Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business

Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.

Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни "Ціноутворення"
    (2023) Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр Борисович; Самусь, Павло Олегович
    У сучасних ринкових умовах результативність діяльності підприємства залежить від багатьох факторів, а комплекс маркетингу відіграє важливу роль у досягненні цілей і стратегії підприємства. Одним з ключових елементів маркетингу є ціни, які використовуються для задоволення потреб цільового ринку та досягнення поставлених цілей. Останнім часом значення цін зросло через різке підвищення цін на енергоносії, світову інфляцію, фінансову кризу, загострення конкуренції та інші фактори, що впливають на підприємства. Це призводить до постійного аналізу цін та їх коригування. Однак, для ефективного управління цінами необхідні глибокі знання про процес ціноутворення, систему цін, чинники, що впливають на ціни, а також методики ціноутворення в системі маркетингу, стратегії ціноутворення та регулювання цін. Саме для набуття таких знань і навичок студенти вивчають навчальну дисципліну «Ціноутворення». Мета цієї дисципліни полягає в формуванні теоретичних знань і практичних навичок щодо розроблення та реалізації маркетингової цінової політики на підприємствах, встановлення обґрунтованих цін на нові та традиційні товари і послуги. Вона спрямована на розвиток у студентів умінь та спроможностей застосовувати отримані знання в конкретних ринкових умовах та нових ситуаціях. У процесі вивчення навчальної дисципліни студенти мають можливість поглибити та систематизувати знання, отримані на попередніх етапах, таких як лекції, самостійні заняття та консультації. Практичні заняття сприяють контролю та конкретизації засвоєння теоретичних положень. Підготовка до практичних занять включає ознайомлення з матеріалами презентацій, конспектів лекцій та рекомендованої літератури.
  • Ескіз
    Публікація
    Моделі дослідження інвестиційного клімату індустріальних парків України
    (Західноукраїнський національний університет, 2023) Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр Борисович; Соснов, Ігор Ігорович
    Інвестиційний клімат характеризує привабливість об’єкта для вітчизняного або іноземного вкладника і оцінюється за допомогою різноманітних методів статистичного аналізу, проте на даний час не існує загальновизнаної методики його оцінювання. Тому застосування економіко-математичного моделювання дозволить оцінити взаємозв’язок економічного розвитку регіонів та їх інвестиційного клімату. Метою дослідження є застосування економіко-математичного інструментарію оцінки та аналізу інвестиційного клімату індустріальних парків України в межах окремих регіонів і галузей, прогнозування рівня капітальних інвестицій у регіони, а також оцінки взаємозв’язку економічного розвитку регіону та його інвестиційного клімату для визначення інвестиційної привабливості регіонів, діагностика чинників, що найбільше впливають на обсяги капітальних інвестицій і формування інвестиційного клімату. За результатами кластерного аналізу визначено кластери станів та проведена інтерпретація. Досліджено капітальні інвестиції у регіони на основі квартальних даних з виокремленням трендових та сезонних складових для певних представників кластерів та регіонів. На основі побудованих моделей декомпозиції побудовані прогнози, рівень адекватності яких підтверджено показником середньої відсоткової абсолютної похибки як високого рівня достовірності. Реалізовано моделі оцінки взаємозв’язку економічного розвитку регіону та його інвестиційного клімату та визначено, що на формування інвестиційного клімату, а саме показник обсягу капітальних інвестицій, найбільше впливають обсяги експорту та роздрібної торгівлі. Для дослідження інвестиційного клімату індустріальних парків Украйни запропоновано три методичниі підходи: 1) оцінки масштабу (групування) індустріальних парків; 2) прогнозу рівня капітальних інвестицій у регіони; 3) оцінки взаємозв’язку економічного розвитку регіону та його інвестиційного клімату. Ці методичні підходи допоможуть спрогнозувати рівень капітальних інвестицій у регіони, де розташовані індустріальні парки, а також оцінити взаємозв’язок економічного розвитку регіону та його інвестиційного клімату. Дослідження економіко-математичних методів і моделей для оцінювання інвестиційної привабливості регіонів, зокрема й інвестиційного клімату, дозволило побудувати економіко-математичні моделі інвестиційного клімату індустріальних парків України, що дозволить визначити успішні індустріальні парки, спрогнозувати обсяг інвестицій у регіони та фактори, які найбільше впливають на обсяг капітальних інвестицій і формування інвестиційного клімату. Розроблено економіко-математичні моделі інвестиційного клімату індустріальних парків України, які дозволять розробити стратегію економічної діяльності країни, що сприятиме її економічному зростанню.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання розрахункового завдання "Робочий зошит стартапера"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Білоцерківський, Олександр Борисович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Самусь, Павло Олегович
    Головним стимулюючим елементом зростання ринкової економіки є розвиток малого та середнього підприємництва, адже саме воно сьогодні забезпечує формування середнього класу, який все більше стає опорою для суспільства будь-якої країни. При цьому, слід зазначити, що розвиток саме цього сектору економіки потребує розповсюдження та підтримки молодіжного підприємництва, яке, зі свого боку, сприяє професійній та особистій самореалізації молодих підприємців, поліпшенню їх матеріального становища, отриманню різноманітного досвіду та вирішенню проблеми зайнятості, що є критично важливим для повоєнного відновлення України. Метою викладання навчальної дисципліни «Інноваційне підприємництво та управління стартапами» є формування теоретичних знань і практичних навичок у стовренні та управлінні стартапами на початковій стадії, підготовка студентів до участі в інкубаційних, акселераційних і грантових програмах підтримки стартапів. Ці методичні вказівки спрямовані на виконання студентами розрахункового завдання «Робочий зошит стартапера» з навчальної дисципліни «Інноваційне підприємництво та управління стартапами», яка належить до циклу дисциплін спеціальної (фахової) підготовки бакалаврів із спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність». Робочий зошит стартапера містить всі необхідні аспекти для успішного розвитку стартапу, від генерації ідей до пошуку інвесторів. Він надає практичні поради, шаблони і кейси, які допоможуть вам уникнути типових помилок та збільшити шанси на успіх, на своєму підприємницькому шляху. Цей зошит наголошує на важливості розуміння потреб клієнтів, розробки сильної ціннісної пропозиції та виховання проактивного мислення для подолання викликів і досягнення довгострокового успіху. Завдяки цим знанням, навичкам та інструментам, ви будете готові ефективно діяти у світі стартапів і забезпечувати стале зростання своєї компанії. Головна мета цього зошита – це побудова міцного фундаменту для успішного розвитку стартапу. Він пропонує практичні інструкції та стратегії, які допоможуть читачам знайти власну ідею, зрозуміти потреби клієнтів, розробити сильну ціннісну пропозицію, встановити глобальні цілі для своєї компанії, розробити бізнес-модель та економіку підрозділу, сформувати ефективну команду, автоматизувати бізнес-процеси, знайти інвестора та подолати прокрастинацію. Бажаємо вам захоплюючої та надихаючої подорожі у світі цифрового підприємництва! Нехай цей курс стане початком вашої успішної кар’єри у стартап-індустрії. Завжди пам’ятайте, що успіх приходить із внутрішньої мотивації, стійкої праці та непереборної впевненості. Бажаємо вам усього найкращого на вашому стартап-шляху!
  • Ескіз
    Публікація
    Оцінювання впливу управління якістю на загальну ефективність та ефективність інновацій
    (Одеський національний економічний університет, 2020) Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр Борисович; Криворучко, Наталя Вікторівна; Нікітенко, Станіслав Віталійович
    Мета роботи полягає в удосконаленні методології оцінки та аналізу впливу факторів управління якістю на загальну ефективність та ефективність інновацій суб’єктів господарювання. Використано інструментарій економіко-математичних методів, а саме, інтегрального рейтингового оцінювання, факторного аналізу (метод головних компонент) та множинного регресійного аналізу. Запропонована чотирикрокова технологія оцінки впливу управління якістю на загальну ефективність та ефективність інновацій суб’єктів господарювання, що значно розширює складові оцінювання рівня якості за факторним простором і, як наслідок, підвищує оперативність ухвалення рішень щодо виявлення та локалізації слабких і "вузьких" місць. Практична значущість полягає в охопленні достатньої кількості показників і факторів, та застосування широкого кола методів і моделей надає можливість всебічно оцінити та проаналізувати наявний стан системи управління якістю з метою покращення й налагодження ефективного функціонування як окремого підприємства, вибіркової сукупності, так і підприємницьких систем та структур загалом.
  • Ескіз
    Публікація
    Прогнозування прибутковості підприємства ресторанного бізнесу та чинників впливу на його фінансові показники
    (ВД "Гельветика", 2020) Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр Борисович
    У роботі розроблено комплекс моделей формування стратегії розвитку підприємств ресторанного бізнесу, що полягає у побудові економетричних моделей прогнозування прибутковості підприємства, які дають змогу оцінити поточний та перспективний стан діяльності підприємства. Для декомпозиції часового ряду, що характеризує прибуток підприємства, побудовано адитивну та мультиплікативну моделі складників, перевірено їх адекватність на основі показника середньої абсолютної відсоткової похибки. Доведено, що саме тренд-сезонна модель адекватно описує досліджуваний динамічний процес та найкраще характеризує початкові дані. Здійснено прогнозування показників прибутковості з урахуванням компонент сезонності та циклічності. Побудовано адекватну множинну економетричну модель залежності прибутку від чинників фінансово-економічної діяльності. Визначено найбільш суттєві чинники впливу на фінансові показники підприємства. Побудований комплекс моделей може бути використаний для прогнозування прибутковості як підприємств ресторанного бізнесу, так і широкого спектру підприємств сфери послуг та визначення чинників впливу на фінансові показники для підвищення ефективності системи управління шляхом оптимізації та автоматизації бізнес-процесів.
  • Ескіз
    Публікація
    Developing methods for forming brand strategy of higher educational institution
    (Agenda Publishing House, 2017) Степуріна, Світлана Олександрівна; Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр Борисович
    Статтю присвячено розробці та застосуванню методичних засобів щодо формування стратегії розвитку бренду ВНЗ, на підставі методів економетричного моделювання та кластерного аналізу, що дає змогу виявити найбільш впливові фактори формування лояльності споживачів освітніх послуг ВНЗ.