Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business
Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.
Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Система показників комплексної оцінки розвитку роздрібної торгівлі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гапоненко, Ольга Євгенівна; Кизлюк, Олександр АнатолійовичДокумент Застосування експертного та непараметричного оцінювання показників якості продукції(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Федорова, М. А.; Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаПублікація Теоретичні аспекти життєзабезпечуючої функції роздрібної торгівлі в україні та проблеми її реалізації в Україні(Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, 2024) Гапоненко, Ольга Євгенівна; Кизлюк, Олександр АнатолійовичПублікація Аналіз факторного простору показників ефективності логістичної діяльності за глобальними рейтинговими оцінками країн світу(2020) Сергієнко, Олена Андріанівна; Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаУ статті проведено кластерний та канонічний аналіз за індексом ефективності логістики (LPI), який використовується для вимірювання ефективності міжнародних ланцюгів постачання. Дослідження охоплює 160 країн світу. Країни оцінюються за п’ятибальною системою за декількома окремими характеристиками логістичної сфери: ефективність митної обробки вантажу, можливості організації міжнародних вантажовідправлень, ефективність місцевої логістичної інфраструктури, контроль і відстеження міжнародних вантажовідправлень, витрати на логістику всередині країни, своєчасність доставки вантажів у пункти призначення. За результатами кластерного аналізу встановлено, що Україна належить до другої групи країн із середнім рівнем логістичного розвитку. Канонічний аналіз показав, що між множинами характеристик логістичної сфери та їх результативними показниками існує суттєва залежність, і найбільший внесок у залежність роблять змінні "митниця", "інфраструктура" та "загальний бал оцінки логістичної діяльності".Публікація Моделювання інноваційної активності ієрархічних систем: оцінка дифузії інновацій та економічного ефекту наявного потенціалу та результатів(Видавничий дім "Інжек", 2020) Манойленко, Олександр Володимирович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаУ статті побудовано моделі оцінки інноваційного потенціалу та результатів інноваційної діяльності підприємств Харківської області, які дозволили класифікувати підприємства залежно від розвитку їх інноваційного потенціалу і результатів від його використання. Інноваційний потенціал розглядається як інтегральна характеристика інноваційного ресурсного забезпечення виробничої системи, що являє собою суму кадрових, виробничо-технологічних, науково-технічних, фінансових і структурних ресурсів, що забезпечують інноваційну діяльність. Розроблено шкалу оцінки інноваційної активності та сприйнятливості до інновацій промислових підприємств (інноваційно активні підприємства (ІАП); підприємства, сприйнятливі до інновацій (ПСІ); підприємства, не сприйнятливі до інновацій (ПНСІ)), яка дозволяє побудувати модель інноваційної активності підприємств, що враховує взаємодію підприємств та оцінює вплив державного стимулювання інноваційної діяльності на збільшення кількості інноваційно активних підприємств. З використанням методу аналізу панельних даних побудовано модель фінансового ефекту від кількості інноваційно активних підприємств. Розроблену модель використано для прогнозування результатів стимулювання інноваційної діяльності регіону та формування сценаріїв стимулювання інноваційної діяльності регіонів. Для оцінки впливу державного стимулювання інноваційної діяльності на зростання кількості інноваційно активних підприємств та оцінки доходу від здійснення інноваційної діяльності побудовано модель інноваційної активності підприємств, що враховує імовірнісний характер поширення інновацій у результаті взаємодії підприємств. Встановлено, що в результаті впливу на ПНСІ інноваційно активних виробничих підприємств та ПСІ імовірність поширення складає 0,5, тобто у 50 % випадків виробнича система переходить до класу виробничих систем, сприйнятливих до інновацій.Документ Заходи з активізації інформаційної системи торговельного підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаПублікація Реалізація маркетингової політики торговельного підприємства на основі оцінки впливу факторів зовнішнього та внутрішнього середовища(ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Гапоненко, Ольга Євгенівна; Соснов, Ігор Ігорович; Білоцерківський, Олександр Борисович; Шапран, Олена ЄвгенівнаУ монографії викладено сучасні уявлення про теоретико-методологічні засади розробки маркетингової політики торговельного підприємства з точки зору системного аналізу. Сформовано структурно-динамічний та рівнево-ієрархічний аспект щодо моделювання оцінки діяльності логістичної системи на підприємстві. Розроблено підхід до маркетингової політики просування продукції. Визначено ефективність роботи логістичного маркетингового відділу підприємства. Монографія призначена для студентів, аспірантів, фахівців, які досліджують проблеми управління торговельним підприємством.Документ Заходи з активізації інформаційної системи торговельного підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаПублікація Підвищення ефективності управління торговими підприємствами на основі інтелектуально-інформаційних систем(ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Шапран, Євген Миколайович; Рамазанов, Султан Курбанович; Білоцерківський, Олександр Борисович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Гапоненко, Ольга Євгенівна; Степуріна, Світлана Олександрівна; Соснов, Ігор ІгоровичВ монографії викладено сучасні уявлення про застосування інтелектуально-інформаційних систем у діяльності торговельних підприємств. Розглянуто питання розробки методики рейтингової оцінки інтелектуально-інформаційних систем на прикладі CRM-систем, заходів щодо впровадження та вдосконалення інформаційної системи управління торговим підприємством, рекомендації щодо вибору методів оцінки економічної ефективності таких заходів. Для студентів, аспірантів, спеціалістів в галузі підприємництва та торгівлі.Публікація Просторові, часові та структурні складові моделей діагностики проблемних ситуацій банків(Харківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця, 2016) Гапоненко, Ольга Євгенівна; Сергієнко, Олена Андріанівна; Шавлак, Марина АндріївнаЗдійснено просторово-динамічний порівняльний аналіз стану банківського ринку України, а саме: Топ-10 збиткових і прибуткових банків, динаміки рентабельності власного капіталу й активів банківської системи України (БСУ) та великих банків, клієнтського кредитного й депозитного портфеля в регіональному аспекті. Розроблено концептуальну модель діагностики стійкості банківської системи України. Побудовано моделі нестаціонарної динаміки ринку, моделі дослідження рівня конкуренції на ринку банківських послуг, моделі виживаності та поширення кризових явищ на банківському ринку, моделі катастроф для індикаторів фінансової стійкості банку, ураховуючи вплив зовнішніх факторів. У результаті дослідження встановлено, що однією з основних загроз для стійкості банків є зовнішні загрози конкурентного середовища. Рейтинг регіонів за кількістю банківських установ і рівнем розвитку кредитних спілок дозволив виділити такі групи за рівнем загроз конкурентного середовища для комерційних банків: із високим, середнім і низьким рівнем. Побудовано сценарну модель для дослідження інтенсивності поширення кризових ситуацій, яка дозволяє визначити швидкість зміни кількості фінансово нестійких банків, банків-банкрутів і банків у стані санації. На основі інструментарію теорії катастроф для побудованих моделей взаємозв'язку індикаторів стійкості системно значущих банків, ураховуючи фактори зовнішнього середовища, підтверджено гіпотезу нелінійності та непередбачуваності зміни індикаторів і можливість кризових ситуацій (катастрофічних переходів), які можуть мати місце на банківському ринку України. Отже, авторською розробкою є удосконалення комплексу економіко-математичних моделей діагностики для ідентифікації проблемних ситуацій банку, що дозволить передбачити та заздалегідь запобігти негативному впливу кризових ситуацій і підвищити якість та оперативність рішень щодо забезпечення належного рівня фінансової стійкості й поліпшити показники ефективності функціонування.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »