знань, що сформовані в студента, залежить успіх його майбутньої професійної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Competence-based approach in education: essence and methods of implementation in the educational process
    (Impressum, 2020) Romanovskyi, O. G.; Mykhaylychenko, V.; Kobets, V.
    The article reveals the content of the competence-based approach, analyzes the concepts of "competence" and "competency". It is shown that its implementation in the education system is constrained by the ineffective organization of students' self-study and insufficient theoretical development of new constructs. The content of the readiness of future specialists for professional activity, and the role of the competence-based approach in its improvement are revealed. The necessity of developing a common understanding of the content of qualifications in terms of competencies, the creation of models of different levels of competences, the introduction of innovative psychological and pedagogical technologies into the educational process, as well as teaching aids for their use, is shown. Recommendations aimed at improving the effectiveness of the self-study of future specialists in the learning process are proposed: increasing volume of the self-study, methods, and techniques of activating of its organizing, as well as activating of internal resources of the individual.
  • Ескіз
    Документ
    Трансформація цінностей освіти в інформаційному суспільстві
    (НТУ "ХПІ", 2015) Резнік, Світлана Миколаївна
    The value of education, including higher education – is quite important. In our country, traditionally large volume of enrolment in General secondary education of the population. A significant number of high school graduates continuing to study at higher education institutions. On the one hand, we see a trend of education are presented. On the other hand, concerns the quality of knowledge and level of General education of citizens. Therefore, in today's society for some part of the population education and learning is significant, important value. But for another – these values are not linked: trying to get a higher education, they do not always want to work harder on difficult tasks, the maximum deepening of knowledge. Researchers analyzing modern society and trends of its development noted that the information revolution of today does not contribute to snanny, and, conversely, prevent it. That is an increase in information does not increase knowledge. In the conditions of information society the attention the teachers should guide the students awareness of the value of knowledge, a deep understanding of information and intelligence. The article emphasizes the importance of humanitarian training of future engineers. Special attention should be paid to the values of the Humanities that develops social and communicative competence of the student, critical thinking and contributes to the establishment of humanistic principles in society and in the life of every person.
  • Ескіз
    Документ
    Парадигма розуміння
    (Міськдрук, 2015) Пономарьов, Олександр Семенович
    В умовах інноваційного розвитку і становлення інтелектуальної економіки традиційна освітня парадигма, орієнтована на знання, вичерпала себе. Реалії сьогодення вимагають від системи освіти оновлення змісту навчання і забезпечення глибокого його розуміння учнями і студентами. Це зумовлює потребу в розвитку педагогічної герменевтики. Нового підходу вимагає система оцінки результатів навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Філософсько-педагогічні аспекти професійно-особистісного саморозвитку та самовдосконалення майбутнього інженера
    (Класичний приватний університет, 2016) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Автор з'ясовує сутність філософсько-педагогічних поглядів Г. С.Сковороди, що знайшли своє втілення у концепції «Сродної праці» і виступають класичною спадщиною у проблематиці саморозвитку особистості. Розглянуто важливість змісту теоретичних філософсько-педагогічних аспектів для суб'єктів освітнього процесу і практичних кроків, які визначатимуть ефективність процесу особистісно-професійного саморозвитку і самовдосконалення майбутніх інженерів. Наголошується, що процес розвитку й самовдосконалення особистості визначається усвідомленням нею самозміни, самокорекції й саморегуляції й цілеспрямованістю їх здійснення. Обговорюються провідна ідея технології особистісно-професійного проектування майбутнього інженера та організаційні й психолого-педагогічні умовами її застосування у його підготовці.
  • Ескіз
    Документ
    Comparative analysis of features of the higher education system in Ukraine and France
    (НТУ "ХПИ", 2014) Severyna, N.
    Comparative analysis of the features of higher education of Ukraine and France provided the unification of European education in the framework of the Bologna process is carried out in the article. Features of formation of knowledge and skills at higher education institutions of the two countries were discussed. Differences and similarities regarding the organization of the learning process, the creation of educational and training environments in higher educational institutions of Ukraine and France have been described.
  • Ескіз
    Документ
    Проблема личностного самоопределения в современном обществе
    (НТУ "ХПІ", 2015) Городыская, Ольга Николаевна
    В статье сделана попытка осмыслить ситуацию, в которойживет и действует современный человек, в частности – будущий специалист технической сферы. Рассмотрены функции и возможности социально-гуманитарного знания, особенно – философии, в процессе формирования технического специалиста как человека и профессионала. Особое внимание уделено специфике взаимоотношений власти и знания и их влиянии на самоопределение человека.