Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business
Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.
Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Застосування експертного та непараметричного оцінювання показників якості продукції(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Федорова, М. А.; Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаДокумент Заходи з активізації інформаційної системи торговельного підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаДокумент Заходи з активізації інформаційної системи торговельного підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаПублікація Просторові, часові та структурні складові моделей діагностики проблемних ситуацій банків(Харківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця, 2016) Гапоненко, Ольга Євгенівна; Сергієнко, Олена Андріанівна; Шавлак, Марина АндріївнаЗдійснено просторово-динамічний порівняльний аналіз стану банківського ринку України, а саме: Топ-10 збиткових і прибуткових банків, динаміки рентабельності власного капіталу й активів банківської системи України (БСУ) та великих банків, клієнтського кредитного й депозитного портфеля в регіональному аспекті. Розроблено концептуальну модель діагностики стійкості банківської системи України. Побудовано моделі нестаціонарної динаміки ринку, моделі дослідження рівня конкуренції на ринку банківських послуг, моделі виживаності та поширення кризових явищ на банківському ринку, моделі катастроф для індикаторів фінансової стійкості банку, ураховуючи вплив зовнішніх факторів. У результаті дослідження встановлено, що однією з основних загроз для стійкості банків є зовнішні загрози конкурентного середовища. Рейтинг регіонів за кількістю банківських установ і рівнем розвитку кредитних спілок дозволив виділити такі групи за рівнем загроз конкурентного середовища для комерційних банків: із високим, середнім і низьким рівнем. Побудовано сценарну модель для дослідження інтенсивності поширення кризових ситуацій, яка дозволяє визначити швидкість зміни кількості фінансово нестійких банків, банків-банкрутів і банків у стані санації. На основі інструментарію теорії катастроф для побудованих моделей взаємозв'язку індикаторів стійкості системно значущих банків, ураховуючи фактори зовнішнього середовища, підтверджено гіпотезу нелінійності та непередбачуваності зміни індикаторів і можливість кризових ситуацій (катастрофічних переходів), які можуть мати місце на банківському ринку України. Отже, авторською розробкою є удосконалення комплексу економіко-математичних моделей діагностики для ідентифікації проблемних ситуацій банку, що дозволить передбачити та заздалегідь запобігти негативному впливу кризових ситуацій і підвищити якість та оперативність рішень щодо забезпечення належного рівня фінансової стійкості й поліпшити показники ефективності функціонування.Публікація Дослідження стану внутрішнього та зовнішнього середовища комерційного банку: системно-динамічний дворівневий аспект(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Сергієнко, Олена Андріанівна; Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаДокумент Аналіз показників стану внутрішньої роздрібної i зовнішньої торгівлі України(Університет банківської справи, 2015) Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаДосліджено практичні аспекти стану функціонування роздрібної торговельної мережі України за 2011–2015 рр. Проаналізовано показники, що характеризують ефективність функціонування внутрішньої роздрібної торгівлі, зокрема: 1) ступінь забезпеченості населення торговельною площею; 2) середня кількість потенційних покупців на 1 000 м2 торговельної площі; 3) середній розмір підприємства торгівлі за масштабами торговельної площі, м2 на одне підприємство; 4) середній розмір товарообігу роздрібної торгівлі, млн грн на одне господарство; 5) рівень спеціалізації торговельної мережі, %. Охарактеризовано показники зовнішньоторговельного балансу України шляхом аналізу експортно-імпортних операцій, у тому числі у відсотках до ВВП.Публікація Динамічні імітаційні моделі сценаріїв формування конкурентостійкості підприємств машинобудування(2015) Гапоненко, Ольга Євгенівна; Сергієнко, Олена Андріанівна; Татар, М. С.У статті побудована динамічна імітаційна модель, що лежить в основі формування і розвитку регуляторних заходів з управління конкурентоспроможністю машинобудівних підприємств з урахуванням систематичних взаємопов'язаних факторів, що впливають на зовнішню і внутрішню середу на основі синтезу впливу організаційного та управлінського потенціалу на виробництво, маркетинг, фінансові та соціальні компоненти. Ця модель дозволяє оцінити поточну і прогнозовану вартість загального рівня конкурентоспроможності. Розроблений комплекс моделей може поліпшити процес прийняття рішень щодо формування, відбору та реалізації конкурентних стратегій підприємств на основі генеруючих сценаріїв, що дозволяє визначити вектор пріоритету забезпечення конкурентоспроможності підприємств в умовах швидких динамічних процесів. Це є основою для підвищення якості та об'єктивності інформаційно-аналітичної бази для прийняття стратегічних рішень.Документ Теоретичний базис організації мерчандайзингу: сутність, методи, правила(Национальная академия природоохранного и курортного строительства, 2014) Парфентенко, Ірина Анатоліївна; Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаУдосконалено понятійно-категоріальний апарат з проблематики дослідження організації мерчандайзингу торгівельної точки шляхом встановлення логічного взаємозв'язку між базовими поняттями "мерчандайзинг", "торгівельна точка", який, на відміну від існуючих, базується на взаємозв'язку та взаємодоповненні функціональних і сутнісних особливостей окремих понять та дає змогу удосконалити теоретико-методичне підґрунтя дослідження. Визначено та обґрунтовано необхідність використання методів (метод імпульсивних продажів, АВС-метод, метод взаємопов'язаних покупок і перехресної торгівлі, метод візуального мерчандайзингу) та правил мерчандайзингу.Публікація Методичні вказівки до проведення практичних занять з дисципліни "Організація торгівлі"(НТУ "ХПІ", 2015) Гапоненко, Ольга Євгенівна; Білоцерківський, Олександр Борисович; Гаврись, Микола Олександрович; Лук'яниця, Ігор ЮрійовичМетодичні вказівки містять основи загальної теорії та практичні завдання з організації розвитку роздрібної торговельної мережі, торгово-технологічного процесу в магазинах і обслуговування покупців, організації оптової торгівлі та товаропостачання підприємств роздрібної торгівлі, розвитку складської мережі, організації технологічних процесів на складах, упаковки товарів та організації товарообороту, організації праці в магазинах і на складах, забезпечення ефективності функціонування підприємств торгівлі в умовах конкуренції.Документ Методичні вказівки до проведення практичних занять з дисципліни "Маркетингові дослідження"(НТУ "ХПІ", 2015) Гапоненко, Ольга Євгенівна; Курбатова (Татаринцева), Юлія ЛеонідівнаМетодичні вказівки містять основи загальної теорії та практичні завдання з досліджень маркетингового середовища підприємства; проведення сегментації ринків; розробки цінової політики підприємства; методів поширення на ринку; використання різних форм та методів маркетингових досліджень; виконання обробки маркетингової інформації з метою визначення впливу окремих факторів на обсяг продажу.