Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss
Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".
Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Результати наукової діяльності педагога вищої школи як показник викладацького лідерства(Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2020) Резнік, Світлана МиколаївнаРозроблено модель оцінюваннярезультатів наукової діяльності педагога вищої школи як показника викладацького лідерства, яка включає здатність до: проведення досліджень (цінності, мотивація, знання й уміння (загальні дослідницькі та предметні спеціальні), етичні якості як запорука академічної доброчесності, рефлексія та оцінювання); представлення результатів дослідження (написання статей, доповідей, участь у конференціях, семінарах та ін., захист дисертації); популяризації (розповсюдження результатів дослідження через викладання, навчання та взаємодію, максимальне представлення у мережі Інтернет (репозитарії, профілі авторів у ORCID, базах даних, спеціалізованих соціальних мережах); співпраці (обмін досвідом, професійне спілкування та налагодження контактів, участь у проєктах, грантах, колективних дослідженнях, стажування, міжнародні контакти, контакти з бізнесом та підприємствами, органами державної влади та місцевого самоврядування); самовдосконалення (постійне ознайомлення з новітніми дослідженнями, використання їх у педагогічній та науковій роботі, вдосконалення англійської як міжнародної мови спілкування наукової спільноти, підвищення наукової кваліфікації); наставництва та сприяння дослідженням (участь у підготовці науково-педагогічних працівників, викладання дисциплін з організації та методики досліджень, допомога молодим ученим, участь у спецрадах, опанування та рецензування, керівництво науковою роботою студентів, керівництво аспірантами, консультування докторантів); організації та самоорганізації (керівництво науковою школою, науковими проєктами та темами, науковими професійними об’єднаннями та асоціаціями, організація проведення конференцій, семінарів, самоорганізація). Обґрунтовано, що модель має особливу значущість в умовах сучасних тенденцій реформування освітньо-наукової галузі.Документ Роль моделирования в формировании опыта самостоятельной работы студентов в процессе обучения в вузе(Nowa Perspektywa Sp. z o.o, 2020) Михайличенко, Валентина Евдокимовна; Галущак, Ирина Владимировна; Гура, Татьяна ВитальевнаВ статье рассмотрена актуальная проблема использования педагогического моделирования для трансформации учебной деятельности в профессиональную в процессе обучения в вузе и для приобретения опыта самостоятельной работы студентами. Раскрыты теоретические основы понятий «педагогическая модель» и «педагогическое моделирование». Приведено содержание педагогического моделирования; его принципы, типы, этапы и способы, с помощью которых оно выстраивается в учебном процессе. Рассмотрена роль инновационных педагогических технологий для приобретения опыта самостоятельной работы студентов. Показана необходимость её активизации, чему способствуют моделирование профессиональной деятельности в аудиториях с помощью инновационных методов обучения и сотрудничество с производственными и социальными структурами и работодателями. Это требует совместной с работодателями разработки и внедрения практико-ориентированных учебных программ формирования новых образовательных конструктов, инвестирования студенческих проектов, разработки методических пособий по их использованию. Необходимо дальнейшее изучение данной актуальной проблемы, связанной с активизацией внедрения моделирования в учебный процесс.Документ Моделювання професійної діяльності як підґрунтя процесу формування готовності до самовдосконалення майбутнього інженера(Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2007) Ігнатюк, Ольга АнатоліївнаВстановлений перелік типових комплексних завдань та частка трудових затрат для виконання різних функцій залежно від профілю інженера. Зазначено, що наведені характеристики є підґрунтям для створення нормативної моделі діяльності професіонала та інформаційно-психологічного забезпечення професійної підготовки й виховання майбутніх інженерів-професіоналів.Документ Хмарні технології як імператив модернізації освітньо-наукового середовища вищого навчального закладу(НТУ "ХПІ", 2016) Биков, Валерій; Шишкіна, МаріяТеоретично обґрунтовано науково-методичні засади створення і розвитку освітньо-наукового середовища вищого навчального закладу на базі хмарних технологій. Визначено поняттєво-термінологічний апарат дослідження хмаро орієнтованого середовища, характерні властивості його функціонування. Обґрунтовано загальну модель формування і розвитку хмаро орієнтованого середовища. Охарактеризовано шляхи добору методик на базі запропонованої моделі в педагогічних системах вищого навчального закладу, визначено шляхи їх використання. Проведено аналіз і оцінку перспектив розвитку хмаро орієнтованого освітньо-наукового середовища.Документ Інтерпретація та втілення моделі психологічної технології в процесс розвитку особистостей студентів – майбутніх фахівців(НТУ "ХПІ", 2015) Фурманець, Борис ІвановичУ статті, на основе системного підходу, викладений зміст моделі психологічної технології для ціленаправленого її втіленя науково педагогічними працівниками у навчально-виховний процес внз з метою розвитку та вдосконалення індивідуальних особливостей особистостей студентів як майбутніх фахівців, відповідно сучасним вимогам освітньої сфери.Документ Формування технологічних умінь у майбутніх інженерів-педагогів швейного профілю(НТУ "ХПІ", 2015) Ковальська, В. С.; Безкоровайна, М. М.; Агапова, М. О.У статті наведено результати розроблення методики формування технологічних умінь у майбутніх інженерів-педагогів швейного профілю. Визначено поняття “уміння”, “професійні уміння”, “технологічні уміння”. Розроблено модель формування технологічних умінь у майбутніх інженерів-педагогів швейного профілю, яка містить такі компоненти: цілемотиваційний, змістовний, організаційно-діяльнісний, оціночно-результативний. Модель стала основою побудови методики формування технологічних умінь у майбутніх інженерів-педагогів швейного профілю в процесі вивчення дисципліни “Технологія швейних виробів”, до компонентів якої належать мета, завдання, принципи, зміст, способи реалізації та критерії оцінювання. Основою реалізації методики обрано інноваційні технології навчання: “Акваріум” ‒ майстерні; “Алгоритм-лабіринт” ‒ метод завдань; брифінг-групи ‒ метод інцидентів; “Папка з вхідними документами” ‒ метод кейсів; групова динаміка ‒ мозковий штурм; дебати ‒ програмовані інструкції; дискусія ‒ розмова; кейс-технології, тренінги, ігри ‒ рішення вузькоспеціальних питань; короткочасні ротації ‒ рольові ігри.Документ Характеристика моделей і технологій НЛП у педагогічній сфері(НТУ "ХПІ", 2014) Дроздова, О. В.; Ігнатюк, Ольга АнатоліївнаУ полі зору статті перебуває комплекс технік і операційних принципів, на основі яких моделюються ефективні стратегії мислення й поведінки. Розглянуто основні моделі НЛП, за допомогою яких можна, в значній мірі покращити рівень взаєморозуміння викладача та студента. Окрім того, вперше в рамках педагогіки розглядається чотирьохмірна система створена Уіллом МакВінні. Обговорюються результати психолого-педагогічних досліджень щодо застосування моделей і технологій НЛП у навчально-виховному процесі в умовах Харківського музичного училища імені Б. М. Лятошинського. Доведено ефективність їх запровадження на практиці.Документ Формування у майбутніх інженерів-педагогів компетентності з проектування методик навчання електроенергетичних дисциплін(НТУ "ХПІ", 2013) Корольова, Наталія ВалеріївнаСтаттю присвячено проблемі підвищення якості формування у майбутніх інженерів-педагогів компетентності з проектування методик навчання електроенергетичних дисциплін. Визначено, що для реалізації вимог державних стандартів вищої освіти, методична система повинна базуватися на моделі компетентності майбутніх інженерів-педагогів, яка містить систему компетенцій, що відображають ознаки знаннієвого, вміннієвого і особистісного компонентів; метод, який забезпечує формування компетентності з проектування методик навчання на репродуктивному і продуктивному рівнях; модель засобів управління процесом формування компетентності, яка забезпечує одночасне формування знань, умінь і професійно важливих якостей і покрокове управління навчально-пізнавальною діяльністю студентів.Документ Цель и задачи физического воспитания в вузе(НТУ "ХПИ", 2012) Борейко, Наталья ЮрьевнаВ исследование рассмотрены подходы к планированию системы организации физического воспитания в вузе. Обоснованы принципы, методы, формы и средства организации физического воспитания студентов высших учебных заведений в современных условиях развития общества. Проведен анализ более 40 источников. В эксперименте принимали участие 468 студентов 1-4 курсов факультета информатики и управления НТУ «ХПИ». Приведены практические рекомендации по совершенствованию организации физического воспитания.Документ Про функціональну неписьменність студентів технічних навчальних закладів(НТУ "ХПІ", 2012) Євстратов, Віталій ОлексійовичОдна з найшкідливіших традицій, яка все ще продовжує житиу вузах, – стереотип поелементного мислення. Цей стереотип полягає в тому, що викладач (і навіть кафедра в цілому) вважає тільки “свою” дисципліну головною, не звертаючи уваги на її місце в системі підготовки інженера даної спеціальності. А так не має бути, бо треба дбати про колективну працю на кінцевий результат – виховання та підготовку інженера ХХІ століття.