Кафедра "Менеджмент"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto
Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".
Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Методичні вказівки до виконання практичних та контрольних робіт з курсу "Основи менеджменту"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Сичова, Олена Євгенівна; Горовий, Дмитро Анатолійович; Угрімова, Ірина Володимирівна; Ульянченко, Наталія Володимирівна; Лінькова, Олена ЮріївнаНеобхідність введення даного курсу в учбовий процес пояснюється тим, що стан нашого суспільства і його розвиток багато в чому залежать від діяльності менеджерів, що своєю роботою забезпечують високу ефективність роботи підприємства, його конкурентоздатність, стійке положення на ринку. До найважливіших завдань у сфері менеджменту входять: управління підприємством, персоналом, ефективне вирішення стратегічних та тактичних завдань, створення продукту, його реалізація, тощо. Вирішення цих завдань обумовлюється ґрунтовною фаховою підготовкою майбутніх фахівців - економістів в сфері міжнародної економіки, керівників підприємств, менеджерів, маркетологів високого рівня кваліфікації, яка враховує всі аспекти світової практики забезпечення економічної ефективності підприємництва. У методичних вказівках пропонується значний перелік ситуаційних та аналітичних завдань відповідно до тем робочої програми (силабусу) навчальної дисципліни «Основи менеджменту». Наведено контрольні запитання щодо перевірки знань студентів, що сприятимуть поглибленому вивченню понятійно-категоріального апарату менеджменту та набуттю майбутніми фахівцями професійних компетентностей для вирішення завдань із розвитку бізнес-структур.Публікація Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни "Капітал підприємства"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Горовий, Дмитро Анатолійович; Сичова, Олена ЄвгенівнаПублікація Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з дисципліни "Капітал підприємства"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Горовий, Дмитро Анатолійович; Сичова, Олена ЄвгенівнаВиконання контрольної роботи студентами заочної форми навчання є складовою частиною навчального процесу, активною формою самостійної роботи студентів. Мета контрольної роботи полягає в закріпленні і поглибленні теоретичних знань, придбаних студентами в процесі вивчення курсу, придбання навичок самостійної роботи з навчальною та спеціальною літературою, придбання навичок робити узагальнення і висновки. При виконанні контрольної роботи необхідно вивчити законодавчі акти, літературні джерела, у яких розглядаються питання запропонованої студенту теми.Публікація Оцінка ризику інноваційності підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Горовий, Дмитро Анатолійович; Івахненко, Андрій ВолодимировичСучасний етап українсько-російської війни показує необхідність негайного інноваційного переозброєння вітчизняних промислових підприємств з метою отримання переваги у війні і пришвидшення нашої перемоги. Адже поняття інноваційної діяльності підприємства характеризується його здатністю сприймати і використовувати науковий, науково-технічний та інтелектуальний потенціал, накопичений в даній галузі як на вітчизняному, так і на міжнародному рівні. В статті розглянуто групи показників, які дозволяють оцінити стан інноваційної діяльності на підприємстві. Наведено аналіз ключових показників, які характеризують інноваційну діяльність машинобудівних підприємств. Розглянуто методологічні підходи, які визначають рівень інноваційності в зарубіжній та вітчизняній практиці. Оскільки єдиного показника, за яким можна досліджувати інноваційну діяльність підприємств досі не існує, а в тих моделях, що пропонуються не враховані фактори ризику, то в статті запропонована модель оцінки ризику інноваційності підприємства, яка би базувалася на даних фінансової звітності. Проте обмежуватися лише фінансовими показниками не можна. На жаль, частіше за все додаткову інформацію можна отримати лише за допомогою експертних опитувань або контент–аналізу документації. Проте обидва методи є досить суб’єктивними. Тому певні інформаційні аспекти пропонується отримати у вигляді певних інформаційних повідомлень з сайтів даних підприємств у мережі Інтернет. Для поєднання фінансових і інформаційних оцінок в моделюванні єдиного комплексного показника оцінки трансферу інновацій пропонується модифікувати модель Д. Горового та В. Нестеренко. В модифікованій моделі для підвищення достовірності результатів були визначені вагові коефіцієнти значущості окремих груп факторів.Публікація Інвестиційне забезпечення впровадження інновацій на промисловому підприємстві з урахуванням ризиків(Видавець Іванченко І. С., 2023) Горовий, Дмитро Анатолійович; Івахненко, Андрій Володимирович; Манойленко, Олександр ВолодимировичВ монографії розглянуто комплекс питань, пов'язаних з інвестиційним забезпеченням впровадження інновацій на промисловому підприємстві з урахуванням ризиків. Для цього уточнено понятійний апарат щодо інвестиційного забезпечення впровадження інновацій, удосконалено класифікацію ризиків, пов'язаних із інвестиційним забезпеченням впровадження інновацій на промисловому підприємстві. В роботі запропоновано методичні положення щодо оцінки та прогнозування рівня забезпеченості підприємства інвестиційними ресурсами впровадження інновацій, що поєднує результати оцінки та аналізу капіталізації підприємства, визначеності достатності власного капіталу та можливості залучення традиційних інвестиційних джерел, з подальшим прогнозуванням їх зміни. Для студентів, аспірантів, спеціалістів в галузі менеджменту.Публікація Methodological recommendations to perform independent, individual and practical work of the course "Entrepreneurship"(National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", 2023) Prokhorenko, O. V.; Sychova, O. E.; Gorovyi, Dmytro AnatoliiovychThe student starts studying the educational discipline "Entrepreneurship" after having listened to most of the educational disciplines of humanitarian and professional cycles. The theoretical and methodological basis of the study of the discipline "Еntrepreneurship" is the previous educational disciplines: ", "Venture entrepreneurship", "Marketing", "Management". In turn, knowledge from this discipline ensures the successful assimilation of such educational disciplines as: "Social entrepreneurship", "Controlling entrepreneurial activity", "Assessment of business efficiency" and others, as well as the implementation of trainings, interdisciplinary complex coursework, master's theses. The purpose of teaching this educational discipline is the formation of a system of professional competencies in students regarding the laws of conducting international business, the place, role and influence on the development of the country and its state in the world economy. Тhe main goal of researching entrepreneurial activity is to create and discover new information that did not exist before, and until the creation process is completed, this information does not exist and cannot be known to anyone, and therefore it is not within human power to make neoclassical decisions about placement in advance resources in accordance with expected costs and benefits.Публікація Основи міжнародного маркетингу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Сичова, Олена Євгенівна; Горовий, Дмитро Анатолійович; Данько, Тарас ВолодимировичПосібник містить резюме основних концепцій і практичних підходів до міжнародного маркетингу як однієї зі сфер діяльності фірми. У ньому наведена методологія вирішення маркетингових проблем під час аналізу ситуації на зовнішньому ринку, створення, виробництва і збуту товарів, організації руху товару і просування продукції, ціноутворення на неї, а також під час організації і управління міжнародним маркетингом. Рекомендовано для студентів, що навчаються за спеціальністю «Менеджмент» у Харківському національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут» та інших вищих навчальних закладах України.