Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business

Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.

Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 43
  • Ескіз
    Публікація
    Фінансові технології підтримки розвитку підприємництва: аналіз і моделювання динаміки
    (Publishing House "Baltija Publishing", Lithuania, 2019) Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр Борисович; Баранова, Валерія Вадимівна
    У роботі пропонується дослідження впливу кредитно-інвестиційного чинника на динаміку розвитку малих підприємств, які розглядаються як відкрита економічна система з позитивним зворотним зв’язком та індикатор стану економіки держави. Досліджуються актуальні питання застосування фінансових технологій підтримки розвитку підприємництва, джерел фінансування інвестицій та їх аналітичний апарат, оскільки недолік грошових оборотних коштів та інвестиційних ресурсів є провідним чинником, що обмежує зростання виробництва і стає все більш критичним та обмежуючим чинником розвитку. Метою даної роботи є оцінка, аналіз та моделювання процесів розвитку підприємництва для впровадження актуальних фінансових механізмів та технологій підтримки підприємництва, що відповідають світовій практиці, але адаптовані до українських реалій, у силу неоднорідності наявного підприємницького середовища та динаміки його розвитку для успішного подальшого розвитку сфери малого підприємництва. У роботі пропонується застосування інструментарію моделювання динаміки показників під час залучення фінансових коштів для отримання точних числових характеристик за основними показниками діяльності і майбутніх прогнозів із метою розроблення превентивних управлінських заходів. Розглянуто модель динаміки малого підприємства за участю зовнішніх інвестицій як форми державної підтримки, модель динаміки з нелінійними виробничими функціями та модель малого підприємства, що залучає одноразовий кредитний ресурс. У роботі реалізовано модель дослідження динаміки капіталу підприємства в ППП Mathcad для заданої виробничої функції та з відомим коефіцієнтом капіталізації і вибуття капіталу. Розглянутий методичний принцип побудови комплексу моделей малого підприємства може бути використаний під час розроблення нових модифікацій моделей виробничих функцій із кредитуванням шляхом розгляду нових чинників, урахування нелінійності параметрів моделей та інших обмежуючих факторів. Різні модифікації можуть розглядатися як методична основа для подальшого розвитку методів моделювання малого бізнесу за участю зовнішніх інвестицій різних форм підтримки та залучення кредитних ресурсів.
  • Ескіз
    Публікація
    Генетично модифіковані продукти: аргументи за і проти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Шапран, Євген Миколайович; Білоцерківський, Олександр Борисович
  • Ескіз
    Публікація
    Аналіз активності найуспішніших стартапів в Україні за 2017 рік
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Швець, А. Д.; Білоцерківський, Олександр Борисович
  • Ескіз
    Публікація
    Розвиток малого та середнього підприємництва в Україні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Волкодав, В. Ю.; Білоцерківський, Олександр Борисович
  • Ескіз
    Публікація
    Статистичне дослідження туристичної галузі України
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Білоцерківський, Олександр Борисович
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження сучасного стану та програмного забезпечення торговельної галузі України
    (Херсонський державний університет, 2019) Білоцерківський, Олександр Борисович
    Статтю присвячено дослідженню сучасного стану торговельної галузі України та її регіонів, рейтинговому оцінюванню та вибору CRM-систем для управління торговельними підприємствами. Проаналізовано динаміку структури галузей економіки України за 2010–2017 рр. Зазначено, що за цей період оптова та роздрібна торгівля була провідною галуззю економіки України, зберігаючи у структурі галузей національної економіки перше місце за обсягом реалізованої продукції. Визначено, в яких регіонах України торгівля є галуззю спеціалізації, проведено її порівняння з традиційними галузями країни: промисловістю і сільським господарством. Підтверджено статус України як індустріально-аграрної держави. Експертним методом перевірено ступінь узгодженості думок експертів щодо рейтингу чотирьох CRM-систем: Terrasoft Creatio, Bitrix24, AmoCRM, «Мегаплан». Визначено найбільш оптимальну CRM-систему для управління торговельними підприємствами України.
  • Ескіз
    Публікація
    Переваги та недоліки інформаційних систем управління торговельними підприємствами
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Білоцерківський, Олександр Борисович; Шапран, Олена Євгенівна
    Проведено порівняння інформаційних систем: Excel і CRM, визначено їх переваги та недоліки. За результатами порівняння рекомендовано CRM-системи для управління торговельними підприємствами. Досліджено тільки ті CRM-системи, що були визнані основними гравцями в Україні. Перевірено ступінь узгодженості думок експертів щодо таких систем та обрано найбільш оптимальну систему. Висновки про узгодженість думок експертів робилися за коефіцієнтом конкордації Кендалла.
  • Ескіз
    Публікація
    Особливості антикризового управління торговельними підприємствами
    (ТОВ "Центр учбової літератури", 2018) Білоцерківський, Олександр Борисович; Соснов, Ігор Ігорович
    У статті розглядається аналіз сучасного стану торговельної галузі України та порівняння її показників із світовими тенденціями. Досліджено структуру української економіки за різними показниками. Встановлено, що торгівля є провідною галуззю української економіки, оскільки вона посідає перше місце за числом суб'єктів господарювання та обсягом реалізації товарів. Крім того, торгівля займає друге місце після промисловості за кількістю зайнятих та найнятих працівників. Визначено структуру експорту-імпорту товарів та послуг в Україні. Отримано, що структура експорту товарів України відповідає структурі світової торгівлі, оскільки в експорті переважають промислові товари, сільськогосподарська продукція, паливо та видобувна продукція. Імпорт товарів з України має аналогічну структуру. Український експорт послуг представлений транспортними послугами, іншими комерційними послугами та послугами, пов'язаними з товарами та подорожами. Отже, товарооборот України відповідає світовому, тому торговельна галузь країни розвивається в контексті світових тенденцій. Таким чином, зовнішня і внутрішня торгівля товарами та послугами є важливою частиною української економіки, що забезпечує левову частку надходжень до державного бюджету. Розглянуто підходи вітчизняних та зарубіжних вчених до визначення поняття «антикризове управління підприємством». Його можна трактувати з різних сторін як: 1) систему управління; 2) тип управління або управління; 3) розробку та реалізацію заходів; 4) процес. Запропоновано авторське тлумачення цього визначення. На думку авторів, антикризовий менеджмент торговельного підприємства можна визначити як процес, що включає чотири етапи: запобігання кризі, підготовку до кризи, реагування на кризу від бізнесу та реконструкцію.
  • Ескіз
    Публікація
    Міжнародна торгівля: основні поняття і показники
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Братков, Микита Олегович; Білоцерківський, Олександр Борисович
    У роботі розглянуто значення та поняття міжнародної торгівлі, досліджено такі показники як експорт, імпорт, на підставі яких розраховано торговельне сальдо. Зроблено висновок про позитивні зовнішньоторговельні відносини для України.
  • Ескіз
    Публікація
    Використання CRM-систем для управління торговельними підприємствами
    (Класичний приватний університет, 2019) Білоцерківський, Олександр Борисович
    У статті розглянуто використання CRM-систем для управління торговельними підприємствами України. Наголошено, що рівень інформаційної підтримки українських торговельних підприємств залишається досить низьким. Запропоновано методику рейтингового оцінювання CRM-систем. Для перевірки узгодженості думок експертів щодо рейтингу CRM-систем використовувався експертний метод, де розраховувався коефіцієнт конкордації Кендалла. Проведено порівняльний аналіз 6-ти CRM-систем: Мегаплан, bpm online sales, Bitrix 24, AmoCRM, 1C, Mango за 12-ю ознаками. Визначено СRM-системи, що мають найвищий рейтинг. Перевірено ступінь узгодженості думок експертів щодо рейтингу 4-х CRM-систем: bpm online sales, Bitrix24, AmoCRM, Мегаплан. Знайдено найбільш відповідне рішення для управління торговельними підприємствами України.