Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Sociedad de la información y pedagogía del oprimido desde la perspectiva de la filosofía política crítica
    (Universidad del Zulia, Maracaibo, Venezuela, 2024) Khavina, Irina; Chebakova, Yuliia; Derpak, Olena; Tytarenko, Nataliia; Kharchenko, Serge
    La historia de la humanidad está caracterizada por la existencia de dispositivos de opresión que, en lo político, económico, social y cultural marginan a personas y comunidades impidiendo el goce y disfrute de sus derechos humanos, de conformidad con su dignidad inmanente. En este sentido, la filosofía política crítica, se ha esforzado por reflexionar, desde los programas filosóficos de la modernidad: liberalismo, contractualismo y anarquismo, entre otras, sobre las condiciones necesarias para la superación de las formas de opresión que someten a la persona humana a una vida de calamidad y pobreza, al tiempo que naturalizan o invisibilizan su sufrimiento. El objetivo de esta investigación fue discutir el sentido y posibilidades de la pedagogía del oprimido de Paulo Freire, en el contexto de la sociedad de la información en pleno siglo XXI. Para desarrollar esta discusión se hizo uso de una metodológica hermenéutica dialéctica, en el marco de los postulados de la filosofía política critica. Se concluye que, considerando la sociedad actual de la información, las ideas de Freire siguen siendo relevantes para promover un mundo más justo y equitativo a través de la educación, como fase previa a toda practica de acción transformadora de la realidad.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми захисту прав людини в умовах забезпечення інформаційної безпеки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Перевалова, Людмила Вікторівна; Окладна, Марина Георгіївна
    Стаття присвячена однієї з важливіших проблем, що існують на сучасному етапі розвитку суспільства – проблемі забезпечення інформаційної безпеки. На підставі аналізу сучасного стану інформаційного суспільства автори доходять висновку, що конституційне право людини і громадянина на інформацію потребує надійного захисту з боку держави. Серед гарантій прав людини особливе місце займають гарантії прав людини і громадянина в інформаційній сфері, тому що власне вони забезпечують рівні можливості для здійснення, забезпечення охорони і захисту права на інформацію. Розкриті інформаційні загрози національної безпеки України, загрози конституційним правам і свободам людини і громадянина у сфері духовного життя й інформаційної діяльності, індивідуальній, груповій і суспільній свідомості, духовному відродженню України.
  • Ескіз
    Документ
    Система трудового потенціалу в контексті актуальних питань публічного управління
    (Львівський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, 2013) Мороз, Володимир Михайлович
    Подано результати аналізу зв'язків проблематики публічного управління з системою трудового потенціалу суспільства в контексті змісту установчих тез ХІІІ Міжнародного наукового конгресу “Публічне управління: виклики ХХІ століття”. Визначено основні напрями рефлексії системи трудового потенціалу у межах існуючих тенденцій публічного управління.
  • Ескіз
    Документ
    Філософські засади ідеї мережевого суспільства як чинника соціалізації особистості
    (НТУ "ХПІ", 2017) Шанідзе, Надія Олександрівна
    В статті розглянуті філософські аспекти становлення ідеї мережевого суспільства. Особлива увага приділяється розгляду ідеї Ж. Дельоза та Ф. Гваттарі про втілення терміну "різома" у контекст аналізу мережевого суспільства. Визначаються основні відмінності мережевого суспільства, такі як децентралізованість, відкритість, множинність, спонтанність зв’язків тощо, та їх відповідний вплив на зміну форм соціалізації особистості в інформаційному суспільстві.
  • Ескіз
    Документ
    Трансформація цінностей освіти в інформаційному суспільстві
    (НТУ "ХПІ", 2015) Резнік, Світлана Миколаївна
    The value of education, including higher education – is quite important. In our country, traditionally large volume of enrolment in General secondary education of the population. A significant number of high school graduates continuing to study at higher education institutions. On the one hand, we see a trend of education are presented. On the other hand, concerns the quality of knowledge and level of General education of citizens. Therefore, in today's society for some part of the population education and learning is significant, important value. But for another – these values are not linked: trying to get a higher education, they do not always want to work harder on difficult tasks, the maximum deepening of knowledge. Researchers analyzing modern society and trends of its development noted that the information revolution of today does not contribute to snanny, and, conversely, prevent it. That is an increase in information does not increase knowledge. In the conditions of information society the attention the teachers should guide the students awareness of the value of knowledge, a deep understanding of information and intelligence. The article emphasizes the importance of humanitarian training of future engineers. Special attention should be paid to the values of the Humanities that develops social and communicative competence of the student, critical thinking and contributes to the establishment of humanistic principles in society and in the life of every person.
  • Ескіз
    Документ
    Гуманістичний характер техніко-технологічного розвитку: pro et contra
    (НТУ "ХПІ", 2016) Дольська, Ольга Олексіївна
    Розвиток сучасного світу техніки вказує на необхідність її нового філософського тлумачення, на нове розуміння штучного світу в умовах інформаційного суспільства. Сучасні філософські розвідки техніки і технічного середовища, на наш погляд, необхідно розгортати в контексті нового дискурсу, а саме – бачення крізь призму людяності, актуалізуючи її гуманістичний характер. Саме ж поняття людського стає теж більш складним. Без звернення до нового його розуміння з урахуванням технічного складника сучасності та майбутнього не можливо вести розмову у будь-якій площині. Змінити дискурс розуміння техніки, технічного – ось завдання сучасної освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічна майстерність викладача в умовах інформаційного суспільства
    (НТУ "ХПІ", 2015) Резнік, Світлана Миколаївна
    У статті проаналізовано педагогічну майстерність викладача в умовах інформаційного суспільства. Обґрунтовано, що педагогічна майстерність викладача включає низку вимог, які можна поділити на групи: професіоналізм, мотиваційно-вольові, комунікативні, особистісні якості. Особливого значення в умовах інформаційного суспільства набуває педагогічне лідерство. Воно є запорукою створення певного інтелектуального середовища у процесі навчання як визначного центру особистісного та професійного розвитку студентської молоді.
  • Ескіз
    Документ
    Безперервність освіти – нова філософія освітньої діяльності
    (НТУ "ХПІ", 2015) Давидов, П. Г.; Поцулко, О. А.
    У статті розглядається концепт безперервної освіти як філософсько-педагогічний феномен. Здійснюється історико-філософський та онтологічний аналіз причин переходу від «кінцевої» до «безперервної» освіти. Розглядаються завдання і принципи безперервної освіти, та її креативний характер Аналізується роль освіти через усе життя, як процес розвитку й саморозвитку особистості та обґрунтується її значення для людини в процесі переходу до інформаційного суспільства.
  • Ескіз
    Документ
    Бібліотека ВНЗ як джерело розповсюдження інформаційної грамотності
    (НТУ "ХПІ", 2014) Непран, Наталія Вікторівна
    Розкрито роль бібліотеки у підвищенні інформаційної грамотності студентів та професорсько-викладацького складу вузу. Представлені форми, методи й напрями роботи бібліотеки у формуванні інформаційної культури особистості.