Кафедра "Автоматика та управління в технічних системах"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5193

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/auts

Кафедра "Автоматика та управління в технічних системах" виділилася в самостійну одиницю у складі електромеханічного факультету Харківського електротехнічного інституту в 1948 році з кафедри "Електричні апарати". У момент створення вона мала назву Кафедра "Автоматика і телемеханіка". Першим завідувачем кафедри став кандидат технічних наук, доцент Файвель Аронович Ступель.

За роки свого існування кафедра випустила понад 3500 фахівців.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 1 доктор технічних наук, 9 кандидатів технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 16
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки "Програмування спеціалізованих обчислювальних систем" до виконання лабораторних робіт з дисципліни "Програмування спеціалізованих обчислювальних систем"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Сальніков, Дмитро Валентинович; Зуєв, Андрій Олександрович; Євсеєнко, Олег Миколайович
    Графічні прискорювачі є важливим компонентом сучасних обчислень завдяки їхній здатності обробляти дані паралельно, що призводить до більш швидких і ефективних обчислень порівняно з традиційними центральними процесорами. Це відкрило шлях для широкого спектра застосувань графічних процесорів для обчислень загального призначення, таких як підвищення продуктивності додатків, прискорення наукових симуляцій і вдосконалення алгоритмів машинного навчання. Сучасна Графічні прискорювачі є важливим компонентом сучасних обчислень завдяки їхній здатності обробляти дані паралельно, що призводить до більш швидких і ефективних обчислень порівняно з традиційними центральними процесорами. Це відкрило шлях для широкого спектра застосувань графічних процесорів для обчислень загального призначення, таких як підвищення продуктивності додатків, прискорення наукових симуляцій і вдосконалення алгоритмів машинного навчання. Сучасна програмно-апаратна архітектура паралельних обчислень CUDA (Compute Unified Device Architecture) дозволяє істотно збільшити обчислювальну продуктивність завдяки використанню графічних процесорів фірми nVidia. Вона надає можливість включати в текст програм на загальних мовах програмування виклик підпрограм, що виконуються на графічних процесорах, це дає розробнику можливість на свій розсуд організовувати доступ до набору інструкцій графічного прискорювача й керувати його пам'яттю CUDA (Compute Unified Device Architecture) дозволяє істотно збільшити обчислювальну продуктивність завдяки використанню графічних процесорів фірми nVidia. Вона надає можливість включати в текст програм на загальних мовах програмування виклик підпрограм, що виконуються на графічних процесорах, це дає розробнику можливість на свій розсуд організовувати доступ до набору інструкцій графічного прискорювача й керувати його пам'яттю.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки "Основи програмування мовою С#" до виконання самостійних робіт з дисциплін "Прикладне програмування автоматизованих систем керування", "Програмні засоби систем керування"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Зуєв, Андрій Олександрович; Євсеєнко, Олег Миколайович
    Методичні вказівки призначені для вивчення основ мови програмування С# як на практичних і лабораторних роботах, так і для самостійного вивчення. У методичних вказівках на прикладах розглядаються основні принципи програмування та методи написання програм мовою С#, а саме: вбудовані і користувацькі типи даних, структури і масиви та їх ініціалізація і використання, оператори мови С#, логічні і математичні функції, цикли і умовні оператори, функції, передача аргументів і повернення результату роботи функції, шаблони і обробка виключних ситуацій, а також основи роботи з потоками введення–виведення. Наведено індивідуальні завдання для виконання практичних і лабораторних робіт, а також завдання для самостійного вивчення мови програмування. Розглянуті приклади та завдання допоможуть в ефективному освоєнні програмування мовою С#.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки "Комплексні числа та кватерніони" до виконання самостійних робіт з дисциплін: "Комп'ютерна графіка", "Методи візуалізації в мультимедійних системах та системах віртуальної реальності" та "Програмування мікроконтролерів та ІОТ"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Зуєв, Андрій Олександрович; Караман, Дмитро Григорович
    Найважливішою частиною комп'ютерної графіки є візуалізація – загальна назва прийомів подання інформації або явищ у вигляді, зручному для зорового спостереження та аналізу. Візуалізація даних застосовується в різних сферах людської діяльності: у медицині (комп'ютерна томографія), військовій справі (тренажерні комплекси), наукових дослідженнях (візуалізація будови речовини, векторних полів та інших даних), моделюванні тканин та одягу, дослідно конструкторських розробках, індустрії розваг. Методичні вказівки призначені для поглибленого вивчення основ комп'ютерної графіки та її застосування у створенні систем візуалізації. Розглянуто питання завдання обертань за допомогою матриць та кватерніонів, та процес інтерполяції обертань за допомогою кватерніонів який застосовується для обертань та анімації у системах візуалізації. Методичні вказівки містять також приклади та індивідуальні завдання для виконання лабораторних і практичних робіт, які допоможуть в ефективному освоєнні курсу комп'ютерної графіки.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки "Алгоритми сортування даних" для виконання самостійних робіт з дисциплін "Прикладне програмування автоматизованих систем керування", "Програмні засоби систем керування"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Зуєв, Андрій Олександрович; Євсеєнко, Олег Миколайович; Сальніков, Дмитро Валентинович
    Методичні вказівки призначені для вивчення основ теорії графів, алгоритмів сортування та кластерного аналізу. Розглянуто основні алгоритми упорядкування даних та роботи з графами, а також алгоритми кластерного аналізу. Для всіх алгоритмів розглянуті приклади реалізації мовою С#. Також у методичних вказівках представлені індивідуальні завдання для виконання лабораторних і практичних робіт, які допоможуть ефективному освоєнню програмування та інформаційних технологій.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки "Алгоритми інформаційного пошуку в автоматизованих системах керування" до виконання самостійних робіт з навчальних дисциплін "Прикладне програмування автоматизованих систем керування", "Програмні засоби систем керування"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Зуєв, Андрій Олександрович; Євсеєнко, Олег Миколайович; Гапон, Дмитро Анатолійович
    Методичні вказівки призначені для вивчення основ інформаційних процесів в автоматизованих системах керування, а також алгоритмів інформаційного пошуку. Розглянуто приклади реальних систем керування і основні алгоритми пошуку інформації, а також розширений варіант пошуку з індексацією по ключу – хешування. Для всіх алгоритмів розглянуті приклади реалізації мовою С#. Також у методичних вказівках представлені індивідуальні завдання для виконання лабораторних і практичних робіт, які допоможуть ефективному освоєнню основ інформаційного пошуку в системах керування.
  • Ескіз
    Документ
    Системи моделювання та візуалізації імітаційно-тренажерних комплексів
    (ФОП Секішова Т. Є., 2023) Зуєв, Андрій Олександрович; Караман, Дмитро Григорович; Євсеєнко, Олег Миколайович
    У монографії розглянуто різноманітні аспекти розробки систем візуалізації для імітаційно-тренажерних комплексів спецтехніки та БЛА. Наведено приклади практичної реалізації методів підготовки вихідних даних для моделювання, а також приклади синтезу зображень у реальному масштабі часу з використанням різних спецефектів. Розглянуто математичні моделі зберігання протяжних динамічних ландшафтів та фізичної симуляції. Книга розрахована на широке коло читачів, що включає фахівців із комп’ютерної графіки та систем візуалізації.
  • Ескіз
    Документ
    Програмування на мові С++
    (2022) Зуєв, Андрій Олександрович; Караман, Дмитро Григорович; Денисенко, Микола Анатолійович
    Методичні вказівки призначені для вивчення основ мови програмування С++ як на практичних і лабораторних роботах, так і для самостійного вивчення. У методичних вказівках на прикладах розглядаються основні принципи програмування та методи написання програм на мові С++, а саме: вбудовані і користувацькі типи даних, структури і масиви та їх ініціалізація і використання, оператори мови С++, логічні і математичні функції, цикли і умовні оператори, функції, передача аргументів і повернення результату роботи функції, шаблони і обробка виключних ситуацій, а також основи роботи з потоками введення-виведення.
  • Ескіз
    Документ
    Основи програмування на мові Golang
    (2022) Зуєв, Андрій Олександрович; Сальніков, Дмитро Валентинович; Васильченков, Олег Георгійович
    Мова Golang розроблена компанією Google для вирішення практичних завдань, перший реліз мови відбувся у 2012 році. Концептуально, Golang є імперативною мовою зі статичною типізацією. Основний пріоритет при розробці мови надавався максимальній простоті та зрозумілому синтаксису, швидкій компіляції та вбудованій підтримці багатоядерних процесорів за допомогою засобів конкурентного програмування. Менеджмент пам'яті в Golang знаходиться повністю під керуванням збирача сміття.
  • Ескіз
    Документ
    Основи програмування на мові С++
    (2022) Зуєв, Андрій Олександрович; Гапон, Дмитро Анатолійович; Денисенко, Микола Анатолійович
    Методичні вказівки призначені для вивчення основ мови програмування С++ як на практичних і лабораторних роботах, так і для самостійного вивчення. У методичних вказівках на прикладах розглядаються основні принципи програмування та методи написання програм на мові С++, а саме: вбудовані і користувацькі типи даних, структури і масиви та їх ініціалізація і використання, оператори мови С++, логічні і математичні функції, цикли і умовні оператори, функції, передача аргументів і повернення результату роботи функції, шаблони і обробка виключних ситуацій, а також основи роботи з потоками введення-виведення.
  • Ескіз
    Документ
    Методи упорядкування даних
    (2022) Зуєв, Андрій Олександрович; Караман, Дмитро Григорович; Гапон, Дмитро Анатолійович
    Методичні вказівки призначені для вивчення основ теорії графів, алгоритмів сортування та кластерного аналізу. Розглянуто основні алгоритми упорядкування даних та роботи з графами, а також алгоритми кластерного аналізу. Для всіх алгоритмів розглянуті приклади реалізації на мові С++. Також в методичних вказівках представлені індивідуальні завдання для виконання лабораторних і практичних робіт, які допоможуть ефективному освоєнню програмування та інформаційних технологій.