Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business

Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.

Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання магістерського дипломного проєкту
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мащенко, Марина Анатоліївна; Сергієнко, Олена Андріанівна; Шапран, Євген Миколайович; Соснов, Ігор Ігорович
    Магістерський дипломний проєкт є випускною кваліфікаційною науково-дослідною роботою, що характеризується внутрішньою єдністю і відображає процес розробки обраної теми та її результати. Науковий рівень магістерської роботи повинен відповідати освітній програмі навчання в магістратурі зі спеціальності 076 «Підприємництво та торгівля». Сукупність результатів, отриманих у процесі підготовки дипломного проєкту, повинна бути критерієм оцінювання освітнього рівня випускника вишу і свідчити про наявність у нього навичок проведення наукового дослідження: уміння самостійно вести науковий пошук; визначати і розв’язувати професійні проблеми; виконувати конкретні наукові завдання адекватними методами. Магістерський дипломний проєкт є засобом демонстрації готовності студента до роботи в різних галузях підприємницької діяльності. Робота є самостійним дослідженням студента і базується на теоретичних знаннях і практичних навичках, отриманих студентом у результаті навчання та проходження переддипломної практики. Мета магістерського дипломного проєкту – закріплення майбутніми фахівцями теоретичних засад функціонування підприємницьких, торговельних та біржових структур, яка здійснюється для досягнення відповідних економічних і соціальних результатів. Для досягнення мети магістерської дипломного проєкту студенти повинні вирішити такі завдання: закріпити навички використання сучасної комп’ютерної і телекомунікаційної технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності; здійснити пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності; розробити теоретичні та практичні рекомендації з підвищення ефективності господарської діяльності сучасного підприємництва; здійснити графічне представлення даних і розрахунків з метою візуалізації результатів дипломного проєктування. Виконання дипломного проєкту дає можливість студенту навчитися самостійно працювати з різними інформаційними джерелами, реферувати матеріали періодичної літератури, глибше вивчати основні проблеми економіки праці, аналізувати статистичні дані і на підставі цього розробляти організаційні заходи, доведені до рівня практичного застосування. Магістерський дипломний проєкт повинен бути самостійним дослідженням, гідним відповідної кваліфікації. Студент-дипломник повинен підтвердити рівень загальнотеоретичної і спеціальної підготовки. Дипломна робота є випускною кваліфікаційною роботою, на підставі захисту якої Державна екзаменаційна комісія (ДЕК) вирішує питання про присвоєння її автору кваліфікації «магістра підприємництва та торгівлі» і видачі йому диплома державного зразка. Дипломний проєкт, що не відповідає вимогам щодо змісту та оформлення, написаний без дотримання затвердженого плану, не містить матеріалів реального аналізу господарської діяльності, обґрунтованих пропозицій, а також не має зовнішньої та внутрішньої рецензії, до захисту не допускається. Дипломний проєкт також проходить перевірку на дотримання її автором академічної доброчесності (плагіат), яку виконує уповноважена особа - депозитор. Для її успішного проходження робота повинна містити не менш 75% відсотків оригінального вмісту. Якщо процент запозичень перевищує вказаний відсоток – робота до захисту не допускається і повертається на доопрацювання здобувачу вищої освіти. Допущений до захисту дипломний проєкт розміщується в репозиторії НТУ «ХПІ» де і зберігається у подальшому.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання бакалаврської дипломної роботи
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мащенко, Марина Анатоліївна; Сергієнко, Олена Андріанівна; Шапран, Євген Миколайович; Соснов, Ігор Ігорович; Білоцерківський, Олександр Борисович
    Бакалаврська дипломна робота є випускною кваліфікаційною науково-дослідною роботою, що характеризується внутрішньою єдністю і відображає процес розробки обраної теми та її результати. Науковий рівень бакалаврської роботи повинен відповідати освітній програмі навчання у бакалавраті зі спеціальності 076 «Підприємництво та торгівля». Сукупність результатів, отриманих у процесі підготовки дипломної роботи, має бути критерієм оцінювання освітнього рівня випускника вишу і свідчити про наявність у нього навичок проведення наукового дослідження: уміння самостійно вести науковий пошук; визначати і розв’язувати професійні проблеми; виконувати конкретні наукові завдання адекватними методами. Бакалаврська дипломна робота є засобом демонстрації готовності студента до роботи в різних галузях підприємницької діяльності. Робота є самостійним дослідженням студента і базується на теоретичних знаннях і практичних навичках, отриманих студентом у результаті навчання та проходження переддипломної практики. Мета бакалаврської дипломної роботи – це закріплення майбутніми фахівцями теоретичних засад функціонування підприємницьких, торговельних та біржових структур, яка здійснюється для досягнення відповідних економічних і соціальних результатів. Виконання дипломної роботи дає можливість студенту навчитися самостійно працювати з різними інформаційними джерелами, реферувати матеріали періодичної літератури, глибше вивчати основні проблеми економіки праці, аналізувати статистичні дані і на підставі цього розробляти організаційні заходи, доведені до рівня практичного застосування. Бакалаврська дипломна робота має бути самостійним дослідженням, гідним відповідної кваліфікації. Студент-дипломник має підтвердити рівень загальнотеоретичної і спе ціальної підготовки. Дипломна робота є випускною кваліфікаційною робо тою, на підставі захисту якої Державна екзаменаційна комісія (ДЕК) вирішує питання про присвоєння її автору кваліфікації «бакалавра підприємництва та торгівлі» і видачі йому диплома державного зразка. Дипломна робота, що не відповідає вимогам щодо змісту та оформлення, написана без дотримання затвердженого плану, не містить матеріалів реального аналізу господарської діяльності, обґрунтованих пропозицій, а також не має зовнішньої та внутрішньої рецензії, до захисту не допускається. Дипломна робота також проходить перевірку на дотримання її автором академічної доброчесності (плагіат), яку виконує уповноважена особа – депозитор. Для її успішного проходження робота повинна містити не менш ніж 85 % відсотків оригінального вмісту. Якщо процент запозичень перевищує вказаний відсоток, то робота до захисту не допускається і повертається на доопрацювання здобувачу вищої освіти. Допущена до захисту бакалаврська дипломна робота розміщується в репозиторії НТУ «ХПІ», де і зберігається у подальшому.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання курсового проєкту з дисципліни "Економіко-математичні методи та моделі"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024-02) Соснов, Ігор Ігорович; Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Степуріна, Світлана Олександрівна
    Курсовий проєкт є однією з найефективніших форм самостійної роботи студентів. Мета курсового проєкту: допомогти студентові закріпити та поглибити теоретичні знання, здобуті у процесі вивчення дисципліни «Економіко-математичні методи та моделі». Курсовий проєкт як важлива форма навчального процесу покликана навчити майбутнього фахівця самостійно узагальнювати й аналізувати інформаційні джерела (монографії, підручники, навчальні посібники, публікації періодичної преси), статистичні і практичні матеріали, використовувати необхідне для виконання проєкту програмне забезпечення. Курсовий проєкт засвідчує, наскільки знання, що здобуті студентами в процесі вивчення курсу «Економіко-математичні методи та моделі», є глибокими і фундаментальними; характеризує вміння студентів самостійно дослідити поставлені питання обраної теми.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання розрахункового завдання "Як інвестувати жителям України та Європи?" з дисципліни "Криптовалюта та віртуальні біржі"
    (2023) Білоцерківський, Олександр Борисович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Соснов, Ігор Ігорович; Самусь, Павло Олегович
    Інвестування є процесом вкладання грошей з метою отримання при-бутку в майбутньому. Технологія відтворення грошей є одним з можливих методів інвестування, що полягає в інвестуванні у компанії або проекти, які мають потенціал заробляти більше грошей, ніж ви вкладаєте. Інвестування є ризикованою справою, і перед вкладанням грошей в будь-який вид інвестицій, важливо ретельно проаналізувати ринок та дослідити ризики. Інфляції підлягає будь-яка валюта, тому інвестування є інструментом для збереження накопичень та отримання додаткового доходу. Інвестиції – це інструмент, який дозволяє зберігати накопичення та отримувати додатковий дохід. Останнім часом інтерес українців до фондового ринку зростає. Щоб інвестиції працювали на збереження та збільшення вашого капіталу, потрібно вчитися правильно використовувати різні інструменти. Зараз немає можливостей для формування повноцінного портфеля через українських брокерів, також як і доступу до інструментів широкого ринку. Тому українці шукають можливості інвестувати через зарубіжних брокерів. Для правильного використання різних інструментів і навчання інвестуванню можна звернутися до професійних консультантів з інвестицій та фінансів або пройти цей курс.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни "Управління комерційним ризиком"
    (2023) Степуріна, Світлана Олександрівна; Соснов, Ігор Ігорович
    Подано практичні завдання та методичні вказівки до їх виконання з навчальної дисципліни "Управління комерційним ризиком", що мають сформувати й закріпити у студентів уміння та навички оброблення й аналізу інформації в галузі управління комерційним ризиком. Рекомендовано для студентів спеціальності 076 "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність" другого (магістерського) рівня вищої освіти всіх форм навчання.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання наскрізної програми практики
    (2021) Шапран, Євген Миколайович; Соснов, Ігор Ігорович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Степуріна, Світлана Олександрівна
    Наскрізна робоча програма є навчально-методичним документом, що визначає порядок проведення та зміст усіх видів практики і збір інформації як складової частини навчального процесу підготовки бакалаврів та магістрів зі спеціальності 076 "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність". Наскрізна практична підготовка студентів усіх форм навчання проводиться відповідно до "Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України" (затвердженого наказом №93 Міністерства освіти України від 8 квітня 1993р.) та навчальними планами для студентів указаної спеціальності. Наскрізна робоча програма складена на підставі кваліфікаційної характеристики спеціаліста, освітньо-професійної програми підготовки фахівців, "Методичних рекомендацій зі складання програм практик студентів вищих навчальних закладів України" (затверджених наказом №31 – 5/97 Міністерства освіти України від 14.02.96), "Програма проходження виробничої та переддипломної практики студентами спеціальності 076 "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність" денної форми навчання за ступенем вищої освіти "бакалавр". Програма враховує два освітньо-кваліфікаційних рівня підготовки студентів: бакалавра (з терміном навчання чотири роки) та магістра (з терміном навчання півтора роки). Основна ціль наскрізної робочої програми полягає у чіткому плануванні та регламентуванні всієї діяльності студентів і керівників практик протягом того періоду навчального процесу, що проводиться на базі практики. Програма передбачає планове, поетапне засвоєння студентами практичних і професійних навичок і застосування в реальних умовах теоретичних знань, отриманих при вивченні дисциплін з циклів загально-економічної та професійної підготовки за указаною спеціальністю. Програма є основним документом, на базі якого розробляються програми усіх видів практики. Наскрізна програма містить інформацію про усі види практики.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання курсового проєкту з навчальної дисципліни "Оптимізаційні методи та моделі"
    (2021) Соснов, Ігор Ігорович; Степуріна, Світлана Олександрівна
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання бакалаврської дипломної роботи
    (2021) Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр Борисович; Соснов, Ігор Ігорович
    Бакалаврська дипломна робота є випускною кваліфікаційною науково-дослідною роботою, що характеризується внутрішньою єдністю і відображає процес розробки обраної теми та її результати. Науковий рівень бакалаврської роботи має відповідати програмі навчання у бакалавраті зі спеціальності 076 "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність". Сукупність результатів, отриманих у процесі підготовки бакалаврської роботи, повинна бути критерієм оцінювання освітнього рівня випускника вишу і свідчити про наявність у нього навичок проведення наукового дослідження: уміння самостійно вести науковий пошук; визначати і розв’язувати професійні проблеми; виконувати конкретні наукові завдання адекватними методами. Бакалаврська дипломна робота є засобом демонстрації готовності студента до роботи в різних галузях підприємницької діяльності. Дана робота є самостійним дослідженням студента і базується на теоретичних знаннях і практичних навичках, отриманих студентом у результаті проходження переддипломної практики в організації та науково-дослідної практики на базі наукових напрацювань НТУ "ХПІ", які представлені в бібліотеці університета та Інтернет-ресурсах. Мета бакалаврської дипломної роботи – закріплення майбутніми фахівцями теоретичних засад функціонування підприємницьких, торговельних та біржових структур, яка здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до практичних занять з навчальної дисципліни "Економетрика"
    (2020) Сергієнко, Олена Андріанівна; Соснов, Ігор Ігорович; Білоцерківський, Олександр Борисович
    Сучасний економіст повинний знати і уміти використовувати в повсякденній роботі новітні економіко-математичні методи і моделі. Швидкий розвиток і широке застосування засобів обчислювальної техніки визначають вимоги до підготовки сучасного економіста, що повинний за допомогою сучасних пакетів прикладних програм мусить вміти аналізувати складні соціально-економічні явища. "Економетрія" є однією з базових дисциплін економікоматематичного циклу, має одночасно теоретичне, методологічне і конкретно-прикладне значення. Дана дисципліна містить теоретичні знання про якісні властивості економічних систем, про оцінку взаємозв’язків кількісних показників розвитку економіки і економетричні моделі економічних систем і процесів. Метою вивчення дисципліни є побудова економетричних моделей, які кількісно відбивають взаємозв’язки між економічними змінними. Об’єктом вивчення дисципліни є сукупність соціально-економічних процесів, що протікають в економічній системі. Предметом дисципліни є економетричні методи та моделі, які дозволяють визначати і вивчати кількісні взаємозв’язки між соціально-економічними явищами. Навчальний процес здійснюється у таких формах: лекційні, семінарські, практичні та лабораторні заняття, індивідуальна науково-дослідна робота, самостійна робота студента.