Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Особливості формування інженерної компетенції у випускників технічних ВНЗ засобами проблемного навчання
    (Центр міжнародного наукового співробітництва, видавництво "ТК Меганом", 2016) Чебакова, Юлія Григорівна
    У статті автором досліджуються питання використання прийомів проблемного навчання у вищому технічному навчальному закладі. Велику увагу автор приділяє такій важливій складовій як створення проблемних ситуацій і виділяє найбільш характерні для педагогічної практики типи проблемних ситуацій, які є загальними для всіх типів занять у ВНЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Роль контекстного обучения в формировании готовности будущих менеджеров к профессиональной деятельности
    (НТУ "ХПИ", 2018) Кобец, Валентин Николаевич
    В статье подчеркнуто главное противоречие вузовского образования, заключающееся в том, что овладение профессиональной деятельностью должно быть обеспечено в рамках и средствами качественно иной учебной деятельности. Для них характерна одна и та же психологическая структура, однако, содержательное их наполнение различно. Для формирования готовности к профессиональной деятельности будущих менеджеров в вузе необходимо такое обучение, которое обеспечивает переход, трансформацию одного типа деятельности (познавательной) в другую (профессиональную) с соответствующим изменением потребностей и мотивов, целей, действий, средств, предметов и результатов. Этому наиболее эффективно способствует контекстное обучение. Раскрыто содержание контекстного обучения, его принципы и преимущества перед традиционным образованием.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогическое мастерство преподавателей – фундамент формирования культуры нации
    (НТУ "ХПИ", 2015) Долгарев, Анатолий Васильевич
    В статье анализируется педагогический опыт проведения занятий с целью активизации познавательной деятельности учащихся, необходимой для формирования умения самостоятельно мыслить и выражать собственные суждения о процессах общественной жизни. Научным интересом автора данной статьи также стала проблема формирования творческого самостоятельного мышления у студентов ВУЗов. Особое внимание уделяется вопросу самостоятельного поиска решений проблемных ситуаций с целью развития у учащихся чувство ответственности, повышения интереса к теме и предмету обучения, а так же укрепление их волевых качеств. Освещаются главные цели проблемного обучения, в первую очередь таких как интеллектуальное и творческое развитие учащихся, а также овладения их знаниями, навыками, умениями и способами познания.
  • Ескіз
    Документ
    Активизация самостоятельной работы студентов в процессе обучения
    (НТУ "ХПИ", 2014) Бовт, Любовь Сергеевна
    В статье рассмотрены сущность самостоятельной работы, её цели и роль в процессе активизации обучения студентов. Приведены результаты исследования, свидетельствующего о недостаточной подготовленности будущих инженеров к проведению самостоятельной работы и необходимости повышения её эффективности. Для этого необходимы существенные изменения в системе образования на всех этапах обучения в соответствии с опытом подготовки специалистов в других странах.
  • Ескіз
    Документ
    Інтерактивні методи навчання як засіб розкриття творчого потенціалу студентів на заняттях з хімії
    (НТУ "ХПІ", 2014) Дяченко, Л. Б.
    В даній роботі розглянуто різні інтерактивні методи навчання, які застосовуються на заняттях з хімії. Використання технологій інтерактивного навчання на заняттях з хімії значною мірою підвищує ефективність навчального процесу, сприяє високому інтелектуальному розвитку студентів, забезпечує оволодіння навичками саморозвитку особистості, можливістю думати та розкривати творчий потенціал студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Мотивація як компонент змісту навчання іноземній мові
    (НТУ "ХПІ", 2013) Сичова, Юлія Володимирівна; Кібенко, Любов Михайлівна
    В даній статті розглядається вплив лінгвокраїнознавчого матеріалу на мотивацію вивчення іноземних мов та роль соціокультурного елементу для активізації пізнавальної та розумової діяльності студентів у навчальному процесі.
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи розвитку особистості майбутнього спеціаліста
    (НТУ "ХПІ", 2014) Рябченко, Лілія Олександрівна
    Статтю присвячено проблемі формування особистості майбутнього спеціаліста. У сучасному світі людина знаходиться в ситуації постійного пошуку. Тому на всіх рівнях безперервної освіти повинні створюватися умови для розвитку інтелекту і творчих якостей особистості, підготовки її до взаємодії з динамічним світом професійної праці. Людина як особистість - це творець, перетворювач зовнішнього і внутрішнього світу. І ця її якість розкривається не тільки через категорії самооцінки та саморегуляції, а й через категорію творчої мотивації. Становлення особистості - це безперервне наповнення і збагачення її новим змістом.