Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання професійної діяльності як підґрунтя процесу формування готовності до самовдосконалення майбутнього інженера
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2007) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Встановлений перелік типових комплексних завдань та частка трудових затрат для виконання різних функцій залежно від профілю інженера. Зазначено, що наведені характеристики є підґрунтям для створення нормативної моделі діяльності професіонала та інформаційно-психологічного забезпечення професійної підготовки й виховання майбутніх інженерів-професіоналів.
  • Ескіз
    Документ
    Competence-based approach in education: essence and methods of implementation in the educational process
    (Impressum, 2020) Romanovskyi, O. G.; Mykhaylychenko, V.; Kobets, V.
    The article reveals the content of the competence-based approach, analyzes the concepts of "competence" and "competency". It is shown that its implementation in the education system is constrained by the ineffective organization of students' self-study and insufficient theoretical development of new constructs. The content of the readiness of future specialists for professional activity, and the role of the competence-based approach in its improvement are revealed. The necessity of developing a common understanding of the content of qualifications in terms of competencies, the creation of models of different levels of competences, the introduction of innovative psychological and pedagogical technologies into the educational process, as well as teaching aids for their use, is shown. Recommendations aimed at improving the effectiveness of the self-study of future specialists in the learning process are proposed: increasing volume of the self-study, methods, and techniques of activating of its organizing, as well as activating of internal resources of the individual.
  • Ескіз
    Документ
    Філософсько-педагогічні аспекти професійно-особистісного саморозвитку та самовдосконалення майбутнього інженера
    (Класичний приватний університет, 2016) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Автор з'ясовує сутність філософсько-педагогічних поглядів Г. С.Сковороди, що знайшли своє втілення у концепції «Сродної праці» і виступають класичною спадщиною у проблематиці саморозвитку особистості. Розглянуто важливість змісту теоретичних філософсько-педагогічних аспектів для суб'єктів освітнього процесу і практичних кроків, які визначатимуть ефективність процесу особистісно-професійного саморозвитку і самовдосконалення майбутніх інженерів. Наголошується, що процес розвитку й самовдосконалення особистості визначається усвідомленням нею самозміни, самокорекції й саморегуляції й цілеспрямованістю їх здійснення. Обговорюються провідна ідея технології особистісно-професійного проектування майбутнього інженера та організаційні й психолого-педагогічні умовами її застосування у його підготовці.
  • Ескіз
    Документ
    Необхідність удосконалення методик формування знань щодо психології безпеки професійної діяльності у фаховій підготовці майбутніх інженерів, психологів та викладачів вищої школи
    (Класичний приватний університет, 2015) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Демідова, Юлія Євгенівна
    У статті обґрунтовано важливість формування знань з психології безпеки професійної діяльності у фаховій підготовці студентів інженерного та психолого-педагогічного профілю. Запропоновано практичні кроки з удосконалення методик формування відповідних знань безпеки діяльності, розвитку стійких навичок безпечних прийомів праці, формування загальної культури безпеки на всіх рівнях виробничого алгоритму.
  • Ескіз
    Документ
    Comparative analysis of features of the higher education system in Ukraine and France
    (НТУ "ХПИ", 2014) Severyna, N.
    Comparative analysis of the features of higher education of Ukraine and France provided the unification of European education in the framework of the Bologna process is carried out in the article. Features of formation of knowledge and skills at higher education institutions of the two countries were discussed. Differences and similarities regarding the organization of the learning process, the creation of educational and training environments in higher educational institutions of Ukraine and France have been described.
  • Ескіз
    Документ
    Організація контролю професійних знань студентів за допомогою інформаційних технологій в умовах технічного університету
    (НТУ "ХПІ", 2014) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Борисова, Наталя Володимирівна
    Статтю присвячено проблемам підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців в технічному університеті. Обґрунтовано доведено, що використання інформаційних технологій посідає важливе місце у процесі фахової підготовки сучасних фахівців. У центрі уваги статті знаходяться теоретичні та практичні аспекти застосування інформаційних технологій при організації контролю професійних знань студентів вищих навчальних закладів на прикладі спеціальності «Прикладна лінгвістика». Обговорюються результати досліджень. Встановлено, що застосування інформаційних технологій для забезпечення контролю професійних знань студентів надає можливість управління процесом професійної підготовки відповідно до принципів зворотного зв’язку та діяльнісного підходу.