Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Формування лідерської позиції майбутніх інженерів у закладах вищої технічної освіти
    (НТУ "ХПІ", 2018) Романовський, Олександр Георгійович; Гура, Тетяна Віталіївна; Резнік, Світлана Миколаївна; Панфілов, Юрій Іванович; Черкашин, Андрій Іванович; Костиря, Ірина Валентинівна; Бондаренко, Вікторія Вадимівна
    У навчальному посібнику представлені як теоретичні засади, так і практичні рекомендації щодо формування лідерської позиції майбутніх інженерів у закладах вищої технічної освіти, цікавість представляють умови формування лідерської позиції майбутніх інженерів та аналіз особливостей становлення лідерської позиції студентів у закладах вищої освіти технічного профілю під час аудиторної та позааудиторної діяльності. Призначено для бакалаврів, магістрів та викладачів закладів вищої технічної освіти, що цікавляться проблемами лідерства.
  • Ескіз
    Документ
    Діагностичний інструментарій процесу ефективного формування лідерської позиції майбутніх інженерів у вищих технічних навчальних закладах
    (НТУ "ХПІ", 2017) Гура, Тетяна Віталіївна; Костиря, Ірина Валентинівна
    У статті розглядаються питання застосування психолого-педагогічної діагностики для ефективного формування лідерської позиції у студентів вищих технічних навчальних закладів. Автор, аналізуючи діагностичний інструментарій визначає комплекс взаємопов'язаних критеріїв: мотиваційно-ціннісний, пізнавально-поведінковий, особистісно-рефлексивний. До кожного критерію встановлено набір показників.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні основи формування лідерської позиції майбутніх інженерів у вищих технічних навчальних закладах
    (НТУ "ХПІ", 2017) Костиря, Ірина Валентинівна; Гура, Тетяна Віталіївна
    Розглядаються теоретичні засади формування лідерської позиції студентів ВТНЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження лідерської позиції у майбутніх інженерів в ВТНЗ: результати експерименту
    (ТК Меганом, 2016) Гура, Тетяна Віталіївна; Костиря, Ірина Валентинівна
    У статті розглядаються питання становлення лідерської позиції майбутніх інженерів під час навчально-виховного процесу в вищих технічних навчальних закладах на підставі аналізу результатів констатувального експерименту. На прикладі дослідження лідерських якостей у студентів вищих технічних навчальних закладів міста Харкова доведена необхідність формування та розвитку лідерської позиції у майбутніх інженерів в навчально-виховному процесі. В статті визначено критерії та показники рівнів сформованості лідерської позиції студентів вищих технічних навчальних закладів, зроблено добір методик для діагностики рівня сформованості компонентів лідерської позиції майбутніх інженерів та зроблений аналіз констатувального експерименту.
  • Ескіз
    Документ
    Діяльнісний підхід в контексті вивчення проблеми формування лідерської позиції у майбутніх інженерів
    (НТУ "ХПІ", 2016) Гура, Тетяна Віталіївна; Ріпко, Ірина Валентинівна
    У статті на основі аналізу філософської, психологічної та педагогічної літератури розглядаються принцип діяльності і діяльнісний підхід. Основна увага в дослідженні зосереджена на застосуванні діяльнісного підходу як основного при формуванні лідерської позиції у майбутніх інженерів в навчально-виховному процесі у вищих технічних навчальних закладах. Проблема діяльнісного підходу розглядається з позиції філософії, психології та педагогіки. У статті визначено поняття "лідерська позиція майбутніх інженерів".
  • Ескіз
    Документ
    Формування організаційних здібностей як необхідного аспекту лідерської позиції майбутніх інженерів
    (НТУ "ХПІ", 2016) Гура, Тетяна Віталіївна; Ріпко, Ірина Валентинівна
    Розглядається організаторська діяльність студентів як найбільш ефективний спосіб для висунення особистості на лідерські позиції. Проблема формування організаційних здібностей досліджується на прикладі групи аспірантів Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". У статті пропонуються педагогічні умови для формування організаційних здібностей у майбутніх інженерів в навчально-виховному процесі технічного університету. Стаття містить пропозиції щодо підвищення ефективності формування організаційних здібностей як необхідного аспекту лідерської позиції у майбутніх інженерів.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічні умови формування лідерських якостей студентів-машинобудівників технічних університетів
    (НТУ "ХПІ", 2015) Гура, Тетяна Віталіївна; Ріпко, Ірина Валентинівна
    Стаття присвячена питанням формування і розвитку лідерських якостей майбутніх інженерів-машинобудівників у процесі професійної підготовки в технічних університетах. Розглянуто особливості лідерства в студентському середовищі. Визначено та обґрунтовано педагогічні умови формування лідерських якостей у студентів машинобудівних спеціальностей як єдиний комплекс взаємопов'язаних між собою і взаємодоповнюючих один одну умов. Висвітлено роль психолого-педагогічної діагностики як системи безперервного спостереження, вимірювання, контролю, корекції і проектування професійно-значущих лідерських якостей майбутніх інженерів-машинобудівників. Представлена програма формування лідерських якостей у студентів машинобудівних спеціальностей під час професійної підготовки. «Програма розвитку лідерських якостей у студентів-вихователів» як приклад інноваційної педагогічної технології по формуванню та розвитку лідерських якостей у майбутніх інженерів-машинобудівників.
  • Ескіз
    Документ
    Духовність як основа відповідальності лідера
    (НТУ "ХПІ", 2015) Гура, Тетяна Віталіївна; Ріпко, Ірина Валентинівна
  • Ескіз
    Документ
    Лідерський потенціал як вагома складова особистісно-значущих якостей студентської молоді
    (НТУ "ХПІ", 2014) Гура, Тетяна Віталіївна; Ріпко, Ірина Валентинівна
    У статті визначено дефініції «лідер», «лідерство» та «лідерський потенціал». Розглянуто складові лідерського потенціалу з точки зору «теорії рис» та діяльнісного підходу. Виділено критерії лідерства у студентському середовищі, які підтверджують те, що лідерський потенціал є вагомою частиною особистісно-значущих якостей студентської молоді. Доведено значення ролей студентських лідерів: інструментального (ділового) і експресивного (емоційного) для розвитку лідерського потенціалу у студентському середовищі.