Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business

Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.

Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання магістерського дипломного проєкту
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мащенко, Марина Анатоліївна; Сергієнко, Олена Андріанівна; Шапран, Євген Миколайович; Соснов, Ігор Ігорович
    Магістерський дипломний проєкт є випускною кваліфікаційною науково-дослідною роботою, що характеризується внутрішньою єдністю і відображає процес розробки обраної теми та її результати. Науковий рівень магістерської роботи повинен відповідати освітній програмі навчання в магістратурі зі спеціальності 076 «Підприємництво та торгівля». Сукупність результатів, отриманих у процесі підготовки дипломного проєкту, повинна бути критерієм оцінювання освітнього рівня випускника вишу і свідчити про наявність у нього навичок проведення наукового дослідження: уміння самостійно вести науковий пошук; визначати і розв’язувати професійні проблеми; виконувати конкретні наукові завдання адекватними методами. Магістерський дипломний проєкт є засобом демонстрації готовності студента до роботи в різних галузях підприємницької діяльності. Робота є самостійним дослідженням студента і базується на теоретичних знаннях і практичних навичках, отриманих студентом у результаті навчання та проходження переддипломної практики. Мета магістерського дипломного проєкту – закріплення майбутніми фахівцями теоретичних засад функціонування підприємницьких, торговельних та біржових структур, яка здійснюється для досягнення відповідних економічних і соціальних результатів. Для досягнення мети магістерської дипломного проєкту студенти повинні вирішити такі завдання: закріпити навички використання сучасної комп’ютерної і телекомунікаційної технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності; здійснити пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності; розробити теоретичні та практичні рекомендації з підвищення ефективності господарської діяльності сучасного підприємництва; здійснити графічне представлення даних і розрахунків з метою візуалізації результатів дипломного проєктування. Виконання дипломного проєкту дає можливість студенту навчитися самостійно працювати з різними інформаційними джерелами, реферувати матеріали періодичної літератури, глибше вивчати основні проблеми економіки праці, аналізувати статистичні дані і на підставі цього розробляти організаційні заходи, доведені до рівня практичного застосування. Магістерський дипломний проєкт повинен бути самостійним дослідженням, гідним відповідної кваліфікації. Студент-дипломник повинен підтвердити рівень загальнотеоретичної і спеціальної підготовки. Дипломна робота є випускною кваліфікаційною роботою, на підставі захисту якої Державна екзаменаційна комісія (ДЕК) вирішує питання про присвоєння її автору кваліфікації «магістра підприємництва та торгівлі» і видачі йому диплома державного зразка. Дипломний проєкт, що не відповідає вимогам щодо змісту та оформлення, написаний без дотримання затвердженого плану, не містить матеріалів реального аналізу господарської діяльності, обґрунтованих пропозицій, а також не має зовнішньої та внутрішньої рецензії, до захисту не допускається. Дипломний проєкт також проходить перевірку на дотримання її автором академічної доброчесності (плагіат), яку виконує уповноважена особа - депозитор. Для її успішного проходження робота повинна містити не менш 75% відсотків оригінального вмісту. Якщо процент запозичень перевищує вказаний відсоток – робота до захисту не допускається і повертається на доопрацювання здобувачу вищої освіти. Допущений до захисту дипломний проєкт розміщується в репозиторії НТУ «ХПІ» де і зберігається у подальшому.
  • Ескіз
    Публікація
    Транспортні інноваційні технології: перспективи та виклики у сучасному світі
    (Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, 2023) Шапран, Євген Миколайович; Соснов, Ігор Ігорович
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання курсового проєкту з дисципліни "Економіко-математичні методи та моделі"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024-02) Соснов, Ігор Ігорович; Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Степуріна, Світлана Олександрівна
    Курсовий проєкт є однією з найефективніших форм самостійної роботи студентів. Мета курсового проєкту: допомогти студентові закріпити та поглибити теоретичні знання, здобуті у процесі вивчення дисципліни «Економіко-математичні методи та моделі». Курсовий проєкт як важлива форма навчального процесу покликана навчити майбутнього фахівця самостійно узагальнювати й аналізувати інформаційні джерела (монографії, підручники, навчальні посібники, публікації періодичної преси), статистичні і практичні матеріали, використовувати необхідне для виконання проєкту програмне забезпечення. Курсовий проєкт засвідчує, наскільки знання, що здобуті студентами в процесі вивчення курсу «Економіко-математичні методи та моделі», є глибокими і фундаментальними; характеризує вміння студентів самостійно дослідити поставлені питання обраної теми.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання наскрізної програми практики
    (2021) Шапран, Євген Миколайович; Соснов, Ігор Ігорович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Степуріна, Світлана Олександрівна
    Наскрізна робоча програма є навчально-методичним документом, що визначає порядок проведення та зміст усіх видів практики і збір інформації як складової частини навчального процесу підготовки бакалаврів та магістрів зі спеціальності 076 "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність". Наскрізна практична підготовка студентів усіх форм навчання проводиться відповідно до "Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України" (затвердженого наказом №93 Міністерства освіти України від 8 квітня 1993р.) та навчальними планами для студентів указаної спеціальності. Наскрізна робоча програма складена на підставі кваліфікаційної характеристики спеціаліста, освітньо-професійної програми підготовки фахівців, "Методичних рекомендацій зі складання програм практик студентів вищих навчальних закладів України" (затверджених наказом №31 – 5/97 Міністерства освіти України від 14.02.96), "Програма проходження виробничої та переддипломної практики студентами спеціальності 076 "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність" денної форми навчання за ступенем вищої освіти "бакалавр". Програма враховує два освітньо-кваліфікаційних рівня підготовки студентів: бакалавра (з терміном навчання чотири роки) та магістра (з терміном навчання півтора роки). Основна ціль наскрізної робочої програми полягає у чіткому плануванні та регламентуванні всієї діяльності студентів і керівників практик протягом того періоду навчального процесу, що проводиться на базі практики. Програма передбачає планове, поетапне засвоєння студентами практичних і професійних навичок і застосування в реальних умовах теоретичних знань, отриманих при вивченні дисциплін з циклів загально-економічної та професійної підготовки за указаною спеціальністю. Програма є основним документом, на базі якого розробляються програми усіх видів практики. Наскрізна програма містить інформацію про усі види практики.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання бакалаврської дипломної роботи
    (2021) Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр Борисович; Соснов, Ігор Ігорович
    Бакалаврська дипломна робота є випускною кваліфікаційною науково-дослідною роботою, що характеризується внутрішньою єдністю і відображає процес розробки обраної теми та її результати. Науковий рівень бакалаврської роботи має відповідати програмі навчання у бакалавраті зі спеціальності 076 "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність". Сукупність результатів, отриманих у процесі підготовки бакалаврської роботи, повинна бути критерієм оцінювання освітнього рівня випускника вишу і свідчити про наявність у нього навичок проведення наукового дослідження: уміння самостійно вести науковий пошук; визначати і розв’язувати професійні проблеми; виконувати конкретні наукові завдання адекватними методами. Бакалаврська дипломна робота є засобом демонстрації готовності студента до роботи в різних галузях підприємницької діяльності. Дана робота є самостійним дослідженням студента і базується на теоретичних знаннях і практичних навичках, отриманих студентом у результаті проходження переддипломної практики в організації та науково-дослідної практики на базі наукових напрацювань НТУ "ХПІ", які представлені в бібліотеці університета та Інтернет-ресурсах. Мета бакалаврської дипломної роботи – закріплення майбутніми фахівцями теоретичних засад функціонування підприємницьких, торговельних та біржових структур, яка здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів.
  • Ескіз
    Публікація
    Багаторівневі структурні моделі сценаріїв розвитку суб’єктів міжнародного торговельного ринку в аграрному секторі в умовах ризиків
    (ВД "ІНЖЕК", 2019) Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Соснов, Ігор Ігорович
    Дослідження спрямоване на вирішення комплексу завдань удосконалення управління фінансово-кредитними механізмами та процесами кредитування для суб’єктів господарювання в аграрному секторі економіки шляхом створення ефективного інструментального базису оцінювання, аналізу, планування та прийняття управлінських рішень з застосуванням сучасних економіко-математичних методів. Пропоновані багаторівневі структурні моделі сценаріїв розвитку суб’єктів міжнародного торговельного ринку аграрного сектора в умовах ризиків презентовано як напрями поліпшення фінансової безпеки щодо вдосконалення кредитування суб’єктів господарювання в аграрному секторі. Для розробки та реалізації сценаріїв управління кредитоспроможністю суб’єктів господарювання в умовах дії ризиків внутрішнього та зовнішнього середовища в роботі наведено алгоритм управлінських рішень для отримання ефективності та результативності й досягнення синергетичного ефекту на всіх рівнях управління. Розроблений інструментарій прогнозування суб’єктів аграрного ринку дозволить виявити наслідки впливу факторів формування організаційно-управлінського потенціалу з використанням методу «сценаріїв майбутнього» у вигляді куба ситуацій. Запропоновано структурні трирівневі моделі сценаріїв розвитку кредитної діяльності суб’єктів господарювання в умовах ризиків в аналітичному та графічному аспектах, що враховують усю сукупність взаємопов’язаних процесів для підвищення рівня кредитоспроможності в напрямі вдосконалення кредитної політики. Наведено комплекс управлінських заходів залежно від варіанта стратегії управління кредитоспроможністю як систематизований перелік типових фінансових рішень. Методичні розробки та рекомендації моделювання сценаріїв розвитку суб’єктів міжнародного торговельного ринку в аграрному секторі в умовах ризиків можуть бути розглянуті як напрями підвищення рівня фінансової безпеки агропідприємств.
  • Ескіз
    Публікація
    Підвищення ефективності маркетингової діяльності міжнародних торгових підприємств на основі теорії нечітких систем
    (Національний університет харчових технологій, 2018) Шапран, Євген Миколайович; Шапран, Олена Євгенівна; Соснов, Ігор Ігорович
    У статті запропоновано системний підхід підвищення ефективності маркетингової діяльності міжнародних торгових підприємств на основі реалізації методів ідентифікації, прогнозування, прийняття управлінських рішень в умовах невизначеності з використанням теорії нейронних мереж і нечітких систем. Основним завданням в умовах неповної інформації є оцінка стану комплексу маркетингу економічних суб'єктів з метою виявлення проблем і перспективних напрямків ухвалення управлінських рішень. Проведено наукове обґрунтування матричного метода визначення інтегрованого показника оцінки ефективності маркетингової діяльності.