Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 21
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми позиціонування товарів на ринку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Потоцька, Т. С.; Усов, Максим Анатолійович
  • Ескіз
    Публікація
    Застосування математичних методів і підходів щодо оптимізації показників інвестиційних планів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Сусліков, Станіслав Вячеславович; Усов, Максим Анатолійович
  • Ескіз
    Документ
    До питання застосування методу аналізу ієрархій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Усов, Максим Анатолійович
    У статті обґрунтовано інтегральна модель оцінки інвестиційної привабливості підприємства. Запропоновано застосування методу аналізу ієрархій для аналізу і оцінки інвестиційної привабливості галузей та регіонів. Обґрунтовано напрями застосування моделі стійкого зростання основних параметрів інвестиційної привабливості на базі розрахунку коефіцієнтів стійкого зростання. Актуальність теми дослідження визначається значною перевагою структуризацію завдання з використанням методу аналіза іерархій, що складається в чіткому описі суджень експертів та осіб, які приймають рішення, а також в ієрархічному представленні структури проблеми виділенням складових елементів проблеми і взаємозалежностей між ними. Метод аналізу ієрархій видається більш обґрунтованим шляхом вирішення багатокритеріальних задач у складній обстановці з ієрархічними структурами, що включають як відчутні, так і невловимі чинники, ніж підхід, заснований на лінійній логіці. Застосовуючи дедуктивну логіку, дослідники проходять важкий шлях побудови ретельно осмислених логічних ланцюгів тільки для того, щоб в результаті, покладаючись на одну лише інтуїцію, об'єднати різні висновки, отримані з цих дедуктивних посилок. Крім того, підхід, заснований на логічних ланцюгах, може не привести до найкращого вирішення, так як в даному випадку може бути втрачена можливість прийняття компромісів між факторами, що лежать в різних ланцюгах логічного мислення.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінювання економічної ефективності інвестицій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Усов, Максим Анатолійович
    У статті проаналізовано деякі аспекти оцінювання економічної ефективності інвестиційних проектів. Одним з найбільш актуальних проблем сьогоднішньої економіки є оцінка ефективності реальних (капіталообразуючих) інвестиційних проектів, так як саме в цій галузі лежать діючі мероприятия за результатами пошуку з глубокого економічного кризису, пережитого нашої страної. Фінансова стабілізація та зростання промислового виробництва будуть забезпечити лішість за умови, що продемонструє збільшення інвестицій у реальний сектор. Новий благодійний інвестор, що має свої денежні засоби, буде вкладений у будь-яку справу, якщо він буде впевнений у тому, що він отримає свої денежні засоби навпаки, щоб потім він вже отримав і прийшов. Для того щоб перемогти в ефективному інвестиційному проекті необхідно оцінити його. Ні, для задоволення, не так просто отримати достовірну оцінку. Оцінка достовір них оцінок ефективна об'ємна інформація, що розробляє та оцінює інвестиційні проекти, не мають сумнівної грамотності та важливості відносно даних питань. Очень сложно використовуйте такі завдання, як оцінювати реалізацію проекту, тобто перевірка задоволеності всіх реально існуючих обмежень технічного, екологічного, фінансового та іншого характеру; оцінка потенціальної цілеспрямованої реалізації проекту, його ефективна ефективність, тобто перевірка умов, відповідно до яких є спільна кількість результатів за проектом не менших цін, ніж потрібні затрати всіх видів; оцінка переваги власності розглядає проект за порівнянням з альтернативними, тобто оцінка порівняльної ефективності проекту; оцінка найефективніших проектів спільноти з заданого їх множини, - проблема задає можливість вибору найбільш ефективних програм інвестицій. Зроблено висновок, що при розробці методичних положень стосовно реалізації компонентного методу оцінки інноваційного потенціалу безпосередньо промислового підприємства, необхідно враховувати також і особливість даної системи і її складові.
  • Ескіз
    Публікація
    Стратегічні проблеми оновлення промислового виробництва України в сучасних умовах
    (Друкарня "Мадрид", 2020) Сударкіна, Світлана Петрівна; Ларка, Микола Іванович; Яковлев, А. І.; Косенко, Олександра Петрівна; Кітченко, Олена Миколаївна; Мірошник, Марія Володимирівна; Романчик, Тетяна Володимирівна; Ларка, Людмила Сергіївна; Васильцова, Світлана Олександрівна; Глухова, Світлана Вячеславівна; Литвиненко, Марія Владиславна ; Кучина, С. Е.; Чернобровкіна, Світлана Віталіївна; Усов, Максим Анатолійович
    Монографія розглядає комплекс питань стратегічного планування процесу оновлення та відбудови промислового потенціалу України в сучасних умовах. Розглянуті теоретичні основи та засади стратегічного планування в промисловості взагалі та зокрема – окремі проблеми всього комплексу цього напряму планової роботи на різних рівнях, і особливо – на рівні самого промислового підприємства. Монографія базується на матеріалах науково-дослідної роботи, яка виконувалась на кафедрі економіки та маркетингу в період 2016-2019 роки на тему: "Проблеми оновлення промислового виробництва в Україні в сучасних умовах" К1701 № держреєстрації 117U004818. Монографія призначена для наукових робітників, викладачів, аспірантів, а також фахівців, які займаються проблемами розвитку та відродження промислового виробництва в Україні в сучасних умовах на новому техніко-технологічному рівні.
  • Ескіз
    Публікація
    Питання оцінки ефективності інновацій в галузі енергозбереження
    (Національний авіаційний університет, 2008) Сударкіна, Світлана Петрівна; Кітченко, Олена Миколаївна; Усов, Максим Анатолійович
    У статті розглянуті питання оцінки ефективності технологічних інновацій і, конкретно, в галузі енергозбереження. Пропонується диференціювати методи, що використовуються для розрахунку ефективності залежно від економічних особливостей самих технологічних інновацій.
  • Ескіз
    Документ
    Економіка підприємства
    (2019) Гаврись, Ольга Олександрівна; Майстро, Руслана Григорівна; Гаврись, Микола Олександрович; Усов, Максим Анатолійович
    Текст лекцій включає: перелік тем лекцій згідно з робочою та навчальною програмами, детальний виклад теоретичного матеріалу курсу, питання для самоперевірки знань за темами, теми рефератів для самостійного опрацювання та список джерел літератури, що можуть бути використані при самостійному вивченні курсу. Текст лекцій призначено для студентів спеціальностей 051 «Економіка» та 075 «Маркетинг» денної та заочної форми навчання.
  • Ескіз
    Публікація
    Використання модернізованого методу оптимізації цільових споживчих функцій під час обґрунтування застосування технологій нетрадиційної відновлюваної енергетики
    (Чорноморський державний університет ім. Петра Могили, 2019) Сусліков, Станіслав Вячеславович; Гаврись, Ольга Олександрівна; Усов, Максим Анатолійович
    Пропонується порівняльний аналіз математичних методів, підходів та інформаційних технологій (критеріїв на основі застосування ієрархічного методу залежностей, методу регресійного аналізу, методу біматричних ігор, теорії корисності, ELECTRE, аналізу часових рядів, регресійного аналізу та інших) по оптимізації інвестиційних планів для обґрунтування капітальних витрат при впровадженні технологій нетрадиційної відновлюваної енергетики. Запропоновано і апробовано модернізований метод оптимізації цільових споживчих функцій, за основу якого було взято метод ієрархій Т. Сааті по раціоналізації вибору технологій нетрадиційної відновлюваної енергетики. Даний метод був модернізованої, з точки зору використання конкретних цільових споживчих функцій (мінімізація за ціною; мінімізація за вагою; максимізація по середній температурі нагріву; максимізація по продуктивності гарячої води; максимізація по терміну служби; максимізація по гарантійним терміном служби) і їх раціоналізації в рамках проведеного комплексного дослідження з визначення найбільш сприйнятливих техніко-економічних показників геліоенергетічного обладнання, представленого на ринку України.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з дисципліни "Інфраструктура національного ринку"
    (2019) Усов, Максим Анатолійович
    Мета дисципліни – озброїти студентів теорією розвитку інфраструктури національного ринку як найважливішої частини ринкової економіки, сформувати практичні вміння управляти її діяльністю по забезпеченню потреб споживачів, а також здатність знаходити та реалізувати рішення по інтенсифікації й підвищенню ефективності цієї сфери. Дисципліна відноситься до базових у циклі професійно орієнтованих дисциплін.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з дисципліни "Інфраструктура товарного ринку"
    (2019) Усов, Максим Анатолійович; Гаврись, Ольга Олександрівна
    Завдання дисципліни – дати належні знання з теорії розвитку інфраструктури товарного ринку як найважливішої частини ринкової економіки, інтенсифікації і підвищення ефективності цієї сфери; сформувати у студентів загальне уявлення щодо практики управління її діяльністю з просування, зберігання та продажу товарів та послуг, забезпечення потреб споживачів тощо.