Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 19
  • Ескіз
    Документ
    Неперервна освіта і підготовка професійних керівників-лідерів
    (Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2000) Романовський, Олександр Георгійович
  • Ескіз
    Документ
    Формування риторичної культури у майбутніх інженерів-керівників
    (Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2007) Середа, Наталія Вікторівна
    У статті розглянуто роль комунікативного компоненту в майбутній управлінській діяльності фахівців-інженерів. Пропонуються шляхи формування та вдосконалення риторичної культури інженерів-керівників.
  • Ескіз
    Документ
    Інтелігентність сучасного інженера як домінуючий чинник управлінської компетентності
    (Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2007) Гура, Тетяна Віталіївна
    У статті розкриваються поняття "мораль", "інтелігентність", "моральне виховання" з позицій їх ролі у формуванні управлінської компетенції інженерів-електромашинобудівників. Пропонуються дидактичні методи, які сприяють розвитку моральності у студентів - майбутніх керівників.
  • Ескіз
    Документ
    Соціокультурна компетентність майбутнього інженера в контексті готовності до професійної діяльності
    (Донецький національний технічний університет, 2009) Квасник, Ольга Віталіївна
    З’ясовано сутність поняття "компетнтності″, "професійної″ та "соціокультурної компетентності″. Зроблено спробу довести необхідність реалізації системи формування соціокультурної компетентності у процесі професійної підготовки майбутнього фахівця та виявлено умови, необхідні для її функціонування та розвитку в контексті готовності до професійної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Формування ціннісних орієнтацій у системі професійної підготовки інженерів
    (НТУ "ХПІ", 2007) Квасник, Ольга Віталіївна
    У статті обговорюється проблема формування ціннісних орієнтацій в процесі професійної підготовки національної гуманітарно-технічної еліти. Важливим стабілізуючим і інтегруючим соціокультурним фактором, який займає одну з провідних позицій в цьому процесі, є освіта. Усвідомлена самоцінність освітнього процесу сприятиме формуванню системи цінностей як складової соціокультурної компетентності інженера.
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка висококваліфікованого інженера як одне з основних завдань вищої освіти (у контексті Болонського процесу)
    (НТУ "ХПІ", 2009) Романовський, Олександр Георгійович; Квасник, Ольга Віталіївна
    Автором уточнено зміст підготовки майбутніх інженерів, визначена роль освіти в зв'язку з впливом Болонської декларації та зміною підходів в освіті, в тому числі і до процесу підготовки інженерів (від традиційного до особистісно - і діяльно орієнтованому). У статті проаналізовано та розкрито сучасні підходи і прийоми підготовки майбутнього інженера до впровадження особистісно орієнтованих технологій навчання. Вказано на необхідність створення і фіксації в нормативних документах ефективної моделі професіонала в процесі підготовки майбутнього фахівця.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості вищої освіти в сучасній Австралії
    (НТУ "ХПІ", 2009) Волік, К. С.
    У статті на підставі особистих спостережень і ретельного вивчення основних структурних елементів австралійської системи вищої освіти зроблена спроба показати внутрішні механізми успішного функціонування цієї системи. Показані загальні і відмітні риси американської, англійської та української вищих шкіл.
  • Ескіз
    Документ
    Науково-педагогічна та просвітницька діяльність викладачів Харківського технологічного інституту. Історичні нариси
    (НТУ "ХПІ", 2009) Тверитникова, Олена Євгенівна; Демідова, Юлія Євгенівна
    На основі архівних джерел детально простежено наукову, педагогічну і громадську діяльність учених ХТІ. Системними дослідженнями цих вчених закладена основа, на якій удосконалювалася система підготовки інженерних і наукових кадрів у Харківському політехнічному інституті, створено умови для зародження наукових напрямів і науково-технічних шкіл.
  • Ескіз
    Документ
    Гуманізація – стратегічний напрямок розвитку інженерної освіти XXI сторіччя
    (НТУ "ХПІ", 2009) Товажнянський, Леонід Леонідович; Мамалуй, Андрій Олександрович
    Стаття присвячена методології процесу гуманізації інженерної освіти в сучасних умовах. Технологічним базисом процесу гуманізації є інтеграційна система освіти. Для досягнення цих властивостей необхідно вести системну безперервну роботу в напрямку виховання та підтримки висококваліфікованого професорсько-викладацького складу університету, пошуку та виховання талановитої молоді шкільного та дошкільного віку, встановлення високих соціальних пріоритетів освіти в суспільстві.
  • Ескіз
    Документ
    Формування управлінської компетентності у студентів-психологів як складова частина управлінської культури
    (НТУ "ХПІ", 2009) Шаполова, Вікторія Валеріївна
    У роботі розглянуто проблему формування управлінської компетентності у студентів-психологів як складової частини управлінської культури. У статті розкрито поняття "компетентність", "компетенція", "професійна компетентність" та природу компетентності керівника в цілому. Висвітлюються етапи формування умінь та навичок у майбутніх керівників, які не мають досвіду управлінської діяльності. Проаналізовано різні види управлінської компетентності, які повинні розвиватися під час навчання у вищих навчальних закладах.