Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Завдання самоосвіти майбутніх інженерів-бакалаврів в умовах математичної, хімічної та професійної підготовки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Романовський, Олександр Георгійович; Солодовник, Тетяна Олександрівна; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Гура, Тетяна Віталіївна
    Статтю присвячено проблемі самоосвіти як феномену у швидкозмінних реаліях сьогодення. У ході дослідження доведено актуальність володіння високим рівнем самоосвітньої компетентності як важливої складової професійної компетентності майбутнього фахівця технічного профілю, визначено та проаналізовано провідні завдання самоосвіти майбутніх інженерів-бакалаврів в умовах математичної, хімічної та професійної підготовки.
  • Ескіз
    Документ
    Галузевий та регіональний контекст підготовки здобувачів вищої освіти другого та третього рівнів спеціальності 011 "Освітні, педагогічні науки"
    (2022) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Романовський, Олександр Георгійович; Резнік, Світлана Миколаївна; Середа, Наталія Вікторівна; Костиря, Ірина Валентинівна
    Стаття присвячена питанню підвищення якості підготовки здобувачів вищої освіти другого та третього рівня спеціальності 011 "Оосвітні, педагогічні науки". На підставі системного підходу розкрито сутність галузевого та регіонального контексту підготовки магістрів та докторів філософії в умовах технічного університету. Встановлено регіональну специфіку освітньої галузі, спрямовану на підвищення якості інноваційної підготовки і процесу навчання фахівців (різних напрямів: інженерного, економічного, управлінського тощо), процесу викладання (підвищення рівня майстерності, педагогічного потенціалу, формування викладацького лідерства тощо). Представлена розгорнута характеристика освітньо-професійної програми (ОП 011) та освітньо-наукової програми (ОНП PhD 011), які відповідають тенденціям розвитку спеціальності та ринку праці, місії та стратегії розвитку НТУ "ХПІ" до 2025 року. Окреслено інноваційні напрями модернізації підготовки магістрів та докторів філософії вказаної спеціальності в умовах технічного університету.
  • Ескіз
    Документ
    Концептуальні засади інноваційно-стратегічного напряму підготовки майбутніх військових фахівців різних спеціальностей сектору безпеки, охорони, оборони в умовах освітніх трансформацій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Резнік, Світлана Миколаївна; Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна
    Статтю присвячено проблемі підвищення якості підготовки майбутніх військових фахівців різних спеціальностей сектору безпеки, охорони, оборони в умовах освітніх трансформацій. Аналіз літературних джерел довів, що процеси євроатлантичної інтеграції охоплюють усе більше сфер життєдіяльності нашої держави і торкаються сфери освіти. У ході дослідження встановлено, що модернізація освітньої діяльності відбувається в контексті європейських вимог, принципів і стандартів держав – членів НАТО. У статті представлено низку чинників, які зумовлюють необхідність вирішення проблеми підвищення якості підготовки військових фахівців різних спеціальностей. Представлений аналіз наукових досліджень, присвячених різним питанням організації військової освіти та підготовки військових кадрів до професійної діяльності. Розкрито положення концепції інноваційно-стратегічного напряму підготовки майбутніх військових фахівців різних спеціальностей сектору безпеки, охорони, оборони.
  • Ескіз
    Документ
    Вимоги ринку праці та ключові тенденції формування "якісного" майбутнього фахівця другого та третього рівнів підготовки спеціальності 011 "Освітні, педагогічні науки"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Романовський, Олександр Георгійович; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Статтю присвячено актуальній проблемі формування “якісного” майбутнього педагога-лідера в умовах магістратури й аспірантури спеціальності 011 “Освітні, педагогічні науки”. Визначено сутність терміну “якісний здобувач вищої освіти” у вимірі теорії та практики професійної освіти. На підставі визначених вимог ринку праці до “skills” сучасних педагогічних кадрів та експериментальних даних досвіду підготовки магістрантів та аспірантів за спеціальністю 011 “освітні, педагогічні науки” в умовах НТУ “ХПІ” визначаються і обґрунтовуються ключові тенденції якісного формування майбутніх педагогів-лідерів. Запропоновано до розгляду і впровадження перспективи підвищення рівня професіональної компетентності викладачів університету непедагогічного профілю.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості формування основ педагогічної майстерності здобувачів освітньо-наукового рівня "доктор філософії" на засадах міждисциплінарного підходу і концепції педагогіки добра академіка І. А. Зязюна
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Романовський, Олександр Георгійович; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Середа, Наталія Вікторівна
    Статтю присвячено актуальній проблемі формування основ педагогічної майстерності як результата готовності до педагогічної діяльності аспірантів технічного університету у процесі навчання педагогічним дисциплінам на засадах міждисциплінарного і компетентісного підходів та педагогічної концепції Педагогіки Добра академіка І. А. Зязюна. Визначено сутність терміну "педагогічна майстерність" у вимірах видатних педагогів. Розглянуто особливості формування основ педагогічної майстерності аспірантів у процесі навчання блоку педагогічних дисциплін, методи її досягнення, структуру, визначено основні якості, що її формують. Обговорюються результати сформованості основ педагогічної майстерності майбутніх викладачів вищої школи з числа аспірантів 1 року навчання на вищеозначених засадах.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки з виконання випускної кваліфікаційної роботи
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Романовський, Олександр Георгійович; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Середа, Наталія Вікторівна; Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна
    Методичні вказівки призначені для надання студентам необхідної допомоги у належній підготовці та виконанні випускної кваліфікаційної роботи магістра з педагогіки вищої школи. У методичних вказівках детально наведено основні вимоги до змісту і структури випускної кваліфікаційної роботи з педагогіки вищої школи у цілому та кожного її розділу, а також необхідні довідкові матеріали з оформлення пояснювальної записки відповідно до вимог чинних нормативних документів. Призначені для магістрів спеціальності "Педагогіка вищої школи".