Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 30
  • Ескіз
    Документ
    Технологія педагогічного проектування системи формування гуманітарно-технічної еліти
    (Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2002) Товажнянський, Леонід Леонідович; Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр Семенович
    Показано, що традиційна система професійної підготовки інженерів себе вже вичерпала. Вона не відповідає умовам постіндустріальної цивілізації, особливостям і тенденціям розвитку суспільного виробництва. Розглянуто концепцію формування національної гуманітарно-технічної еліти та описано підхід до проектування системи її підготовки.
  • Ескіз
    Документ
    Національна гуманітарно-технічна еліта: реалії та перспективи підготовки
    (Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2004) Романовський, Олександр Георгійович
    Розглянуто зміст і сутність поняття “гуманітарно-технічна еліта” та самої концепції її формування. Доведено необхідність розробки концепції формування гуманітарно-технічної еліти як одного із шляхів нової філософії освіти. Обговорюються реалії та перспективи підготовки фахівців нової формації на досвіді НТУ “ХПІ”.
  • Ескіз
    Документ
    Лідерський потенціал як важлива складова педагогічної культури викладача технічного університету
    (Класичний приватний університет, 2015) Гура, Тетяна Віталіївна
    У статті розглянуто питання освітнього лідерства. Особливу увагу приділено перспективам розвитку освітнього лідерства у вищій школі. Визначено основні складові лідерського потенціалу особистості. Акцентовано увагу на педагогічній культурі як гармонії культури творчих знань, творчої дії, почуттів і спілкування, що є необхідною складовою прояву лідерського потенціалу у викладача технічного університету. Вказано на зв’язок лідерства з педагогічною культурою. Приділено увагу основним положеннням концепції Центру лідерства Національного технічного університету “Харьківський політехнічний інститут”. Висвітлено мету, завдання та принципи діяльності Центру лідерства, його роль у розвитку лідерського потенціалу серед викладачів та студентів технічного університету.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічна та професійна психологія
    (НТУ "ХПІ", 2016) Богдан, Жанна Борисівна; Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Філософія педагогіки добра
    (НТУ "ХПІ", 2015) Пономарьов, Олександр Семенович
    Філософський аналіз педагогіки добра дозволяє визначити онтологічні, гносеологічні, аксіологічні та герменевтичні аспекти цієї надзвичайно цікавої і перспективної педагогічної системи. Такий аналіз відкриває множину функціональних можливостей педагогіки добра, виявити й тим більш реалізувати які без філософського осмислення досить проблематично. Свої характерні особливості має застосування ідей і принципів педагогіки добра у вищій школі. Його особливості детерміновані самим призначенням і сенсом системи вищої освіти. Йдеться передовсім про вкрай сприятливу роль емоційно забарвлену педагогіки добра у формуванні професійної і соціальної компетентності майбутніх фахівців.
  • Ескіз
    Документ
    Ліцензування та акредитація спеціальностей в університеті: погляд на проблеми і досвід їх вирішення
    (НТУ "ХПІ", 2015) Громова, І. О.
    Стаття присвячена проблемам ліцензування та акредитації спеціальностей з точки зору методиста навчального відділу, що займається підготовкою та проведенням цих процедур в університеті та практиці їх вирішення. Висвітлені процеси реформування системи забезпечення якості вищої освіти та очікувані результати.
  • Ескіз
    Документ
    Вища освіта як показник суспільного та індивідуального інтелектуального потенціалу
    (НТУ "ХПІ", 2015) Дольська, Ольга Олексіївна
    Вища освіта все більш стає тим потенціалом, який формує суспільний, соціальний та інтелектуальний капітал будь-якої країни. Системний аналіз, що направляє дослідника зверху донизу, не концентрується на органічних течіях внутрішнього індивідуального інтелектуального потенціалу людини. Отже, щоб вияснити, як університети змінюють свій образ дії, як впливають на характер та стан людини, не можна обмежуватися аналізом роботи університету тільки зверху і ззовні. Найкращий шлях – провести дослідження, що орієнтується на характер роботи університету знизу догори, а також – зсередини назовні. Самі ж трансформації університетів за рахунок рішучої організаційної дії будуть тільки зростати.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування кейс-методики в курсі політології
    (НТУ "ХПІ", 2015) Чаплигін, О. К.; Сук, О. Є.
    У статті розглядається один з різновидів дослідницької аналітичної технології – кейс методика, як методика активного, евристичного навчання, відмінною рисою якої є створення проблемної ситуації на основі фактів з реального життя. Обґрунтовується доцільність застосування кейс-методики в курсі політології, враховуючи її переваги порівняно з традиційними методиками навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічні механізми й умови становлення професіоналізму особистості на етапі професійної підготовки у ВНЗ
    (Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2014) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті розкриті існуючи міждисциплінарні вітчизняні та зарубіжні підходи до визначення умов становлення професіонала протягом навчання у вищому навчальному закладі. Проаналізовано різні думки щодо особливостей підготовки майбутніх фахівців різних спеціальностей, типів професійної діяльності та формування в них професійно важливих якостей, професійної компетентності тощо. Зроблено узагальнюючий порівняльний аналіз наукових підходів щодо формування професіоналізму особистості під час професійної підготовки. На основі проведеного аналізу виокремлено психологічні механізми й умови становлення професіоналізму особистості на етапі професійної підготовки у ВНЗ. Зокрема, психологічними механізмами визначено: ідентифікацію та рефлексію, самодетермінацію та саморозвиток.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості конфліктів у навчально-виховному процесі вищих навчальних закладів
    (Миколаївський державний університет ім. В. О. Сухомлинського, 2010) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті автором розглядаються особливості педагогічних конфліктів, причини їх виникнення. Проведено дослідження з метою виявлення характерних проявів учасників навчально-виховного процесу у педагогічних конфліктах.