Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Ділове спілкування як невід'ємна складова управлінської діяльності керівника соціального закладу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Грень, Лариса Миколаївна; Панфілов, Юрій Іванович
    Стаття присвячена розкриттю роді ділового спілкування в управлінській діяльності керівника соціального закладу; визначено ділове спілкування як специфічну форму активності учасників управлінського процесу; розкрито предмет, мету, функції та принципи ділового спілкування; доведено, що спілкування в управлінні є важливим інструментом виконання основних управлінських функцій: організації, мотивації, планування і контролю; розкрито основний зміст та головні обов'язки управлінської діяльності керівника соціального закладу, а також правила, яких він повинен дотримуватись у спілкуванні з підлеглими. На прикладі проведеного авторами статті семінару (щорічна школа-семінар "Сучасні педагогічні технології в освіті", що проходить Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут") було доведено дієвість запропонованих методик для визначення комунікативної компетентності керівника соціального закладу; запропоновано тренувальні вправи з набуття знань та формування умінь ділового спілкування, які доводять, що ефективному діловому спілкуванню можна і треба вчитись задля успішної професійної управлінської діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Використання педагогічних технологій у формуванні корпоративної культури майбутніх менеджерів у вищій технічній школі
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2014) Шаполова, Вікторія Валеріївна
    Мета статті – розглянути основні педагогічні технології, застосування яких допоможе майбутнім менеджерам оволодіти цілісними та стійкими якостями, необхідними для успішного розвитку їх корпоративної культури; з’ясувати зміст чотириступеневої емпіричної моделі навчання Д. Колба, сутність активних соціально-психологічних методів, кейс-методу, соціально-психологічних тренінгів і методів впливу. Сучасний стан освіти вимагає від фахівця високого рівня корпоративної культури, що забезпечується за допомогою впровадження її компонентів у навчально-виховний процес вищої освіти. Процес формування корпоративної культури майбутніх менеджерів у ВТНЗ містить у собі, на наш погляд, цілеспрямовану й організовану діяльність майбутніх фахівців у процесі оволодіння цілісними та стійкими рисами, а також якостями, які необхідні для успішного розвитку їх корпоративної культури на вищий, більш удосконалений і розвинений рівень за допомогою необхідних дій, засобів та умов.
  • Ескіз
    Документ
    Системний підхід до організації підготовки майбутніх лідерів
    (Кам'янець-Подільський національний університет ім. Івана Огієнка, 2017) Гура, Тетяна Віталіївна; Пономарьов, Олександр Семенович
    Проаналізовано важливість потреби в лідерах і підвищення вимог до їхнього професіоналізму й особистісних якостей, перш за все до здібностей впливати на людей і характеру цього впливу. Підкреслено роль ситуації в Україні, яка ставить перед системою освіти завдання з розробки та застосування ефективних методів виявлення потенційних лідерів та організації подальшої їх цільової підготовки. Відзначено основні причини проблеми організації підготовки майбутніх лідерів у вищій школі, що спонукають до відвертого прагнення молодих потенційних лідерів виїжджати за кордон для отримання освіти, а згодом і престижної добре оплачуваної роботи за здобутим фахом. Акцентовано увагу на визначальній характеристиці лідера – харизмі, питання про значення та формування якої у майбутніх лідерів обговорювались на І Міжнародній науково-практичній конференції «Лідери ХХІ століття. Формування особистості харизматичного лідера на основі гуманітарних технологій», яка відбулася в Національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут» у вересні 2017 року. У статті висвітлено проблему значущості системної організації підготовки лідерів, яка полягає у розв’язанні таких завдань: виявлення потенційних лідерів; формування й забезпечення належного рівня їх професійної і соціальної компетентності; розвиток як професійно і соціально значущих, так і специфічно лідерських особистісних рис і якостей. Розглянуто організацію цільової підготовки лідерів, що полягає у виявленні індивідуальних психологічних рис кожного студента; розуміння педагогом індивідуальних особливостей студента; наявність та цілеспрямований розвиток виразних лідерських якостей; причини відсутності безпосереднього контакту й опосередкований характер міжособистісного спілкування між викладачем і студентом. У статті обговорено питання про змістовний аспект системності підготовки лідерів, що означає таку організацію навчально-виховного процесу, яка б передбачала не просто чітко визначений зміст цієї підготовки, а й зацікавленість студентів у його оволодінні, активізацію мотивації їхньої навчально-пізнавальної діяльності й цілеспрямований розвиток лідерських якостей. Тому зміст їх підготовки має включати практичні заняття з формування у потенційних лідерів сталих навичок аналізу проблемних ситуацій, підготовки і прийняття рішень для їх успішного розв’язання, оволодіння технологіями впливу на персонал та управління ним, а також делегування повноважень, підготовки й проведення ділових нарад і ведення переговорів. У статті відзначено функції системного підходу, що сприяють формуванню лідерського потенціалу в студентів, а саме: світоглядна, методологічна, аналітична, критична та загальнокультурна. Доведено, що для системи підготовки майбутніх лідерів необхідно поєднання традиційних та інноваційних педагогічних технологій, спеціалізованих тренінгів й інших методів педагогічного впливу.
  • Ескіз
    Документ
    Лідерство в системі поведінкових компетенцій фахівця з управління проектами
    (НТУ "ХПІ", 2018) Гринченко, Марина Анатоліївна; Пономарьов, Олександр Семенович; Лобач, Олена Володимирівна
    Переважання командного характеру діяльності фахівців з управління проектами висуває високі вимоги до їх особистісного розвитку, а отже й до прищеплення їм поведінкових компетенцій. В системі цих компетенцій чільне місце належить лідерству. Тому виявлення потенційних лідерів і наступний цілеспрямований розвиток їхнього лідерського потенціалу постає важливим завданням навчально-виховного процесу. На підставі узагальнення практичного досвіду цієї діяльності розглянуто шляхи, методи і педагогічні технології, які допомагають успішно вирішити це завдання. Наведено також застосовувану технологію контролю знань студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Формування ціннісно-орієнтаційної визначеності майбутніх учителів у системі колективних відносин
    (НТУ "ХПІ", 2016) Донцов, А. В.
    Розглядаються актуальні питання формування ціннісно-орієнтаційної визначеності майбутніх учителів в процесі формування колективних відносин. Особлива увага приділяється пошуку нових можливостей, вимог та підходів щодо оптимізації навчально-виховного процесу. Розкрито деякі елементи експериментальних технологій формування ціннісно-орієнтаційної визначеності майбутні учителів. Констатуються матеріали власних емпіричних досліджень з формування ціннісно-орієнтаційної визначеності майбутніх учителів.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування інноваційних технологій для підготовки майбутнього фахівця
    (НТУ "ХПІ", 2015) Лазаренко, К. П.; Білера, Н. В.; Нікуліна, Г. Л.
    У статті відображено значення інноваційної діяльності установ вищої освіти, розглянуто основні чинники необхідності впровадження інновацій. Охарактеризовано особливості традиційного та інноваційного навчальних процесів, розглядаються питання впровадження сучасних інноваційних педагогічних технологій у вищій освіті і визначення таких, які оптимально спрямовані на формування професійної компетентності майбутніх фахівців.
  • Ескіз
    Документ
    Управленческая подготовка как компонент профессионального образования студентов факультета психологии: инновационные технологии
    (НТУ "ХПИ", 2014) Ланских, М. В.
    В статье рассматриваются особенности управленческой подготовки студентов факультета психологии НИУ "БелГУ". Организация такой подготовки подразумевает использование на лекционных, семинарских и практических занятиях инновационных педагогических технологий, которые позволяют выявлять и развивать у будущих специалистов творческие способности, интуитивное мышление, оригинальные способы действия в различных ситуациях и обучать их рациональному использованию полученных знаний, умений и навыков в будущей профессиональной деятельности.