Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 49
  • Ескіз
    Документ
    Освіта як мета і чинник сталого розвитку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна; Квасник, Ольга Віталіївна
    Доведено, що сучасна глобальна екологічна криза зумовлена порушенням коеволюції людини і природи. Людина як невід’ємна частина природи вважає себе вершиною еволюції, оскільки саме у ній природа досягає самопізнання і саморозуміння. В той же час обґрунтовано передчасність самовизначення людиною себе як Homo sapiens, бо дії й поведінка занадто багатьох людей демонструє, що вони ще досить далеко не є sapiens. Оскільки основною умовою гармонізації взаємовідносин людини і природи виступає дотримання норм Концепції сталого розвитку, важлива роль у ній відводиться освіті, яка забезпечує не тільки навчання, а й особистісний розвиток та формування суспільної свідомості та її екологічної спрямованості й екологічного мислення. Розкрито практику гуманізації професійної освіти й відповідну систему, яка розроблена і успішно функціонує в Національному технічному університеті “Харківський політехнічний інститут”. Наведено вимоги до освіти та використання нею інноваційних педагогічних технологій, які безпосередньо випливають із цілей і характерних особливостей сталого розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Gender aspects of empathy in online learning of adolescents
    (Foundation Pro Scientia Publica, Poland, 2020) Pidbutska, N. V.; Demidova, Yu. Ye.; Knysh, A. Ye.
    During the study, the aim has been achieved and all the objectives have been fulfilled, in particular: 1) “involvement in online learning” and "quality of online learning" are defined as criteria for online learning successful performance; 2) expert assessment of the study results is carried out, allowing us to determine that female participants show mainly medium and high levels of online learning performance, while male participants show low and medium-level results; 3) it is determined that the correlation between the level of performance of online learning and empathy in the group of girls is higher than in the group of boys.
  • Ескіз
    Документ
    Роль моделирования в формировании опыта самостоятельной работы студентов в процессе обучения в вузе
    (Nowa Perspektywa Sp. z o.o, 2020) Михайличенко, Валентина Евдокимовна; Галущак, Ирина Владимировна; Гура, Татьяна Витальевна
    В статье рассмотрена актуальная проблема использования педагогического моделирования для трансформации учебной деятельности в профессиональную в процессе обучения в вузе и для приобретения опыта самостоятельной работы студентами. Раскрыты теоретические основы понятий «педагогическая модель» и «педагогическое моделирование». Приведено содержание педагогического моделирования; его принципы, типы, этапы и способы, с помощью которых оно выстраивается в учебном процессе. Рассмотрена роль инновационных педагогических технологий для приобретения опыта самостоятельной работы студентов. Показана необходимость её активизации, чему способствуют моделирование профессиональной деятельности в аудиториях с помощью инновационных методов обучения и сотрудничество с производственными и социальными структурами и работодателями. Это требует совместной с работодателями разработки и внедрения практико-ориентированных учебных программ формирования новых образовательных конструктов, инвестирования студенческих проектов, разработки методических пособий по их использованию. Необходимо дальнейшее изучение данной актуальной проблемы, связанной с активизацией внедрения моделирования в учебный процесс.
  • Ескіз
    Документ
    Психолого-педагогічні умови формування професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей
    (Видавництво "ТК Меганом", 2015) Мовчан, Яна Олександрівна
    Підкреслено важливість формування професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей. Зроблено акцент на підготовці майбутніх інженерів та професійно-особистісних вимог до них. Запропоновано поняття професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей та її структурні компоненти з показниками. Розглянуто категорію психолого-педагогічні умови та їх вплив на формування професійної соціалізації майбутніх інженерів. Запропоновано дефініцію "психолого-педагогічні умови". Визначено психолого-педагогічні умови формування професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей. Розглянуто можливі способи реалізації визначених психолого-педагогічних умов. Запропоновано шляхи щодо розробки програми реалізації визначених психолого-педагогічних умов формування професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Психолого-педагогічні аспекти діагностики та шляхів формування відповідальності особистості майбутніх фахівців
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Богдан, Жанна Борисівна; Підбуцька, Ніна Вікторівна; Середа, Наталія Вікторівна; Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна
    У статті проведено теоретико-методологічний аналіз дефініції "відповідальність”, розглянуто різні види структури складного феномену відповідальності особистості; проаналізовано чотирикомпонентну структуру відповідальності особистості, що включає в себе когнітивний, мотиваційний, поведінково-вольовий, морально-духовний компоненти. На основі поданої структури, що дозволяє дослідити рівні сформованості відповідальності особистості від надвідповідальності до невідповідальності за всіма компонентами, було проведено діагностику рівня відповідальності особистості здобувачів другого освітнього рівня “магістр” за трьома спеціальностями 053 “Психологія”, 011 “Освітні, педагогічні науки”, 281 “Публічне управління та адміністрування”. З’ясовано, що здобувачі жодної зі спеціальностей не мають достатньо розвиненої відповідальності за всіма компонентами, що зумовлює необхідність розробки та впровадження відповідної розвиваючої та корекційної програми в освітній процес. На основі отриманих результатів було запропоновано психолого-педагогічну програму, що складається з трьох блоків - інформаційного, операційно-діяльнісного та рефлексивного - для комплексного підвищення рівня відповідальності особистості студентів-магістрантів.
  • Ескіз
    Документ
    Leadership and education, science and business management efficiency
    (Editura AGIR, Bucharest, 2020) Radu, S. M.; Romanovskyi, O. G.; Iliaș, N.; Ponomaryov, O.; Frățilă, C. O.; Hura, Т.; Iliaș, I. T.; Reznik, S. M.
    In this work, was analysed the features of leadership in such three important areas of public life as science, education and business in the context of ensuring effective management. Science today is the main source of knowledge and a powerful factor in innovative development, education acts as the sphere of production of staffing in science, business, and all other spheres of public life, and business in the conditions of a market economy actually performs the function of providing life support to society. In this work, scientific-theoretical and psychological-pedagogical aspects of the very leadership phenomenon and its role in ensuring the effectiveness of managing the joint activities of people is intertwined. Particular attention is paid to the characteristic features of governance in a post-industrial society, which is largely based on the principles of innovative development. Therefore, a modern leader must be an innovatively thinking person, improve his managerial skills and methods of influencing staff.
  • Ескіз
    Документ
    Experimental verification of the efficiency of pedagogical conditions of formation of professional responsibility of future specialists of physical culture
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Zinchenko, Lina
    The results of experimental verification of the effectiveness of pedagogical conditions for the formation of professional responsibility of futur especialists in physical culture and sports are revealed; the concept of professional responsibility of future specialists of physical culture and sports and criteria andindicators of formation of professional responsibility of future specialists of physical culture and sports are specified; describes an experimental test of the effectivenes s of pedagogical conditions for the formation of professional responsibility of future specialists in physical culture and sports.
  • Ескіз
    Документ
    Гуманістичні та демократичні передумови духовного розвитку особистості
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Черемський, Максим Петрович
    Гуманізація та демократизація української освіти є важливою умовою духовного розвитку особистості. Внаслідок панування авторитарних методів навчання над демократичними особистість не має змоги виражати власну думку, почуття та фантазію. А отже духовний розвиток особистості є неможливим. Тому навчання має будуватися у відповідності з духовними запитами та прагненнями особистості. Цьому великою мірою сприятиме гуманізація та демократизація освіти, яка покликана виховувати вільну, самодіяльну, творчу особистість.
  • Ескіз
    Документ
    Концептуальні положення методологічного виміру у контексті виховання лідерів у закладах вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Черкашин, Андрій Іванович
    Розглянуто концептуальні положення методологічного виміру у контексті виховання лідерів у закладах вищої освіти України. Визначено, що на цей час недостатньо розроблені теоретико-методологічні основи виховання лідерів у закладах вищої освіти України. Вказано, що під "методологією", у контексті виховання лідерів у закладах вищої освіти слід розуміти метод отримання наукового знання та вчення про систему принципів та методик ефективної педагогічної рефлексії, за допомогою яких у процесі теоретичного та емпіричного дослідження перевіряються достовірність і надійність вихідних теоретичних уявлень про формування та розвиток особистості майбутнього фахівця-лідера у закладах вищої освіти України.
  • Ескіз
    Документ
    Знаннєве суспільство: національний і глобальний контекст
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Філіпчук, Георгій
    Висвітлюються питання важливості якісних культурно-освітніх стратегій для сучасного цивілізаційного та національного розвитку України в умовах трансформацій знаннєвого суспільства.