Кафедра "Філософія"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3016

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/philosophy

Сучасна назва – кафедра "Філософія", первісна – кафедра діалектичного та історичного матеріалізму.

Кафедра створена 20 квітня 1957 року з ініціативи Івана Івановича Чорного, який і став її першим завідувачем.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 4 доктора і 4 кандидата філософських наук; 2 співробітника мають звання професора, 4 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Витоки та історичний розвиток пенітенціарної ідеї в системі філософського знання
    (НТУ "ХПІ", 2017) Шанідзе, Надія Олександрівна
    У статті висвітлені актуальні питання щодо становлення та розвитку пенітенціарної філософії в Україні і світі. Визначається теоретичне підґрунтя та історико-філософська база розвитку пенітенціарної ідеї та її філософське значення для розвитку суспільства та особистості. Особлива увага приділяється філософським вченням про мораль, право, справедливість та злочин, як головним категоріям та поняттям, на яких повинна ґрунтуватися пенітенціарна філософія.
  • Ескіз
    Документ
    Соціалізація і освіта у полі духовності сучасного світу
    (НТУ "ХПІ", 2015) Шанідзе, Надія Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Теоретико-методологічні засади пенітенціарної філософії
    (НТУ "ХПІ", 2015) Шанідзе, Надія Олександрівна
    У статті висвітлені актуальні питання щодо становлення та розвитку пенітенціарної філософії в Україні і світі. Визначається теоретичне підґрунтя та історико - філософська база розвитку пенітенціарної ідеї та її філософське значення для розвитку суспільства та особистості. Особлива увага приділяється філософським вченням про мораль, право, справедливість та злочин, як головним категоріям та поняттям, на яких повинна ґрунтуватися пенітенціарна філософія.
  • Ескіз
    Документ
    Освіта як чинник соціалізації особистості у філософському дискурсі
    (НТУ "ХПІ", 2015) Шанідзе, Надія Олександрівна
    У статті аналізуються погляди Є. Дюркгейма, Д. Дьюї, А. Щюца та К. Манхейма як засновників філософії освіти. Особлива увага приділяється визначенню ними соціальної сутності освіти та її взаємозв’язку із соціалізацією особистості. Стверджується, що на підґрунті поглядів даних вчених та на основі поєднання інституціонального, функціонального та соціокультурного підходів до аналізу освіти можливе створення нової сучасної філософської парадигми освіти у суспільстві, що трансформується.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічний дискурс як віддзеркалення духовного буття суспільства
    (НТУ "ХПИ", 2009) Шанідзе, Надія Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Соціалізація особистості в умовах демократизації освітнього середовища
    (НТУ "ХПИ", 2010) Шанідзе, Надія Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Філософія історії та суспільна свідомість у історико-філософському вимірі
    (Національний юридичний університет ім. Ярослава Мудрого, 2013) Шанідзе, Надія Олександрівна
    Розглянуто деякі аспекти взаємовпливу лінійних та циклічних підходів у філософії історії та суспільної свідомості. Визначено основні віхи та вектори розвитку зазначених підходів, розкрито можливість аналізу їх впливу на суспільну свідомість, а також охарактеризовано специфічні риси суспільної свідомості у інформаційному суспільстві.
  • Ескіз
    Документ
    Інформатизація освіти в світлі новітніх соціально-філософських ідей
    (Національний юридичний університет ім. Ярослава Мудрого, 2013) Шанідзе, Надія Олександрівна
    Розглянуто деякі аспекти становлення інформаційного суспільства та його вплив на новітню філософію освіти. Розглядаються основні підходи до інформатизації суспільства, позитивні та негативні риси цього процесу. Зазначено, що в інформаційному суспільстві освіта відіграє ключову роль, оскільки забезпечує навички надбання та використання інформації та знання, а тому змінюються її функції, зміст. Освіта як чинник соціалізації створює нову соціально-інформаційну особистість.
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Трансформація ідеї Університету в сучасному соціокультурному просторі
    (Харківський торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету, 2010) Шанідзе, Надія Олександрівна