Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Державне управління професійно-технічною освітою: змістовна та тематична спрямованість наукових досліджень
    (Національний університет цивільного захисту України, 2018) Грень, Лариса Миколаївна
    Стаття присвячена огляду змісту наукових досліджень з проблематики державного управління розвитком професійно-технічної освіти як вітчизняних, так і зарубіжних науковців, а також аналізу запропонованих ними напрямів удосконалення практики використання механізмів державного управління функціонуванням та розвитком системи професійно-технічної освіти. Крім того, стаття містить авторську класифікацію напрямів наукових пошуків щодо означеної проблематики.
  • Ескіз
    Документ
    Проблемно-орієнтоване навчання та його роль у процесі підготовки майбутніх лідерів-професіоналів у технічних університетах України
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Романовський, Олександр Георгійович; Лапузіна, Олена Миколаївна
    Статтю присвячено проблемі підготовки майбутніх лідерів професіоналів різних спеціальностей як організаторів науково–технічного й соціального відродження України. У ході дослідження встановлено, що організацію підготовки таких лідерів доцільно здійснювати в закладах вищої освіти інженерного профілю, що є особливо важливим в умовах агресії Росії проти України. Аналіз літературних джерел довів, що ключові проблеми сучасного соціального прогресу пов'язані з лідерством, конкурентними стратегіями, творчим підходом до викладання у вищій освіті з використанням інноваційних технологій навчання. Проведено експеримент зі застосування технології проблемно-орієнтованого навчання в процесі підготовки майбутніх фахівців–лідерів в Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут". У статті представлено низку чинників, які зумовлюють доцільність використання різних форм проблемно-орієнтованого навчання у комплексі з іншими інтерактивними технологіями, щодо вирішення проблеми підвищення якості підготовки лідерів–фахівців різних спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Формування технологічних умінь у майбутніх інженерів-педагогів швейного профілю
    (НТУ "ХПІ", 2015) Ковальська, В. С.; Безкоровайна, М. М.; Агапова, М. О.
    У статті наведено результати розроблення методики формування технологічних умінь у майбутніх інженерів-педагогів швейного профілю. Визначено поняття “уміння”, “професійні уміння”, “технологічні уміння”. Розроблено модель формування технологічних умінь у майбутніх інженерів-педагогів швейного профілю, яка містить такі компоненти: цілемотиваційний, змістовний, організаційно-діяльнісний, оціночно-результативний. Модель стала основою побудови методики формування технологічних умінь у майбутніх інженерів-педагогів швейного профілю в процесі вивчення дисципліни “Технологія швейних виробів”, до компонентів якої належать мета, завдання, принципи, зміст, способи реалізації та критерії оцінювання. Основою реалізації методики обрано інноваційні технології навчання: “Акваріум” ‒ майстерні; “Алгоритм-лабіринт” ‒ метод завдань; брифінг-групи ‒ метод інцидентів; “Папка з вхідними документами” ‒ метод кейсів; групова динаміка ‒ мозковий штурм; дебати ‒ програмовані інструкції; дискусія ‒ розмова; кейс-технології, тренінги, ігри ‒ рішення вузькоспеціальних питань; короткочасні ротації ‒ рольові ігри.
  • Ескіз
    Документ
    Внедрение технологического подхода в игровое проектирование в процессе профессиональной подготовки будущих психологов
    (НТУ "ХПИ", 2014) Васильева, Ирина Геннадиевна
    В статье обосновывается актуальность и значимость внедрения игрового проектирования в учебный процесс как современной инновационной технологии. Рассматриваются возможности игрового проектирования, учитывая его характеристики. Приводится алгоритм проведения игрового проектирования по дисциплине «Психология организации», разработанный автором на основе собственного опыта. Указывается, что для обеспечения эффективного и качественного процесса подготовки будущих психологов при создании игровых проектов применяется технологический подход, разработанных ведущими учеными Института психологии им. Г. С. Костюка. Раскрывается содержание технологического подхода в организационной психологии (Карамушка Л. М., 2002). Доказывается целесообразность использования технологического подхода в игровом проектировании в процессе профессиональной подготовки студентов, так как это способствует не только творческой самореализации, но и развитию, и совершенствованию профессиональных качеств и навыков будущих психологов.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційні технології підготовки вчителів в умовах євроінтеграції
    (НТУ "ХПІ", 2013) Прокопенко, Іван Федорович
    У статті проаналізовано провідні тенденції розвитку інноваційних технологій підготовки майбутніх учителiв у сучасний період. Обґрунтовано доцільність їх aнaлiзу на засадах системного підходу. Охарактеризовано найвпливовіші нaуковi концепції модернізації змісту вищої педaгогiчної освіти.