Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257
Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/
Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.
У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.
Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Аналіз максимального тиску на ґрунт тракторних сільськогосподарських шин при їх заповненні рідиною(Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2019) Ребров, Олексій ЮрійовичВ статті наведений аналіз максимального тиску на ґрунт тракторних сільськогосподарських шин при їх баластуванні рідиною, оскільки такий спосіб підвищення зчіпної ваги трактора суттєво відрізняється від традиційного встановлення баластної. Розглянуто два варіанти: баластування одинарних шин при заповнені їх на 75% об’єму та баластування здвоєних шин при заповненні їх на 40%. Встановлений рівень підвищення максимального тиску на ґрунт та особливості формування характеристик жорсткості порожньої і заповненою рідким баластом шини. Для визначення максимального тиску тракторної шини на ґрунт розглянуті питання складових роботи по деформуванню шини. Встановлена необхідна робота по статичному деформуванню каркаса, стисненню повітря і деформуванню протектору шини за якими отримані аналітичні залежності для визначення складових жорсткості шини. Модель шини представлена у вигляді паралельно-послідовного з’єднання пружних елементів з жорсткістю, що відповідає пружності каркасу, протектору і стисненого повітря. Розглянута зміна складових жорсткості шини залежно від внутрішнього тиску і радіальної навантаги. Виявлено, що для шин, заповнених рідиною, змінюється складова жорсткості, що відповідає стисненню повітря, оскільки суттєво змінюється частка об’єму, викликана радіальним прогином шини по відношенню до об’єму, заповненому повітрям. Це спричиняє підвищення жорсткості для шин, заповнених на 75% від внутрішнього об’єму. Для шин, заповнених на 40% зміна жорсткості несуттєва. Встановлено, що максимальний тиск на ґрунт заповненої на 75% шини зростає на 40-45кПа в зоні експлуатаційних навантаг, а при можливому зниженні тиску на 0,1 бар – на 30-35 кПа. При заповненні на 40% від об’єму, що рекомендують для здвоєних шин, максимальний тиск на ґрунт в зоні експлуатаційних навантаг підвищується на 20-25 кПа. Визначено, що на відмінну від порожніх у заповнених баластною рідиною шин максимальний тиск на ґрунт остається практично постійним при навантагах 75-100% від допустимих при заповненні на 75% і 50-100% – при заповненні на 40%. При менших навантагах максимальний тиск на ґрунт у баластованих рідиною шин на відміну від порожніх не знижується, а, навпаки, стрімко зростає.Документ Аналіз ефективності здвоювання тракторних шин(Таврійський національний університет ім. В. І. Вернадського, 2019) Ребров, Олексій ЮрійовичОдин з відомих способів зменшити негативний ефект ущільнення ґрунту – це використання здвоєних тракторних шин. Слід зазначити, що здвоєння шин використовується лише для зниження максимального тиску на ґрунт, а не для збільшення тяги трактора. Особливо актуальною є проблема обґрунтуванням рівня тиску в шинах під час використання в одинарному та здвоєному варіантах, оскільки в обох випадках шина повинна бути максимально безпечною для навколишнього середовища. Впровадження якісного обробітку ґрунту колісним трактором, особливо навесні, з виконанням агроекологічних вимог вимагає значного зниження максимального тиску ґрунту, що зумовлює використання здвоєних шин. Найпростіший спосіб досягти цього – здвоїти штатні шини, якими обладнаний трактор, щоб знизити тиск на ґрунт до прийнятного рівня. Але ефективність такого рішення сумнівна, оскільки в такому разі, коли трактор працює з одинарними шинами, рівень його ущільнюючого впливу на ґрунт повинен бути занадто високим, що неприпустимо. З іншого боку, якщо трактор з одинарними шинами має досить прийнятний рівень тиску на ґрунт в літньо-осінній період, то ефективність здвоєння штатних шин для задоволення жорстких агроекологічних вимог навесні є сумнівною. З огляду на це у статті розглядається питання аналізу ефективності здвоєння саме штатних шин для виконання вимог агроекології та зниження максимального тиску на ґрунт до прийнятного рівня. Ефективність використання здвоєних шин визначалася з урахуванням вимог і норм дії ходових систем на ґрунт, а також ґрунтово-кліматичних умов України. Встановлено низьку ефективність здвоєння штатних шин, якими обладнаний трактор. Для здвоєння рекомендується використовувати інший комплект шин, які можуть експлуатуватися при зниженому внутрішньому тиску (0,4 бар), що забезпечить кращі показники максимального тиску на ґрунт. Такі шини повинні бути обрані для використання при мінімально допустимому внутрішньому тиску (0,4 бар). Сьогодні найкращі зразки тракторних шин можна використовувати на двох третинах території України без порушення агроекологічних вимог, а у разі здвоєного застосування – на 86–87%, що свідчить про необхідність використання гусеничних тракторів або змінних гусеничних рушіїв під час весняних польових робіт.Документ Теоретичне обґрунтування основних параметрів колісних сільськогосподарських тракторів(Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2017) Ребров, Олексій ЮрійовичВ статті запропоновано теоретичне обґрунтування нового підходу до визначення основних параметрів колісних сільськогосподарських тракторів тягової концепції. Наведений підхід відрізняється від класичних уявлень і базується на врахуванні вирішального впливу тракторних шин на сумісний вибір маси трактора, номінальної сили тяги на гаку, потужності двигуна, розподіл маси по ведучим мостам. Критерієм якості вибору виступають техніко-економічні показники трактора і машино-тракторного агрегату.Документ Аналіз розподілу сільськогосподарських угідь України за питомим опором грунту при оранці(ФОП Петров В. В., 2017) Ребров, Олексій ЮрійовичВ роботі проведений аналіз розподілу сільськогосподарських угідь України за питомим опором ґрунту при оранці. За даними щодо питомого опору ґрунтів різних типів і гранулометричного складу отримані вихідні дані для визначення розподілу ґрунтів за питомим опором в цілому по Україні. Встановлено, що розподіл ґрунтів за питомим опором при оранці не відповідає нормальному або багатомірному нормальному, а є лінійною комбінацією нормальних розподілів питомого опору за ґрунто-кліматичними зонами. Оцінка математичного сподівання питомого опору ґрунтів України при оранці може бути прийнятою рівною 57 кПа.Документ Узагальнена оцінка ефективності колісних тракторів при тягово-динамічних випробуваннях за польовими циклами PowerMix(Харківський національний університет Повітряних Сил імені І. Кожедуба, 2020) Ребров, Олексій ЮрійовичДокумент Визначення максимального тиску на ґрунт сільськогосподарських шин при різних способах баластування трактора(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Ребров, Олексій ЮрійовичНаведено теоретичний аналіз рівня максимального тиску на ґрунт тракторних ільськогосподарських шин при різних способах баластування трактора. Аналіз враховує зміну жорсткості шини, радіального прогину, вантажопідйомності і площі плями контакту з ґрунтом при підвищенні зчіпної ваги трактора за рахунок установки баластних вантажів і наповнення шин баластною рідиною.Документ Метод апроксимації характеристики витрати палива дизельним двигуном з використанням даних випробувань згідно протоколу OECD Code 2(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Ребров, Олексій ЮрійовичДокумент Розвиток математичної моделі поздовжньо-кутових, вертикальних та поздовжніх коливань колісного трактора в агрегаті з напівпричепом(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Мамонтов, Анатолій Геннадійович; Ребров, Олексій ЮрійовичДокумент Відповідність сучасних тракторних шин і схемних рішень колісних рушіїв нормам дії ходових систем мобільної сільськогосподарської техніки на ґрунт(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Кальченко, Борис Іванович; Ребров, Олексій Юрійович; Шевцов, Вадим Михайлович; Якунін, Максим ЄвгеновичДокумент Результати апробації математичної моделі тягово-динамічних випробувань колісного трактора за польовими циклами PowerMix(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Кальченко, Борис Іванович; Ребров, Олексій Юрійович