Кафедра "Менеджмент"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto

Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".

Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 22
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання практичних та контрольних робіт з курсу "Основи менеджменту"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Сичова, Олена Євгенівна; Горовий, Дмитро Анатолійович; Угрімова, Ірина Володимирівна; Ульянченко, Наталія Володимирівна; Лінькова, Олена Юріївна
    Необхідність введення даного курсу в учбовий процес пояснюється тим, що стан нашого суспільства і його розвиток багато в чому залежать від діяльності менеджерів, що своєю роботою забезпечують високу ефективність роботи підприємства, його конкурентоздатність, стійке положення на ринку. До найважливіших завдань у сфері менеджменту входять: управління підприємством, персоналом, ефективне вирішення стратегічних та тактичних завдань, створення продукту, його реалізація, тощо. Вирішення цих завдань обумовлюється ґрунтовною фаховою підготовкою майбутніх фахівців - економістів в сфері міжнародної економіки, керівників підприємств, менеджерів, маркетологів високого рівня кваліфікації, яка враховує всі аспекти світової практики забезпечення економічної ефективності підприємництва. У методичних вказівках пропонується значний перелік ситуаційних та аналітичних завдань відповідно до тем робочої програми (силабусу) навчальної дисципліни «Основи менеджменту». Наведено контрольні запитання щодо перевірки знань студентів, що сприятимуть поглибленому вивченню понятійно-категоріального апарату менеджменту та набуттю майбутніми фахівцями професійних компетентностей для вирішення завдань із розвитку бізнес-структур.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни "Капітал підприємства"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Горовий, Дмитро Анатолійович; Сичова, Олена Євгенівна
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з дисципліни "Капітал підприємства"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Горовий, Дмитро Анатолійович; Сичова, Олена Євгенівна
    Виконання контрольної роботи студентами заочної форми навчання є складовою частиною навчального процесу, активною формою самостійної роботи студентів. Мета контрольної роботи полягає в закріпленні і поглибленні теоретичних знань, придбаних студентами в процесі вивчення курсу, придбання навичок самостійної роботи з навчальною та спеціальною літературою, придбання навичок робити узагальнення і висновки. При виконанні контрольної роботи необхідно вивчити законодавчі акти, літературні джерела, у яких розглядаються питання запропонованої студенту теми.
  • Ескіз
    Публікація
    Оцінка ризику інноваційності підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Горовий, Дмитро Анатолійович; Івахненко, Андрій Володимирович
    Сучасний етап українсько-російської війни показує необхідність негайного інноваційного переозброєння вітчизняних промислових підприємств з метою отримання переваги у війні і пришвидшення нашої перемоги. Адже поняття інноваційної діяльності підприємства характеризується його здатністю сприймати і використовувати науковий, науково-технічний та інтелектуальний потенціал, накопичений в даній галузі як на вітчизняному, так і на міжнародному рівні. В статті розглянуто групи показників, які дозволяють оцінити стан інноваційної діяльності на підприємстві. Наведено аналіз ключових показників, які характеризують інноваційну діяльність машинобудівних підприємств. Розглянуто методологічні підходи, які визначають рівень інноваційності в зарубіжній та вітчизняній практиці. Оскільки єдиного показника, за яким можна досліджувати інноваційну діяльність підприємств досі не існує, а в тих моделях, що пропонуються не враховані фактори ризику, то в статті запропонована модель оцінки ризику інноваційності підприємства, яка би базувалася на даних фінансової звітності. Проте обмежуватися лише фінансовими показниками не можна. На жаль, частіше за все додаткову інформацію можна отримати лише за допомогою експертних опитувань або контент–аналізу документації. Проте обидва методи є досить суб’єктивними. Тому певні інформаційні аспекти пропонується отримати у вигляді певних інформаційних повідомлень з сайтів даних підприємств у мережі Інтернет. Для поєднання фінансових і інформаційних оцінок в моделюванні єдиного комплексного показника оцінки трансферу інновацій пропонується модифікувати модель Д. Горового та В. Нестеренко. В модифікованій моделі для підвищення достовірності результатів були визначені вагові коефіцієнти значущості окремих груп факторів.
  • Ескіз
    Публікація
    Інвестиційне забезпечення впровадження інновацій на промисловому підприємстві з урахуванням ризиків
    (Видавець Іванченко І. С., 2023) Горовий, Дмитро Анатолійович; Івахненко, Андрій Володимирович; Манойленко, Олександр Володимирович
    В монографії розглянуто комплекс питань, пов'язаних з інвестиційним забезпеченням впровадження інновацій на промисловому підприємстві з урахуванням ризиків. Для цього уточнено понятійний апарат щодо інвестиційного забезпечення впровадження інновацій, удосконалено класифікацію ризиків, пов'язаних із інвестиційним забезпеченням впровадження інновацій на промисловому підприємстві. В роботі запропоновано методичні положення щодо оцінки та прогнозування рівня забезпеченості підприємства інвестиційними ресурсами впровадження інновацій, що поєднує результати оцінки та аналізу капіталізації підприємства, визначеності достатності власного капіталу та можливості залучення традиційних інвестиційних джерел, з подальшим прогнозуванням їх зміни. Для студентів, аспірантів, спеціалістів в галузі менеджменту.
  • Ескіз
    Публікація
    Основи міжнародного маркетингу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Сичова, Олена Євгенівна; Горовий, Дмитро Анатолійович; Данько, Тарас Володимирович
    Посібник містить резюме основних концепцій і практичних підходів до міжнародного маркетингу як однієї зі сфер діяльності фірми. У ньому наведена методологія вирішення маркетингових проблем під час аналізу ситуації на зовнішньому ринку, створення, виробництва і збуту товарів, організації руху товару і просування продукції, ціноутворення на неї, а також під час організації і управління міжнародним маркетингом. Рекомендовано для студентів, що навчаються за спеціальністю «Менеджмент» у Харківському національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут» та інших вищих навчальних закладах України.
  • Ескіз
    Публікація
    Визначення перспектив електромобілів на ринку України
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Горова, Ксенія Олександрівна; Горовий, Дмитро Анатолійович; Свіязов, М. В.; Шевердіна, Алла Володимирівна
    Останнім часом все більшої популярності серед автомобілістів в світі набувають електромобілі. Це пояснюється їх економічністю, екологічністю, зручністю водіння порівняно з іншими типами автомобілів. Проте, їх масове застосування пов'язане з певними труднощами експлуатації викликаними тим, що для України такий транспорт є ще досить новим. Тому виникає необхідність визначення готовності українського ринку до масового сприйняття електромобілів. Метою статті є аналіз українського ринку на предмет рівня його підготовленості і наявності достатнього попиту для масового впровадження електромобілів. Основними критеріями готовності мають стати: наявність розвиненої інфраструктури обслуговування, наявність попиту на особистий легковий автотранспорт, рівень доходів населення, розвиненість науково-технічних і дистриб'юторських центів. В статті досліджено попит на електромобілі і визначено їх найпопулярніші моделі, виділено найпривабливіші регіони для масового впровадження електромобілів, розглянуто перспективи вітчизняного виробництва електромобілів.
  • Ескіз
    Публікація
    Перспективи створення кіберспортивного клубу в Україні
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Горова, Ксенія Олександрівна; Горовий, Дмитро Анатолійович; Кіпоренко, О. В.
    Кіберспорт завоював прихильність молоді майже в усьому світі і Україна не повинна лишатися осторонь новітніх тенденцій. Організація підприємств кіберспорту може стати досить прибутковим бізнесом в Україні, оскільки на даний момент на вітчизняному ринку майже відсутня конкуренція, а бар'єри для входу на нього досі низькі. Також важливим є те, що українська молодь вже досягла значних успіхів у ігрових дисциплінах і може сформувати добру основу професійних гравців. Але такий вид бізнесу для нашої країни є досить новим, тому науково-практичних рекомендацій з його організації майже не існує. Постає завдання розробки науково-методичних основ функціонування кіберспортивного клубу в Україні. Метою статті є розробка рекомендацій щодо організації діяльності кіберспортивного клубу в Україні. В статті здійснено порівняння підприємств кіберспорту з традиційними підприємствами, виділено основні з них – кіберспортивні клуби та кіберспортивні організації, а також окреслено взаємовідносини цих організацій з менеджерами, гравцями та спонсорами. Авторами виділені найвідоміші кіберспортивні клуби світу та найпопулярніші ігрові дисципліни. В роботі запропонована організаційна структура кіберспортивного клубу із визначенням ролей кожного із його учасників у формуванні доходів клубу.
  • Ескіз
    Публікація
    Підвищення конкурентоспроможності українських промислових підприємств на світовому ринку виробничого аутсорсингу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Горова, Ксенія Олександрівна; Горовий, Дмитро Анатолійович
  • Ескіз
    Публікація
    Необхідність участі студентів у конференціях, конкурсах та олімпіадах для всебічної підготовки майбутніх фахівців
    (ПФ "Колегіум", 2016) Горова, Ксенія Олександрівна; Горовий, Дмитро Анатолійович
    Сучасні умови господарювання ставлять нові завдання до підготовки фахівців економічного спрямування. Випускники економічних спеціальностей вищих навчальних закладів мають вільно орієнтуватися в бізнес-середовищі та своєчасно реагувати на поточні вимоги ринку. В практичній діяльності їм знадобляться такі якості, як гнучкість та своєчасність прийняття рішень, вміння складати плани роботи, адаптовані до поточних умов, здатність відстоювати свою думку та доносити її до партнерів та опонентів. Цьому можна навчитися, беручи участь у студентських науково-практичних заходах, метою яких є моделювання господарських завдань та розробка різних підходів до їх вирішення.