Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business

Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.

Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни "Світовий ринок товарів та послуг"
    (2022) Степуріна, Світлана Олександрівна; Шапран, Олена Євгенівна
    Дисципліна «Світовий ринок товарів та послуг» висвітлює питання щодо сутності, характерних рис, товарної структури та сучасної інфраструктури світового ринку, дозволяє набути практичні навички оцінювання ситуації на окремих товарних ринках. Вивчення навчальної дисципліни збагачує уявлення про характер процесів, що відбуваються на світових товарних ринках, дає можливість пізнати їх як суперечливу єдність національних та міжнародних проявів суспільного життя, поглиблює знання про проблеми розробки кон’юнктурних прогнозів поведінки споживачів на окремих товарних ринках, потенційні можливості виходу України на світовий ринок. Важливою складовою світового ринку є діяльність торговельних посередників, що створюють відповідні вузлові структури в цій системі.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни "Регіональна економіка"
    (2021) Білоцерківський, Олександр Борисович; Шапран, Олена Євгенівна
    Сучасний етап світового розвитку характеризується підвищенням ролі регіонів у складі національних економік країн. Тому глобалізація світової економіки, розвиток економіки України та її регіонів у ринкових умовах, адміністративна реформа та надання більшої самостійності територіям, зв’язок між особливостями розвитку регіонів та конкурентоспроможністю держави обумовлюють актуальність та необхідність вивчення регіональної економіки. Метою дисципліни "Регіональна економіка" є формування знань щодо теоретичних і практичних засад територіальної організації продуктивних сил України, сучасного стану та напрямів регіонального розвитку економіки, механізми та закономірності функціонування економіки, а також економічного мислення. У цих методичних вказівках розглянуто основні числові методи, які застосовуються в дисципліні "Регіональна економіка". Кожен розділ присвячений окремій темі дисципліни. Всі розділи побудовані однаково: спочатку викладаються необхідні теоретичні відомості, потім докладно розглядається хід розв’язання задач, наприкінці кожного розділу наведено варіанти індивідуальних домашніх завдань. Варіанти завдань студент вибирає за останньою цифрою номера прізвища у журналі групи. Ці методичні вказівки не замінюють підручників з регіональної економіки. Теоретичні основи викладаються у стислому вигляді. Даються тільки ті відомості, які необхідні безпосередньо для розв’язання задач. Для більш детального вивчення матеріалу рекомендуються такі навчальні видання.
  • Ескіз
    Публікація
    Реалізація маркетингової політики торговельного підприємства на основі оцінки впливу факторів зовнішнього та внутрішнього середовища
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Гапоненко, Ольга Євгенівна; Соснов, Ігор Ігорович; Білоцерківський, Олександр Борисович; Шапран, Олена Євгенівна
    У монографії викладено сучасні уявлення про теоретико-методологічні засади розробки маркетингової політики торговельного підприємства з точки зору системного аналізу. Сформовано структурно-динамічний та рівнево-ієрархічний аспект щодо моделювання оцінки діяльності логістичної системи на підприємстві. Розроблено підхід до маркетингової політики просування продукції. Визначено ефективність роботи логістичного маркетингового відділу підприємства. Монографія призначена для студентів, аспірантів, фахівців, які досліджують проблеми управління торговельним підприємством.
  • Ескіз
    Публікація
    Аналіз зовнішньоекономічних зв'язків України
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Шапран, Євген Миколайович; Шапран, Олена Євгенівна; Кочіна, К. О.
  • Ескіз
    Публікація
    Аналіз маркетингової діяльності підприємств на основі теорії нечітких систем
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Шапран, Євген Миколайович; Шапран, Олена Євгенівна
  • Ескіз
    Публікація
    Розробка заходів щодо впровадження та вдосконалення інформаційної системи управління торговельним підприємством
    (2020) Білоцерківський, Олександр Борисович; Шапран, Євген Миколайович; Шапран, Олена Євгенівна
    Визначено поняття інтелектуальної інформаційної системи. Процес впровадження та вдосконалення інформаційної системи управління торговельним підприємством умовно поділено на три етапи: 1) підготовчий, 2) етап впровадження, 3) етап вдосконалення. В рамках кожного етапу конкретизовано рекомендовані заходи. Визначено перспективні напрямки вдосконалення CRM-систем на торговельному підприємстві.
  • Ескіз
    Публікація
    Методи і моделі аналізу ефективності систем електронної комерції
    (ФОП Лібуркіна Л. М., 2019) Сергієнко, Олена Андріанівна; Шапран, Олена Євгенівна; Соснов, Ігор Ігорович
    У роботі досліджено методи аналізу ефективності системи електронної комерції; розглянуто технологію організації комерційної діяльності в сучасних умовах, основні інструменти електронної комерції. Проведений аналіз та здійснено порівняння традиційного й електронного маркетингу. Наведено етапи планування е-маркетингу. Представлено концептуальну схему моделювання бізнес-процесів в електронній комерції за допомогою UML Use Саse Dіаgrаm Eхаmрle. Проведено аналіз ефективності роботи веб-сайту інтернет-магазину “Lu bоutіquе” за допомогою системи Gооglе Аnаlytісs, що дозволяє визначити напрямки вдосконалення й оптимізації сайту, основні джерела залучення клієнтів, середній чек, показник конверсії та ефективність рекламної кампанії. Здійснено аналіз бізнес-процесів в електронній комерції та розроблено пропозицій щодо вдосконалення управління ними з урахуванням попиту на продукцію на основі методів моделювання та використання інформаційних технологій. Побудовано моделі експоненційного згладжування (Брауна, Холта) та багатофакторні моделі формування збитків, що дозволяють здійснювати прогнозування результатів діяльності магазину та приймати відповідні управлінські рішення. Визначено, що для досліджуваного інтернет-магазину “Lu bоutіquе”, перш за все, на рівень збитків впливають: витрата сировини (тканини) на 1 кг одягу, відсоток реалізації одягу та вартість закупівлі 1 кг одягу. На основі здійсненого моделювання та аналізу роботи веб-ресурсу та показників трафіку сайту визначено шляхи підвищення ефективності управління інтернет-магазином. Результати роботи можуть бути впроваджені в системах електронної комерції на мікроекономічному рівні.
  • Ескіз
    Публікація
    Переваги та недоліки інформаційних систем управління торговельними підприємствами
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Білоцерківський, Олександр Борисович; Шапран, Олена Євгенівна
    Проведено порівняння інформаційних систем: Excel і CRM, визначено їх переваги та недоліки. За результатами порівняння рекомендовано CRM-системи для управління торговельними підприємствами. Досліджено тільки ті CRM-системи, що були визнані основними гравцями в Україні. Перевірено ступінь узгодженості думок експертів щодо таких систем та обрано найбільш оптимальну систему. Висновки про узгодженість думок експертів робилися за коефіцієнтом конкордації Кендалла.
  • Ескіз
    Публікація
    Підвищення ефективності маркетингової діяльності міжнародних торгових підприємств на основі теорії нечітких систем
    (Національний університет харчових технологій, 2018) Шапран, Євген Миколайович; Шапран, Олена Євгенівна; Соснов, Ігор Ігорович
    У статті запропоновано системний підхід підвищення ефективності маркетингової діяльності міжнародних торгових підприємств на основі реалізації методів ідентифікації, прогнозування, прийняття управлінських рішень в умовах невизначеності з використанням теорії нейронних мереж і нечітких систем. Основним завданням в умовах неповної інформації є оцінка стану комплексу маркетингу економічних суб'єктів з метою виявлення проблем і перспективних напрямків ухвалення управлінських рішень. Проведено наукове обґрунтування матричного метода визначення інтегрованого показника оцінки ефективності маркетингової діяльності.