Кафедра "Економіка та маркетинг"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992
Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.
На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Результативність та напрями удосконалення державної податкової політики в умовах економічних трансформацій(Видавництво "Магістр", 2018) Майстро, Сергій Вікторович; Майстро, Руслана Григорівна; Майстро, Дарина СергіївнаОхарактеризовано сучасний стан та результативність державної податкової політики в Україні. Визначено основні проблеми та суперечності державної податкової політики в Україні. Окреслено основні напрями удосконалення державної податкової політики в умовах економічних трансформацій.Документ Оцінювання економічної ефективності інвестицій(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Усов, Максим АнатолійовичУ статті проаналізовано деякі аспекти оцінювання економічної ефективності інвестиційних проектів. Одним з найбільш актуальних проблем сьогоднішньої економіки є оцінка ефективності реальних (капіталообразуючих) інвестиційних проектів, так як саме в цій галузі лежать діючі мероприятия за результатами пошуку з глубокого економічного кризису, пережитого нашої страної. Фінансова стабілізація та зростання промислового виробництва будуть забезпечити лішість за умови, що продемонструє збільшення інвестицій у реальний сектор. Новий благодійний інвестор, що має свої денежні засоби, буде вкладений у будь-яку справу, якщо він буде впевнений у тому, що він отримає свої денежні засоби навпаки, щоб потім він вже отримав і прийшов. Для того щоб перемогти в ефективному інвестиційному проекті необхідно оцінити його. Ні, для задоволення, не так просто отримати достовірну оцінку. Оцінка достовір них оцінок ефективна об'ємна інформація, що розробляє та оцінює інвестиційні проекти, не мають сумнівної грамотності та важливості відносно даних питань. Очень сложно використовуйте такі завдання, як оцінювати реалізацію проекту, тобто перевірка задоволеності всіх реально існуючих обмежень технічного, екологічного, фінансового та іншого характеру; оцінка потенціальної цілеспрямованої реалізації проекту, його ефективна ефективність, тобто перевірка умов, відповідно до яких є спільна кількість результатів за проектом не менших цін, ніж потрібні затрати всіх видів; оцінка переваги власності розглядає проект за порівнянням з альтернативними, тобто оцінка порівняльної ефективності проекту; оцінка найефективніших проектів спільноти з заданого їх множини, - проблема задає можливість вибору найбільш ефективних програм інвестицій. Зроблено висновок, що при розробці методичних положень стосовно реалізації компонентного методу оцінки інноваційного потенціалу безпосередньо промислового підприємства, необхідно враховувати також і особливість даної системи і її складові.Документ Вплив діяльності ТНК на сучасну світову економіку(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Корольова, Оксана Олександрівна; Александров, Віталій ВолодимировичПублікація Порівняння інвестицій на формування нематеріальних активів в Україні та світі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2016) Горовий, Дмитро АнатолійовичНезаперечним фактом економіки сьогодення є те, що не лише матеріальні, але і нематеріальні здобутки підприємств мають певну цінність і здатні приносити йому грошовий дохід. Проте, слід зазначити, що не всі можливі види нематеріальних здобутків відображаються зараз на балансі українських підприємств у складі нематеріальних активів (НМА). Метою статті є визначення поточних обсягів інвестицій у нематеріальні активи в Україні та порівняння цих обсягів із інвестиціями у НМА в інших країнах світу Обсяг коштів, інвестованих у НМА на підприємствах України (особливо у питомій вазі) буде залишатися і надалі незначним. І перспективи такого інвестування є досить "туманними", про що свідчать і низька надійність прогнозу питомої ваги у трендовій моделі Особливо загрозливою така тенденція постає у порівнянні з аналогічними даними будь-якої іншої країни світу, де практика використання НМА є більш розповсюдженою. Аналіз світових тенденцій свідчить, що вартість нематеріальних активів у загальній вартості іноземних компаній становить понад 40% (а іноді й до 90%). Але і надвелике (більше 50%) вкладання коштів у НМА від обсягу всіх витрат вважати доцільним також не можна, адже свідчить про відхід від реальних інвестицій на користь спекулятивних.Публікація Визначення факторів, що впливають на привабливість злиттів і поглинань підприємств з метою отримання синергетичного ефекту вартості капіталу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2012) Горовий, Дмитро АнатолійовичМетою статті є визначення факторів, які в реаліях економіки України більш за все впливають на імовірність укладання угоди M&A з метою отримання синергетичного ефекту вартості капіталу. Визначено, що однією з головних цілей угод "злиття-поглинання" стає збільшення вартості новоутвореного підприємства завдяки синергетичному ефекту вартості капіталу. В попередніх роботах автора було доведено, що головним складником при цьому постає віртуальний капітал – усі нематеріальні здобутки сучасного підприємства. У даній роботі розглядаються як безпосередні умови укладання угоди "злиття-поглинання" – залучення фінансового або стратегічного інвестора, так і визначення факторів, які визначають імовірність настання такої події. Безпосереднє визначення факторів проводилося за допомогою методу контент-аналізу економічної літератури, публікацій у періодичному друці та інформаційних ресурсів мережі інтернет. Також у роботі проведено порівняння з факторами, визначеними автором разом з В. Нестеренко у дослідженні настання імовірності рейдерського захоплення підприємства. Проведено порівняння цих факторів та визначено їх спільність та відмінність.Публікація Фінансова діяльність суб'єктів господарювання(Харківський державний економічний університет, 2002) Дороніна, Майя Степанівна; Мартюшева, Лариса Степанівна; Горовий, Дмитро АнатолійовичСистематизовано матеріал лекцій та семінарських занять з курсів "Фінансовий менеджмент" і "Фінансова діяльність суб'єктів господарювання", відображені проблеми організації фінансової діяльності в сучасних умовах при переході до ринкової економіки. Для студентів, слухачів курсів перепідготовки та другої освіти, керівників і співробітників фінансових служб підприємств. Написаний доступною мовою і може бути цікавим широкому колу читачів.Публікація Стратегічні напрями розвитку промислових підприємств України(Приазовський державний технічний університет, 2017) Горовий, Дмитро Анатолійович; Горова, Ксенія ОлександрівнаЗ приєднанням України до Світової організації торгівлі (СОТ) та враховуючи її прагнення до інтеграції в Європейський Союз, внутрішній ринок України вже не є тією захищеною територією, на якій українські підприємства можуть отримувати прибуток за умов неможливості експорту власної продукції і загальносвітових тенденцій до занепаду промислових підприємств. Тому підприємства України потребують саме розробки стратегічних напрямків їх розвитку. Для підприємств нагальним питанням є необхідність підвищувати власну конкурентоспроможність шляхом покращення продукції, що виготовляється, зниженням її собівартості, запровадженням у виробництво новітніх розробок, популяризації товарів, що виробляються, шляхом створення програм лояльності, PR-заходів, промо-акцій, спонсорських та меценатських заходів, спрямованих на розвиток власного бренду. Стратегічний розвиток на промислових підприємствах в Україні має бути зосереджений на трьох головних компонентах: розвиток бренду підприємства, створення нових, так званих віртуальних підприємств, як унікальних суб'єктів підприємницької діяльності, що отримують головний зиск від своєї діяльності, володіючи переважно майновими правами або певним активом, пошук необхідних інвестицій в науку і нові технології. Неврахування або відсутність інвестицій в науку і нові технології найбільш гостро позначається на конкурентоспроможності продукції промислових підприємств України. Наприклад, продукція українських автовиробників характеризується майже повною відсутністю використання власних наукових розробок у масовому виробництві, торгові марки цих підприємств є відомими лише на вітчизняному ринку. Внаслідок цього українські виробники випускають морально застарілі моделі власної розробки або іноземної за ліцензією. Одним із шляхів виходу з цієї ситуації є забезпечення швидкого повернення грошових коштів для потенційних інвесторів. Такі механізми можуть бути основані на створенні проміжних віртуальних підприємств або за допомогою технологій капіталізації інвестицій в науку і нові технології.Публікація Розвиток ринку M&A в Україні(Харківський навчально-науковий інститут "Університет банківської справи", 2013) Горовий, Дмитро АнатолійовичВ роботі проведена систематизація інформації щодо обсягів угод на ринку M&A в Україні за останні роки. За допомогою економіко-математичних методів зроблена спроба визначення прогнозу розвитку цього ринку. Визначено зміни структури M&A-інвесторів та структури українського ринку M&A за розподілом галузей економіки.Документ Понятійний апарат та склад інноваційно-інвестиційного комплексу(НТУ "ХПІ", 2018) Усов, Максим АнатолійовичАктуальність тематики дослідження зумовлена тим, що в сучасних умовах інноваційної активності всіх форм соціально-економічних систем існує необхідність виявлення і моделювання процесів взаємодії суб'єктів інноваційної діяльності та інвесторів. Інновації отримують розвиток за умови наявності достатнього інвестування. Метою даного дослідження є визначення особливостей інвестиційно-інноваційного процесу в сучасних умовах. На основі проведеного аналізу був визначено основні групи суб'єктів інвестиційно-інноваційного процесу, виявлено їх взаємодії в процесі інноваційної діяльності та побудована модель інвестиційно-інноваційного процесу.Публікація Дослідження економічної сутності ринкової кон'юнктури(Національний університет "Львівська політехніка", 2015) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Ткачова, Надія Петрівна; Кобєлєва, Анна Валеріївна