Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss
Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".
Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Розвиток іншомовної та комунікативної складової в структурі професійно-педагогічної компетентності майбутнього викладача вищої школи у процесі підготовки на третьому освітньо-науковому рівні(Інститут психології і підприємництва, 2023) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Поліщук, Дмитро ВікторовичДокумент Стан сформованості психологічних компонентів комунікативної компетентності майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Заіченко, ВладиславВ статті розкривається тема комунікативної компетентності майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності. Визначено компоненти комунікативної компетентності майбутнього фахівця зовнішньоекономічної діяльності, до яких віднесено: комунікативні навички, здатність долати комунікативні бар'єри, здатність до рефлексії та самовдосконалення задля подолання міжкультурних перешкод. Уточнено психодіагностичні інструменти визначення рівню розвитку компонентів комунікативної компетентності фахівця зовнішньоекономічної діяльності: КОС-2 (комунікативні та організаційні схильності), методика "Емоційні бар’єри" в міжособистісному спілкуванні, методика діагностики рівня рефлективності, тест "Смисложиттєвих орієнтацій". Внаслідок емпіричного дослідження визначено, що на високому рівні комунікативна компетентність майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності розвинена лише у 8% респондентів, переважна кількість респондентів продемонструвала середній рівень розвитку (64%), низький рівень – у 28% респондентів.Документ Формування комунікативної компетентності майбутніх лікарів крізь призму вивчення іноземних мов(ТДМУ "Укрмедкнига", 2017) Федчишин, Надія Орестівна; Єлагіна, Наталія Іванівна; Кліщ, Галина Іванівна; Ігнатюк, Ольга АнатоліївнаДокумент Психологія управління(ФОП Іванченко І. С., 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Карлюк, Сергій ВолодимировичУ виданні розкрито загальні засади психології управління, доведено, що сутність сучасного управління полягає у спрямуванні ділового, творчого, лідерського потенціалу людей на досягнення спільних цілей. Однією з найважливіших передумов цього є психологічні знання про специфіку, закономірності індивідуальної і групової життєдіяльності, впливу на неї. Цією теоретичною і прикладною проблематикою займається психологія управління, що продукує знання про психологічні основи, соціально-психологічну, соціокультурну, етнопсихологічну специфіку управлінської діяльності, чинники її ефективності, джерела керівництва і лідерства, причини конфліктів в управлінні, особливості і способи їх подолання, психологічні детермінанти діяльності керівників, стилів керівництва. Методичні вказівки містять у концентрованому виді теоретичний виклад кожної теми, що супроводжується практичними завданнями, які можуть бути орієнтиром для самостійної роботи студентів й організації ефективних семінарських та практичних занять.Документ Особливості організації освітнього процесу в умовах карантинних обмежень у контексті досліджень якості взаємодії між його учасниками(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Квасник, Ольга Віталіївна; Землякова, Олена Олександрівна; Балабай, АннаУ статті розглянуто особливості карантину в Україні та здійснення освітнього процесу в умовах, викликаних пандемією. Досліджено якості взаємодії у освітньому середовищі НТУ “ХПІ” з використанням корпоративної платформи Офіс 365 між її учасниками та запропоновано функціональну модель для студентів магістратури, що планують отримати диплом із освітніх, педагогічних наук. Проведено експериментальне дослідження з метою встановлення рівня готовності до взаємодії між учасниками освітнього процесу, зокрема її провідної компоненти комунікативної компетентності. Під час проведення експерименту застосовувалась платформа Офіс 365 та інші інструменти, що залучені до її хмарного середовища. Експеримент показав, що впровадження практичних інструментів до освітнього процесу магістрів впливає на рівень їхньої комунікативної компетентності, покращуючи якість взаємодії в умовах карантинних обмежень.Документ Психологія управління(ФОП Іванченко І. С., 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Карлюк, Сергій Володимирович; Хмиров, Ігор МихайловичРозкрито загальні засади психології управління, доведено, що сутність сучасного управління полягає у спрямуванні ділового, творчого, лідерського потенціалу людей на досягнення спільних цілей. Однією з найважливіших передумов цього є психологічні знання про специфіку, закономірності індивідуальної і групової життєдіяльності, впливу на неї. Цією теоретичною і прикладною проблематикою займається психологія управління, що продукує знання про психологічні основи, соціально-психологічну, соціокультурну, етнопсихологічну специфіку управлінської діяльності, чинники її ефективності, джерела керівництва і лідерства, причини конфліктів в управлінні, особливості і способи їх подолання, психологічні детермінанти діяльності керівників, стилів керівництва. Для студентів економічних спеціальностей денної та заочної форми навчання.Документ Формування комунікативної компетентності студентів закладів вищої освіти(Мадрид, 2020) Богдан, Жанна Борисівна; Середа, Наталія Вікторівна; Солодовник (Бутенко), Тетяна ОлександрівнаМонографію присвячено проблемі дослідження формування комунікативної компетентності студентів закладів вищої освіти у процесі вивчення психолого-педагогічних та управлінських дисциплін. Створення нових умов навчання і виховання сучасної молоді направлено на здійснення більш якісної і різнопланової підготовки висококваліфікованих фахівців різних напрямів навчання. Розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічну технологію формування комунікативної компетентності студентів ЗВО. Призначено для наукових працівників, педагогів, аспірантів і студентів закладів вищої освіти.Документ Роль самоуправління у формуванні ділового спілкування у процесі навчання у ВНЗ(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Грень, Лариса Миколаївна; Грицаєнко, Т. С.Документ Рефлексія процесу атестації майбутніх державних службовців з української мови(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Резван, Оксана ОлексіївнаУ статті проаналізовано досвід проведення атестацій з вільного володіння українською мовою для осіб, які мають намір взяти участь у конкурсі на зайняття посад державної служби, ХНУМГ імені О. М. Бекетова. Представлено процедуру проведення атестаційних сесій. Визначено основні проблеми комунікативної компетентності (мовної та мовленнєвої компетенцій) осіб, що проходили атестацію у даному закладі. Сформульовано висновок про додаткові цільові можливості зазначеного заходу: визначення рівня загальної ерудиції та змісту особистісної громадянської позиції осіб, що атестуються; важливість для конкурентоздатності закладу вищої освіти забезпечення доброзичливого ставлення та справедливого оцінювання членами атестаційної комісії претендентів на державну службу, а також правильно організованого адміністрування зазначеного процесу; високі ризики корупції у закладах, що розташовані у регіонах з низьким рівнем конкуренції.Документ Методика формування комунікативної компетентності майбутнього лідера-менеджера(НТУ "ХПІ", 2016) Панфілов, Юрій Іванович; Грень, Лариса Миколаївна; Бондаренко, Вікторія ВадимівнаВ статті розглянуто актуальність проблеми формування комунікативної компетентності майбутнього лідера-менеджера, однією з головних функцій якого є робота з людьми. Її неможливо здійснити, не володіючи достатніми знаннями в галузі психології й досвідом їх застосування у практичній діяльності. У роботі розкрито зміст поняття "комунікативна компетентність", що розглядається як система внутрішніх ресурсів, необхідних для побудови ефективної міжособистісної взаємодії у процесі спілкування. Проаналізувавши погляди різних вчених щодо важливості комунікативної компетентності у професійному спілкуванні, показано, що вона сприяє професійному успіху і кар'єрному зростанню фахівця, допомагає йому відповідати сучасним вимогам суспільства до особистості як високому професіоналу й людині високої культури. Показано значення діагностики комунікативної компетентності для аналізу складу тих внутрішніх засобів діяльності, які використовуються у процесі спілкування. Розглянуто способи її формування у майбутніх лідерів-менеджерів у процесі навчання в НТУ "ХПІ" й основні шляхи їх застосування у практичній діяльності. Розкрито зміст майстер-класу як технології формування комунікативної компетентності майбутнього лідера-менеджера, проведеного кафедрою педагогіки і психології управління соціальними системами НТУ "ХПІ", в якому взяли участь представники ВНЗ м. Харкова та навчальних закладів Харківської області.