Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business
Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.
Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Multi-scale model elaboration for creditworthiness diagnostics of export production enterprises of the agricultural trade market(Scientific Route, Estonia, 2019) Sergienko, Olena; Shapran, Olena; Bilotserkivskyi, Oleksandr; Alieksieieva, IrynaThe methodology for the agrarian enterprises’ creditworthiness diagnostic has been developed and implemented, and has allowed to solve the following objectives: conducting of observations and evaluating of financially-economic indicators, classification of enterprises by the level of creditworthiness, distinction and identification enterprises according to the level of creditworthiness and assessing the differences between classes by creditworthiness, with taking into account the sizes of enterprises. Based on the use of the complex of multidimensional analytical methods, the differences are defined under either one-dimensional evaluation system (by creditworthiness and size) or a two-level assessment of the joint cross impact of factors on creditworthiness. The proposed four-step technology for diagnosing of the agrarian enterprises creditworthiness substantially expands the components of the creditworthiness level evaluation of enterprises and, as a consequence, improves the timeliness of decision-making process about identifying and locating of weaknesses and “bottlenecks”. The coverage of a sufficient number of financial and economic indicators and the implementation of a wide range of methods and models enable to fully evaluate and analyze the existing state of creditworthiness with a view to improve and establish the effective functioning of the enterprise as a whole.Публікація Дослідження сучасного стану та програмного забезпечення торговельної галузі України(Херсонський державний університет, 2019) Білоцерківський, Олександр БорисовичСтаттю присвячено дослідженню сучасного стану торговельної галузі України та її регіонів, рейтинговому оцінюванню та вибору CRM-систем для управління торговельними підприємствами. Проаналізовано динаміку структури галузей економіки України за 2010–2017 рр. Зазначено, що за цей період оптова та роздрібна торгівля була провідною галуззю економіки України, зберігаючи у структурі галузей національної економіки перше місце за обсягом реалізованої продукції. Визначено, в яких регіонах України торгівля є галуззю спеціалізації, проведено її порівняння з традиційними галузями країни: промисловістю і сільським господарством. Підтверджено статус України як індустріально-аграрної держави. Експертним методом перевірено ступінь узгодженості думок експертів щодо рейтингу чотирьох CRM-систем: Terrasoft Creatio, Bitrix24, AmoCRM, «Мегаплан». Визначено найбільш оптимальну CRM-систему для управління торговельними підприємствами України.Документ Рейтинговая оценка и выбор CRM-систем для управления торговыми предприятиями(Національний університет харчових технологій, 2019) Белоцерковский, Александр БорисовичСтатья посвящена исследованию современного состояния торговой отрасли Украины, рейтинговой оценке и выбору CRM-систем для управления торговыми предприятиями. Проанализирована динамика структуры экономики Украины за 2010-2017 годы и определено, что за этот период оптовая и розничная торговля была ведущей отраслью экономики Украины, сохраняя в структуре экономики первое место по объему реализованной продукции. Экспертным методом проверено степень согласованности мнений экспертов относительно рейтинга 4-х CRM-систем: bpm online sales, Bitrix24, AmoCRM, Мегаплан. Рассчитан коэффициент конкордации Кендалла, значение χ2-критерия Пирсона свидетельствует о значимости коэффициента конкордации и сильной связи между признаками. Определена наиболее оптимальная CRM-система для управления торговыми предприятиями Украины и предложены пути популяризации использования CRM-систем в торговой отрасли Украины.Публікація Переваги та недоліки інформаційних систем управління торговельними підприємствами(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Білоцерківський, Олександр Борисович; Шапран, Олена ЄвгенівнаПроведено порівняння інформаційних систем: Excel і CRM, визначено їх переваги та недоліки. За результатами порівняння рекомендовано CRM-системи для управління торговельними підприємствами. Досліджено тільки ті CRM-системи, що були визнані основними гравцями в Україні. Перевірено ступінь узгодженості думок експертів щодо таких систем та обрано найбільш оптимальну систему. Висновки про узгодженість думок експертів робилися за коефіцієнтом конкордації Кендалла.Публікація Особливості антикризового управління торговельними підприємствами(ТОВ "Центр учбової літератури", 2018) Білоцерківський, Олександр Борисович; Соснов, Ігор ІгоровичУ статті розглядається аналіз сучасного стану торговельної галузі України та порівняння її показників із світовими тенденціями. Досліджено структуру української економіки за різними показниками. Встановлено, що торгівля є провідною галуззю української економіки, оскільки вона посідає перше місце за числом суб'єктів господарювання та обсягом реалізації товарів. Крім того, торгівля займає друге місце після промисловості за кількістю зайнятих та найнятих працівників. Визначено структуру експорту-імпорту товарів та послуг в Україні. Отримано, що структура експорту товарів України відповідає структурі світової торгівлі, оскільки в експорті переважають промислові товари, сільськогосподарська продукція, паливо та видобувна продукція. Імпорт товарів з України має аналогічну структуру. Український експорт послуг представлений транспортними послугами, іншими комерційними послугами та послугами, пов'язаними з товарами та подорожами. Отже, товарооборот України відповідає світовому, тому торговельна галузь країни розвивається в контексті світових тенденцій. Таким чином, зовнішня і внутрішня торгівля товарами та послугами є важливою частиною української економіки, що забезпечує левову частку надходжень до державного бюджету. Розглянуто підходи вітчизняних та зарубіжних вчених до визначення поняття «антикризове управління підприємством». Його можна трактувати з різних сторін як: 1) систему управління; 2) тип управління або управління; 3) розробку та реалізацію заходів; 4) процес. Запропоновано авторське тлумачення цього визначення. На думку авторів, антикризовий менеджмент торговельного підприємства можна визначити як процес, що включає чотири етапи: запобігання кризі, підготовку до кризи, реагування на кризу від бізнесу та реконструкцію.Публікація Міжнародна торгівля: основні поняття і показники(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Братков, Микита Олегович; Білоцерківський, Олександр БорисовичУ роботі розглянуто значення та поняття міжнародної торгівлі, досліджено такі показники як експорт, імпорт, на підставі яких розраховано торговельне сальдо. Зроблено висновок про позитивні зовнішньоторговельні відносини для України.Публікація Використання CRM-систем для управління торговельними підприємствами(Класичний приватний університет, 2019) Білоцерківський, Олександр БорисовичУ статті розглянуто використання CRM-систем для управління торговельними підприємствами України. Наголошено, що рівень інформаційної підтримки українських торговельних підприємств залишається досить низьким. Запропоновано методику рейтингового оцінювання CRM-систем. Для перевірки узгодженості думок експертів щодо рейтингу CRM-систем використовувався експертний метод, де розраховувався коефіцієнт конкордації Кендалла. Проведено порівняльний аналіз 6-ти CRM-систем: Мегаплан, bpm online sales, Bitrix 24, AmoCRM, 1C, Mango за 12-ю ознаками. Визначено СRM-системи, що мають найвищий рейтинг. Перевірено ступінь узгодженості думок експертів щодо рейтингу 4-х CRM-систем: bpm online sales, Bitrix24, AmoCRM, Мегаплан. Знайдено найбільш відповідне рішення для управління торговельними підприємствами України.Публікація Методи оцінки та аналізу конкурентоспроможності продукції підприємства в системі управління якістю(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Шипков, Дмитро Олександрович; Білоцерківський, Олександр БорисовичУ роботі науково обгрунтовано теоретико-методичні та прикладні засади підвищення конкурентоспроможності продукції. Розглянуто поняття "конкурентоспроможність". Виділено три групи методів оцінки конкурентоспроможності продукції. Як приклад здійснено впорядкування різних марок мобільних телефонів на основі методу рівня розвитку. Визначено найбільш конкурентоспроможний та якісний мобільний телефон.Публікація Міжнародний туризм як важлива галузь світової економіки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Федорова, Маргарита Володимирівна; Білоцерківський, Олександр БорисовичДосліджено сучасний стан міжнародного туризму в Україні та світі, розглянуто проблеми та перспективи туристичної галузі України.Публікація Логістика в туризмі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Братков, Микита Олегович; Білоцерківський, Олександр БорисовичДосліджено вплив логістики на розвиток туризму, зокрема в контексті підвищення якості туристичних послуг, наближення їх до світових стандартів, оптимізації матеріальних та інформаційних потоків, скорочення витрат щодо туристичного супроводу, сервісу та обслуговування.