Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Проблемы и противоречия гносеологии образования
    (Institutul Internațional de Management Imi-Nova, 2018) Пономарев, Александр Семенович; Харченко, Алла Александровна
    It is shown that the innovative nature of the development of human civilization has led to new requirements for the education system. To meet them, a philosophical understanding of the essence of the phenomenon of education, its goals and role, the ways of development is necessary. These circumstances caused an intensive development of the philosophy of education as a specific social institution. In the general structure of the philosophy of education,a special place belongs to his epistemology. It is it that contributes to the increase in the effectiveness of the educational and cognitive activity of students in the conditions of a constantly growing volume of scientific and technical knowledge. However, the epistemology of education inherent specific problems and contradictions, the resolution of which is necessary to build a new education paradigm that would focus not on memorizing information, but on its understanding. One of them is that education is an object of study of epistemology, and one of its main tools. Another contradiction should be considered the dominance of rational forms of cognition and a certain disregard for the possibilities of its emotional forms. Essential is the contradiction, which consists in the students not knowing the outside world itself, but information about it, which generates the loss of critical thinking and the desire for a comprehensive analysis of objects and the phenomenon of cognition.
  • Ескіз
    Документ
    Філософські аспекти якості освіти
    (НТУ "ХПІ", 2017) Пономарьов, Олександр Семенович; Квасник, Ольга Віталіївна
    Розглянуто та надано визначення змісту дефініції якості освіти та визначено критерії його оцінки у межах сучасних наукових досліджень. З’ясовано, що ефективність нової парадигми освіти ґрунтується на глибокому філософському осмисленні її сутності, завдань і сенсу якості в умовах інноваційного характеру суспільного розвитку. Розкрито особливості умов формування та реалізації якості освіти в сучасному світі та чинники, які обумовлюють складність та багатогранність прояву її змісту.
  • Ескіз
    Документ
    Освіта та освітяни: династичний принцип передачі професійних соціокультурних чинників
    (НТУ "ХПІ", 2016) Годзь, Наталія Борисівна
    У запропонованій статті ми продовжуємо висвітлювати важливість династичного принципу передачі професійних педагогічних соціокультурних чинників, які поєднують завдання збереження професійних надбань з висвітленням історії педагогіки на прикладі вчительських родин в країні. Також метою є постановка, аналіз можливостей футурологічної науки на прикладі освітянської діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія освіти і глобальні проблеми сучасності
    (Харківський університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба, 2009) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна
    Розглянуто сутність і причини кризи світової системи освіти. Показано, що вона зумовлена втратою відповідності цілей, змісту і характеру освіти сучасним реаліям і новим суспільним вимогам, а також запізненням реакції освіти на нові умови суспільного розвитку. Проаналізовано зв'язок і взаємну зумовленість глобальних проблем сучасності та кризи освіти. Доведено, що успішне подолання кризи можливе лише на основі її філософського осмислення і нової освітньої парадигми.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія освіти, синергетика і новаосвітня парадигма
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2008) Пономарьов, Олександр Семенович
    Відповідно до основних напрямів сучасної філософії освіти сформульовано завдання стосовно розробки нової освітньої парадигми. Показано, що вона має виходити з широкого використання закономірностей і принципів синергетики. Дійсно, і освіта, і сам учень чи студент є складними відкритими системами, які перебувають під дією множини різноманітних впливів. Тому їм притаманні властивості самоорганізації і саморозвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Філософська рефлексія феномену педагогічного спілкування
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2015) Пономарьов, Олександр Семенович
    Показано місце педагогічного спілкування в системі засобів освіти. Проаналізовано основні філософські аспекти цього феномену. Обґрунтовано необхідність підвищення культури педагогічного спілкування як важливого чинника забезпечення завдань освіти і одного із складників професійної компетенції педагога і засобу його впливу на студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Професійна культура педагога в системі філософії освіти
    (Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, 2014) Пономарьов, Олександр Семенович
    Показано вплив освіти на характер розвитку суспільства. Розглянуто сутність і причини кризи системи освіти. Розглянуто роль культури педагога в його подоланні. Проаналізовано її зв'язок з філософією освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія педагогічної майстерності І. А. Зязюна
    (НТУ "ХПІ", 2015) Міщенко, Марина Миколаївна
    В статті розглядаються педагогічні погляди І.А. Зязюна, для яких властиво поєднання філософії, власне педагогіки, психології, етики та естетики. Наявність філософського бачення у даного автора відкриває різні грані освітнього процесу, стимулює пошук нових методологій, розкриває потенціал та перспективи розвитку освіти в зв’язку з соціокультурними умовами. Що стосується сутності педагогічної майстерності, якій присвячена стаття, то вона предстає як комплекс властивостей особистості викладача, необхідних для високого рівня професійної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія педагогічної майстерності І. А. Зязюна
    (НТУ "ХПІ", 2015) Міщенко, Марина Миколаївна
    В статті розглядаються педагогічні погляди І. А. Зязюна, для яких властиво поєднання філософії, власне педагогіки, психології, етики та естетики. Наявність філософського бачення у даного автора відкриває різні грані освітнього процесу, стимулює пошук нових методологій, розкриває потенціал та перспективи розвитку освіти в зв’язку з соціокультурними умовами. Що стосується сутності педагогічної майстерності, якій присвячена стаття, то вона предстає як комплекс властивостей особистості викладача, необхідних для високого рівня професійної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Освіта як чинник соціалізації особистості у філософському дискурсі
    (НТУ "ХПІ", 2015) Шанідзе, Надія Олександрівна
    У статті аналізуються погляди Є. Дюркгейма, Д. Дьюї, А. Щюца та К. Манхейма як засновників філософії освіти. Особлива увага приділяється визначенню ними соціальної сутності освіти та її взаємозв’язку із соціалізацією особистості. Стверджується, що на підґрунті поглядів даних вчених та на основі поєднання інституціонального, функціонального та соціокультурного підходів до аналізу освіти можливе створення нової сучасної філософської парадигми освіти у суспільстві, що трансформується.