Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Тренінгові технології як засіб розвитку емоційного інтелекту
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Гура, Тетяна Віталіївна
    В публікації висвітлено поняття емоційний інтелект як здатності точно сприймати, оцінювати і виражати емоції. Особлива увага приділена аналізу тренінгу як формі активного навчання, метою якого є формування лідерського потенціалу майбутніх фахівців ЗВТО. В статті висвітлені основні принципи та методи тренінгової роботи, зокрема розглянуто тренінгову технологію для розвитку емоційного інтелекту. Під час констатувального етапу педагогічного експерименту доведено необхідність розробки тренінгу для розвитку емоційного інтелекту для студентів технічного університету. Висвітлено особливості застосування тренінгових технологій під час формувального експерименту в експериментальній групі. В статті доведено ефективність застосування тренінгових технологій в ЗВТО для розвитку оемоційного інтелекту – основної складової лідерського потенціалу.
  • Ескіз
    Документ
    Qualitative professional training of future rescuers as the key to increasing society and state security
    (National University of Civil Defence of Ukraine, 2021) Hren, L. M.; Koshkarov, Yu.
    The article reveals the essence of such concepts as: "the sphere of civil defence", "professional activity", "professional training", "self-esteem", "motivation", "motivation to succeed"; based on the analysis of the scientific literature, it was found that most of the works of scientists are devoted to the study of professional capacity of personnel during the elimination of the causes and consequences of emergencies; it is proved that the quality of professional training of future rescuers depends on the formation of their focus on successful professional activities, which implies the disclosure of human potential in the process of his professional development and selfdevelopment; the technology of formation of orientation of students on successful professional activity of future rescuers is offered; proved the important role of working on their own self-concept for self-realization and benefit society and the state.
  • Ескіз
    Документ
    Технології дискурсів у релегійному діалозі: пошук порозуміння
    (НТУ "ХПІ", 2017) Троїцька, О. М.; Тараненко, Г. Г.
    У статті розглянуто питання актуалізації та співпраці в науково-освітньому процесі різних дискурсів, що здійснюють діалогічну взаємодію. Окреслено їх певні особливості та варіанти солідарності, схарактеризовано традиції наукового, філософського, освітнього дискурсів у конкретному різновиді діалогу (релігійного) і обґрунтовано необхідність підсилення діалогічної взаємодії філософсько-освітньою рефлексією. Філософська рефлексія дискурсів у діалозі експлікована та ідентифікована як спосіб піднесення інших дискурсів до ціннісно-світоглядних (категоріальних і універсальних) смислів і гуманізації технологій дискурсів.
  • Ескіз
    Документ
    Развитие техногенной цивилизации как фактор обретения новой духовности и ноосферной ответственности
    (НТУ "ХПИ", 2017) Мищенко, Виктор Иванович
    В статье рассматривается этапы становления духовного облика человека, причины кризисного состояния современной цивилизации, роль техники в формировании человека будущего.
  • Ескіз
    Документ
    Смарт-економіка: характерні риси та еволюція
    (НТУ "ХПІ", 2017) Федотова, Ю. В.
    Розглянуто характерні риси постіндустріального суспільства, виділено критерії оцінки відповідності національної економіки його принципам. Зазначено, що новим етапом становлення концепцій економічного знання є смарт-економіка, яка орієнтована на комплексну модернізацію та інноваційний розвиток виробничих секторів на основі технологій нового покоління.
  • Ескіз
    Документ
    Характеристика моделей і технологій НЛП у педагогічній сфері
    (НТУ "ХПІ", 2014) Дроздова, О. В.; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    У полі зору статті перебуває комплекс технік і операційних принципів, на основі яких моделюються ефективні стратегії мислення й поведінки. Розглянуто основні моделі НЛП, за допомогою яких можна, в значній мірі покращити рівень взаєморозуміння викладача та студента. Окрім того, вперше в рамках педагогіки розглядається чотирьохмірна система створена Уіллом МакВінні. Обговорюються результати психолого-педагогічних досліджень щодо застосування моделей і технологій НЛП у навчально-виховному процесі в умовах Харківського музичного училища імені Б. М. Лятошинського. Доведено ефективність їх запровадження на практиці.