Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 24
  • Ескіз
    Публікація
    Маркетингові дослідження як інформаційна основа діагностики маркетингової діяльності підприємства
    (Хмельницький національний університет, 2023) Ларка, Людмила Сергіївна
    У статті досліджено відповідність маркетингових досліджень інформаційним потребам маркетингової діагностики підприємства. Визначено, що застосування маркетингових досліджень забезпечує пошук, оброблення, накопичення та оновлення інформації шляхом використання спеціальних методів її опрацювання з метою прийняття управлінських рішень. Обґрунтовано можливість застосування маркетингових досліджень у якості інформаційної основи діагностики маркетингової діяльності підприємства шляхом аналізу складових інформаційного забезпечення. Проаналізовано інформаційні технології, які можуть бути застосовані під час проведення маркетингових досліджень. Надано характеристику зацікавлених осіб у проведенні маркетингових досліджень. Здійснено огляд програмних продуктів, які доцільно застосовувати для організації, проведення та оброблення результатів маркетингових досліджень. Досліджено зміст інформаційних ресурсів підприємства, які формуються за результатами проведення маркетингових досліджень. Визначено, що алгоритм формування маркетингового забезпечення є спорідненим із алгоритмом проведення маркетингових досліджень, що свідчить про можливість маркетингових досліджень виступати у якості інформаційного забезпечення маркетингової діагностики.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні рекомендації щодо вдосконалення управління конкурентоспроможністю підприємства у сфері послуг
    (Видавничий дім "Інжек", 2021) Осипенко, Станіслав Миколайович; Романчик, Тетяна Володимирівна; Тесніков, Олександр Михайлович; Куруч, Ігор Олександрович
    Визначено актуальність проблеми управління конкурентоспроможністю підприємств сфери послуг у сучасних умовах господарювання. У змістовному вигляді сформульовано завдання управління конкурентоспроможністю підприємств і запропоновано схему його виконання, яка включає такі етапи: формування факторів, що визначають конкурентоспроможність; обґрунтування показника конкурентоспроможності та його моделі; розрахунок показника конкурентоспроможності та його факторний аналіз; визначення резервів зростання показника конкурентоспроможності; формування завдання з підвищення конкурентоспроможності; формування переліку заходів для виконання завдання; вибір заходів для реалізації; впровадження заходів, контроль і регулювання. Розглянуто порядок розрахунку інтегрального показника конкурентоспроможності, до складу якого входять групи показників, що визначають стан підприємства та конкурентоспроможність його продукції, а також показники всередині кожної групи. Запропоновано методику економічного аналізу рівня конкурентоспроможності підприємства, яка дозволяє провести загальну оцінку своєї конкурентної позиції порівняно з конкурентами; визначити вплив факторів на відмінність своєї позиції від позиції конкурентів; розрахувати резерви зростання показника конкурентоспроможності та розробити заходи щодо їх реалізації. Відповідно до конкурентної стратегії підприємства та завдання по зростанню показника конкурентоспроможності на основі використання положень теорії економічної ефективності обґрунтовується перелік заходів, практичне впровадження яких дозволить виконати завдання при мінімальному обсягу витрат ресурсів. Передбачається оперативний контроль за впровадженням заходів та їх впливом на показник конкурентоспроможності з метою своєчасного прийняття коригувальних управлінських рішень.
  • Ескіз
    Публікація
    Theoretical essence of innovative marketing
    (Луцький національний технічний університет, 2022) Tkachova, N. P.; Matrosova, V. O.; Veryutina, V. Ju.; Pererva, P. G.
    It is proposed to understand the marketing of innovations as activities aimed at finding new directions and ways of using the company's potential, developing new products and technologies on this basis, and promoting them to the market in order to more effectively meet the needs of consumers. way than competitors, thereby making a profit and providing conditions for long-term survival and development in the market.
  • Ескіз
    Публікація
    Conceptual provisions of innovation marketing
    (2022) Tkachova, N. P.; Matrosova, V. O.; Veryutina, V. O.; Pererva, P. G.
    It has been proven that the marketing of innovations should be understood as activities aimed at finding new directions and ways of using the company's potential, developing new products and technologies on this basis, and promoting them to the market in order to more effectively meet the needs of consumers. way than competitors, thereby making a profit and providing conditions for long-term survival and development in the market.
  • Ескіз
    Публікація
    Evaluating the effectiveness of social media marketing
    (2022) Kosenko, Oleksandra; Peredrii, Andrea Elizabeth Yuriivna; Pererva, P. G.
    It has been proven that social media marketing has grown in popularity in recent years and has become one of the most effective strategies for increasing traffic, engaging an audience, and driving sales. Social media has helped many brands expand their audience, gain popularity and increase sales. Postulates of the mechanism of commercialization of innovative technologies.
  • Ескіз
    Публікація
    Шляхи підвищення прибутковості діяльності підприємства в сучасних умовах
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Васильцова, Світлана Олександрівна; Майстро, Руслана Григорівна; Литвин, Кирило Сергійович
    У статті проаналізовано сутність таких важливих категорій як прибуток та рентабельність. Були виявлені фактори як зовнішні так і внутрішні, які мають великий вплив на ці категорії. Були роглянуті умови сучасного ринку та ситуацією, викликаною пандемією COVID-19. Головною метою дослідження є виявлення, яким чином пандемія COVID-19 та карантинні обмеження вплинули на показники виручки, обсяг наданих послуг, тощо; які заходи було вжито для збільшення прибутку у бізнесі; які ризики можливо очікувати внаслідок повторного введення локдауну в Україні. Аналіз рентабельності реалізованої продукції дозволити зрозуміти, на які товари потрібно звертати особливу увагу при їх продажу або взагалі вивести з реалізації, щоб скоротити витрати на їх виробництво враховуючи потреби сучасного ринку. Аналіз рентабельності продажів в рамках комплексної оцінки ефективності результатів підприємства дає можливість розглянути прибуток в декількох її видах. Зроблено висновок, що підвищення рентабельності підприємств в сучасних умовах набуває першорядну роль, і керівництву організацій необхідно використовувати всі можливі шляхи підвищення даного показника, з метою збільшення прибутку, що в підсумку позначиться на покращенні ефективності діяльності самого господарського суб'єкта в цілому.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження сучасного стану та перспектив розвитку ринку туристичних послуг
    (Видавничий дім "Інжек", 2017) Мірошник, Марія Володимирівна; Майстро, Руслана Григорівна; Лучна, Єлизавета Олексіївна
    У статті розглянуто світові тенденції розвитку ринку послуг, визначено, що сервісний сектор становить близько 70% світового внутрішнього валового продукту (ВВП). Зазначено, що туристичний сектор є одним з найбільших у світовій економіці, а його ринок за ефективністю інвестиційних вкладень входить до високоприбуткових ринків поряд з нафтогазовидобувним, промисловим і автомобілебудівним ринками. Туристичний ринок України становить тільки близько 2% у ВВП країни, але має великий потенціал інноваційного розвитку та туристичних перспектив. Така ситуація потребує постійного моніторингу та аналізу, що й обумовило актуальність обраного дослідження. Метою статті стало проведення комплексного аналізу сучасного стану ринку туристичних послуг в Україні та визначення основних тенденцій його подальшого розвитку. Встановлено, що в Україні туристична галузь формується за рахунок трьох складових: виїзного (зарубіжного); внутрішнього та в’їзного (іноземного) туризму, кількісне збільшення яких дозволить підвищити ефективність туристичного потенціалу країни та закріпити її позитивний імідж за кордоном.
  • Ескіз
    Публікація
    Ціноутворення в системі економічного управління розвитком бізнесу
    (2021) Ларка, Людмила Сергіївна; Павленко, Вікторія Вячеславівна
    Проаналізовано роль ціноутворення в системі економічного управління розвитком бізнесу. Розкрито взаємозв’язок між ціновою стратегією компанії та процесами управління витратами і прибутковістю компанії. Висвітлено актуальність єдиної систематизації методів ціноутворення в системі економічного управління розвитком бізнесу, що дозволить підприємствам встановлювати ціни на продукцію для максимізації їх прибутком. Наведено порівняльний аналіз витратних, ринкових та параметричних методів ціноутворення та визначено доцільність їх застосування при економічному управлінні розвитком бізнесу. Визначено, що ринкові методи ціноутворення дозволяють компанії встановлювати більш ефективний рівень цін на продукцію за рахунок більш повного урахування впливу факторів попиту та конкуренції в процесі ціноутворення.
  • Ескіз
    Публікація
    Визначення перспектив електромобілів на ринку України
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Горова, Ксенія Олександрівна; Горовий, Дмитро Анатолійович; Свіязов, М. В.; Шевердіна, Алла Володимирівна
    Останнім часом все більшої популярності серед автомобілістів в світі набувають електромобілі. Це пояснюється їх економічністю, екологічністю, зручністю водіння порівняно з іншими типами автомобілів. Проте, їх масове застосування пов'язане з певними труднощами експлуатації викликаними тим, що для України такий транспорт є ще досить новим. Тому виникає необхідність визначення готовності українського ринку до масового сприйняття електромобілів. Метою статті є аналіз українського ринку на предмет рівня його підготовленості і наявності достатнього попиту для масового впровадження електромобілів. Основними критеріями готовності мають стати: наявність розвиненої інфраструктури обслуговування, наявність попиту на особистий легковий автотранспорт, рівень доходів населення, розвиненість науково-технічних і дистриб'юторських центів. В статті досліджено попит на електромобілі і визначено їх найпопулярніші моделі, виділено найпривабливіші регіони для масового впровадження електромобілів, розглянуто перспективи вітчизняного виробництва електромобілів.
  • Ескіз
    Публікація
    Choice of marketing strategy of price determination
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Kitchenko, Olena