Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss
Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".
Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Аналіз поняття "самоосвітня компетентність" у сучасних наукових дослідженнях(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Кравцова, Наталія ВікторівнаРеалії сьогодення підвищують актуальність спроможності майбутніх випускників закладів вищої освіти до власної навчальної діяльності та належного рівня сформованості їх самоосвітньої компетентності. У статті проаналізовані сучасні теоретичні засади визначення поняття «самоосвітня компетентність» для майбутніх випускників закладів вищої освіти, узагальнені різні тлумачення зазначеного терміну, розглянуті складові та функції феномену самоосвітньої діяльності. Підкреслена важливість самоосвіти особистості з точки зору її конкурентоспроможності, що передбачає її власну безперервну освіту протягом усього життя На підставі детального аналізу запропоноване власне трактування терміну «самоосвітня компетентність».Документ Готовность к адаптивному управлению современного менеджера в условиях конкуренции на рынке труда(Imi-Nova, Chişinău, Moldova, 2018) Воробьева, Евгения Вячеславовна; Чеботарев, Николай КорнеевичThe article analyzes the process of formation of readiness for adaptive management of future managers in the process of vocational training in the institution of higher education. Such organization of educational and educational process, which provides for correction of its components and system of interaction of subjects, is proposed for the purpose of activating the independent cognitive activity of students at each stage. Also defined are the main components of readiness for adaptive management in the process of training managers and teaching methods, with the help of which they can be formed. The article contains analytical material on the competitiveness of future managers in the labor market, subject to readiness for adaptive management. Also, the article includes suggestions on the use of master classes, including the author's "From Adaptive Leadership Leader in an Adaptive Organization" and "Time Management: Managing the Personal Effectiveness of a Modern Leader", in the educational process with the goal of forming readiness for adaptive management in the process of training managers.Документ Рефлексія процесу атестації майбутніх державних службовців з української мови(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Резван, Оксана ОлексіївнаУ статті проаналізовано досвід проведення атестацій з вільного володіння українською мовою для осіб, які мають намір взяти участь у конкурсі на зайняття посад державної служби, ХНУМГ імені О. М. Бекетова. Представлено процедуру проведення атестаційних сесій. Визначено основні проблеми комунікативної компетентності (мовної та мовленнєвої компетенцій) осіб, що проходили атестацію у даному закладі. Сформульовано висновок про додаткові цільові можливості зазначеного заходу: визначення рівня загальної ерудиції та змісту особистісної громадянської позиції осіб, що атестуються; важливість для конкурентоздатності закладу вищої освіти забезпечення доброзичливого ставлення та справедливого оцінювання членами атестаційної комісії претендентів на державну службу, а також правильно організованого адміністрування зазначеного процесу; високі ризики корупції у закладах, що розташовані у регіонах з низьким рівнем конкуренції.Документ Засоби та механізми протидії тіньовій економіці в контексті соціальної відповідальності(НТУ "ХПІ", 2018) Волоснікова, Наталія Миколаївна; Котляр, Дарина СергіївнаСтаття присвячена проблемі тіньової економіки України, визначено основні положення щодо причин її виникнення та розвитку, окреслено напрями детінізації, особливу увагу приділено місцю концепції соціальної відповідальності у протидії тіньовій економіці.Публікація Про посилення антикризового управління на макро- та мікрорівнях(НТУ "ХПІ", 2018) Демьохіна, Олена Олександрівна; Назаренко, Олена Василівна; Решетняк, Наталя БорисівнаСтаттю присвячено проблемі антикризового управління країною, регіоном і підприємством. Пришвидшення науково- технічного прогресу виявляє негативні наслідки, на які треба реагувати на макро- та мікрорівнях. Керуючись відчуттям загроз, в Україні необхідно створювати більш комфортні інституційні умови для бізнесу. Маючи на меті не допустити банкрутства і для підвищення опірності підприємств будь-яким кризовим явищам, представляється доцільною розробка на підприємствах стратегії безпеки бізнесу спеціально виділеними менеджерами.Документ Модель процесу управління іміджем ВНЗ(НТУ "ХПІ", 2017) Романовська, Олена ОлександрівнаСтаття присвячена розгляду такої актуальної проблеми як управління іміджем вищого навчального закладу. Запропоновано модель процесу управління іміджем вищого навчального закладу на підставі проектного підходу та надані рекомендації щодо її впровадження.Документ Порівняльний аналіз ЄС та України в питаннях захисту прав інтелектуальної власності(НТУ "ХПІ", 2017) Гаряєва, Ганна Михайлівна; Домінов, М. Е.У статті досліджуються основні розбіжності в питаннях захисту інтелектуальної власності України та ЄС. Автор проводить порівняльний аналіз нормативно-правових документів чинного законодавства України та ЄС у сфері охорони об’єктів промислової власності, так і системи патентної охорони. Що дає підстави стверджувати, що деякі положення різняться. У статті розкрита ця неузгодженість і виявлені питання щодо нормативного вдосконалення положень законодавства стосовно захисту ІВ у відповідність до норм законодавства ЄС. Що сьогодні є особливо актуальним.Документ Tendencies of improvement of Ukrainian system of higher education in the context of Poland’s experience: comparative aspect(НТУ "ХПІ", 2016) Romanovskyi, O. G.; Chebakova, Yu. G.This article is devoted to consideration of the directions of improvement of the higher education in Ukraine with use of positive Polish experience in the training of future specialists. The attention is focused on the need of improvement of educational quality, the rise of students` motivation, the establishing of the international cooperation, the active participation in programs and projects of interuniversity international cooperation, exchange of students and teachers, and also standardization of education directed to increase of the mobility.Документ Подготовка конкурентоспособного специалиста в техническом университете(НТУ "ХПИ", 2016) Черванева, Зинаида АлександровнаТехническое образвание традиционно является узко профессиональным и экстенсивным. В то же время, современному обществу нужен специалист нового типа, который сочетал бы в себе функции научного работника, проектировщика, конструктора, изобретателя, инженера-системника, а также менеджера, маркетолога. Этот системно-синергетический подход является самым продуктивным.Техническая элита, подготоваленная таким образом, будет, очевидно, определять социально-технологическое развитие Украины. Отмечается, что основным методологическим принципом подготовки специалиста в техническом вузе должно быть его включение в систему "специалист-техника-социальный прогресс". Для этого в университете студент должен получить, кроме узко специальной, экономическую, психолого-педагогическую и социологическую подготовку. Важной задачей становится уменье адаптироваться к новому (учиться на протяжении всей жизни – современный девиз образования) и создавать новое качество производства через развитие и реализацию креативности. Для этого необходимо использовать активные методы и формы обучения, инновационные педагогические технологии. Нужен решительный переход от школы памяти к школе мышления - школе творчества, школе высокого профессионализма. Необходим учет значения субъект-объектных отношений в системе "специалист-техника-общественный прогресс", возрастание веса креативности на фоне узко специализированного обучення, соответственно, увеличение значения гуманитарного блока дисциплин в формувании личности. Уточняются цели, задачи, формы и методы, а также направления обучения: фундаментализация в сочетании со специализацией будущих специалистов, компьютеризация на качественно новом уровне, творческий подход, гуманитаризация и гуманизация системы образования, соотношение теории и практики в процессе обучения, психолого-педагогическая составляющая, общая и профессиональная культура конкурентоспособного специалиста.Документ Психологічний зміст інноваційної освіти в технічному університеті(НТУ "ХПІ", 2015) Гура, Тетяна ВіталіївнаВ статті приділено увагу значимості викладання психолого-педагогічних дисциплін у студентів технічного та економічного профілю в умовах технічного вузу. Наголошено на сучасних вимогах до конкурентоспроможного фахівця технічного університету. Визначено роль психолого-педагогічної компетенції у формуванні особистості студента технічного вузу. Висвітлено необхідність надання професійних знань в області психології та педагогіки майбутньому професійному інженеру, технологу та економісту, яка допоможе йому правильно сформувати команду в організації. Відмічено роль гуманістичної психології у впровадженні в навчально-виховний процес професійної підготовки особистісно-орієнтованого підходу. Особливе значення присвячено інноваційним психолого-педагогічним вимогам до проведення лекцій, які сприяють формуванню психолого-педагогічної компетенції у студентів технічних університетів.Акцентовано увагу на принципах дидактики: научності, зв'язку теорії з практикою, спрямованості навчання на реалізацію мети освіти, доступності, наочності. Приділено увагу поняттю «позитивне мислення».