Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 46
  • Ескіз
    Документ
    Історична ретроспектива феномену лідерства у контексті підготовки майбутніх фахівців Державної служби з надзвичайних ситуацій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Черкашин, Андрій Іванович
    У статті проведено дослідження історичної ретроспективи феномену лідерства вітчизняними та зарубіжними вченими у контексті підготовки майбутніх фахівців Державної служби з надзвичайних ситуацій. Зазначено, що формування лідерства у майбутніх фахівців у закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання повинно відбуватися на основі вдосконалення системи діяльності Державної служби з надзвичайних ситуацій України, формування необхідного освітнього середовища, яке сприятиме вдосконаленню законодавчої бази, економічних механізмів цивільного захисту, розвитку лідерських якостей та вдосконаленню професійної підготовки майбутніх фахівців Державної служби з надзвичайних ситуацій України.
  • Ескіз
    Документ
    Деякі аспекти визначення гендерної специфіки життєвих домагань особистості (з позицій особово-орієнтованого підходу до вищої професійної світи)
    (Прешовський університет, 2016) Мовмига, Наталія Євгенівна; Мілорадова, Наталя Едуардівна
    Авторами розглядається підхід до дослідження життєздійснення та саморозгортання собистості з позицій особово-орієнтованого підходу з урахуванням гендерної специфіки. Проаналізовано методологічні основи аналізу гендерних відмінностей, а саме: статеворольова концепція Парсонса-Бейлза, соціально-психологічна теорія гендерної схеми С. Бем, методологія феміністської теорії. Висвітлено основні положення досліджень сутності та структури життєвих домагань (К. Абульханова-Славська, Т. Березіна, Л. Лєпіхова, І. Лебединська, Т. Титаренко), чинників їх формування та реалізації (Л. Долгих, С. Карпіловська, О. Кляпець, Т. Ларіна, Л. Лєпіхова, С. Максименко, В. Посохова, В. Татенко, Т. Титаренко, К. Черемних, В. Ямницький та ін.). Обгрунтовано вділення критеріїв та показників дослідження гендерних відмінностей життєвих домагань, а саме: когнітивного, мотиваційно-ціннісного, операційно регуляційного.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості структури темпераменту фахівців інженерної діяльності
    (Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2014) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті розглядаються та досліджуються індивідуально-типологічні особливостей майбутніх інженерів. Зокрема розкрито структуру темпераменту студентів-інженерів і фахівців інженерної діяльності. Доведено існування специфічних для представників досліджуваної групи респондентів формально-динамічних властивостей. У дослідженні приймало участь 163 студентів технічних спеціальностей та 25 інженерів, що працюють за фахом.
  • Ескіз
    Документ
    Взаємозв'язок тривожності та самоефективності особистості
    (Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2018) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Штученко, Ірина Євгенівна
    У статті розглядається проблема розвитку сучасної особистості. Розкриваються зовнішні чинники, що зумовлюють тривожність людини. Визначається, що на досягнення успіху та самоефективність особистості впливає тривожність. За допомогою кореляційного аналізу емпірично доведено взаємозв'язок між особистісною та ситуативною тривожністю та само ефективністю особистості.
  • Ескіз
    Документ
    Стресостійкість та копінг-стратегії поведінки студентів під час освітнього процесу у закладах вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Черкашин, Андрій Іванович
    У статті розглянуто основні підходи щодо проблеми стресостійкості студентів у закладах вищої освіти України. Визначено, що ряд науковців розглядають стресостійкість як властивість особистості, яка визначає ефективну її діяльність, а інші, як когнітивно обумовлені механізми подолання стресу. Зазначається, що у психологічній науці існують й інші погляди на стресостійкість особистості, але при досліджені стресостійкості студентів у освітньому процесі закладу вищої освіти доцільно використовувати вищевказані підходи. Проведені дослідження дають підстави стверджувати, що більшість студентів мають низький рівень психологічного стресу, нервово-психічної напруги та середній, високий рівні життєстійкості. Основними копінг-стратегіями поведінки студентів у ситуаціях стресу є “конфронтаційний копінг”, “уникнення”, “самоконтроль” та “планування рішення проблеми”.
  • Ескіз
    Документ
    Концепція "Сам собі плацебо" як основа подолання емоційного стресу в умовах карантину
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Гура, Тетяна Віталіївна; Фурманець, Борис Іванович
    У цій статті викладено дані контент-аналізу науково-теоретичних та методично-практичних аспектів концепції «Сам собі плацебо» як основи подолання ознак емоційного стресу індивідами українського суспільства в умовах карантину. Виявлено, що відповідно щодобових даних соціально-організаційної статистики карантину в українському суспільстві, існує проблема емоційного, а загалом соціально-психологічного стресового стану серед певних осередків населення, що погіршує їх психічне та фізичне самопочуття. Доведено, що така ситуація сприяє порушенню особистісно-внутрішнього балансу з психопатологічними ознаками і потребує свого методично-концептуального обгрутування. Визначено, що саме введення позитивних, основних аспектів концепції плацебо, раціонально поєднаної з спеціальною процедурою певних методик, буде позитивно сприяти зниженню та зняттю емоційних стресових станів у певних індивідів. Встановлено, що потрібен, передусім, принциповий та зразковий розгляд і виклад соціально-психологічного та методично-практичного змісту зазначеної концепції, цим самим сприяння підтримці тих осіб, які спеціально займаються профілактикою і подоланням емоційного стресу тих, хто перебуваює у карантині.
  • Ескіз
    Документ
    Особистість сучасного менеджера як провідний фактор його професійної діяльності
    (ТОВ "Планер", 2011) Шаполова, Вікторія Валеріївна
    У статті визначено поняття "особистість", "менеджер", "діяльність", а також "професійна діяльність". Розкрито та проаналізовано основні риси особистості сучасного менеджера та їх зв'язок з професійною діяльністю менеджера.
  • Ескіз
    Документ
    Spirituality of pedagogical communication – the basis of sustainable development of society
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Babayev, Volodymyr; Pazynich, Stanislav
    The essence and content of the concept of “spiritual pedagogical communication” are considered and the reasons for the ineffectiveness of the latter with regards to the educational process and the nurturing of well-trained specialists of the new generation in relation to the needs of modern society are substantiated. The place and role of the teacher’s moral and aesthetic potentials in the process of the formation and development of student youth’s spiritual culture are outlined; the priorities and spiritual values of the modern teacher are analyzed.
  • Ескіз
    Документ
    Концептуальні положення методологічного виміру у контексті виховання лідерів у закладах вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Черкашин, Андрій Іванович
    Розглянуто концептуальні положення методологічного виміру у контексті виховання лідерів у закладах вищої освіти України. Визначено, що на цей час недостатньо розроблені теоретико-методологічні основи виховання лідерів у закладах вищої освіти України. Вказано, що під "методологією", у контексті виховання лідерів у закладах вищої освіти слід розуміти метод отримання наукового знання та вчення про систему принципів та методик ефективної педагогічної рефлексії, за допомогою яких у процесі теоретичного та емпіричного дослідження перевіряються достовірність і надійність вихідних теоретичних уявлень про формування та розвиток особистості майбутнього фахівця-лідера у закладах вищої освіти України.
  • Ескіз
    Документ
    Знаннєве суспільство: національний і глобальний контекст
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Філіпчук, Георгій
    Висвітлюються питання важливості якісних культурно-освітніх стратегій для сучасного цивілізаційного та національного розвитку України в умовах трансформацій знаннєвого суспільства.