Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 30
  • Ескіз
    Документ
    Завдання самоосвіти майбутніх інженерів-бакалаврів в умовах математичної, хімічної та професійної підготовки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Романовський, Олександр Георгійович; Солодовник, Тетяна Олександрівна; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Гура, Тетяна Віталіївна
    Статтю присвячено проблемі самоосвіти як феномену у швидкозмінних реаліях сьогодення. У ході дослідження доведено актуальність володіння високим рівнем самоосвітньої компетентності як важливої складової професійної компетентності майбутнього фахівця технічного профілю, визначено та проаналізовано провідні завдання самоосвіти майбутніх інженерів-бакалаврів в умовах математичної, хімічної та професійної підготовки.
  • Ескіз
    Документ
    Потенціал формальної та неформальної освіти у розвитку професійної компетентності, лідерських якостей і лідерського потенціалу фахівців військових спеціальностей сектору безпеки, охорони, оборони та фахівців із правоохоронної діяльності пенітенціарної системи України
    (Академія Державної пенітенціарної служби, 2023) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Резнік, Світлана Миколаївна; Солодовник, Тетяна Олександрівна; Середа, Наталія Вікторівна
    Глобалізація та швидкі трансформаційні перетворення суспільства вимагають формування сучасних професійних компетенцій, лідерських якостей і лідерського потенціалу від фахівців усіх сфер життєдіяльності суспільства, в тому числі фахівців військових спеціальностей сектору безпеки, охорони, безпеки та такої важливої сфери як пенітенціарна, що відповідає за підтримання належного рівня суспільної безпеки країни. Ключова роль у формуванні, розвитку та вдосконаленні професійних компетентностей, лідерських якостей та лідерського потенціалу належать освіті як формальній, так і неформальній. Саме формальна освіта завдяки нормативній складовій освітніх програм та можливості обирати індивідуальну стратегію навчання за рахунок вибіркових дисциплін дозволяє фор мувати конкурентоспроможного фахівця, мобільного, з притаманними професійно-важливими якостями, перспективного світогляду, культури, діловитості, здатності аналізувати виробничу ситуацію, готових до успішного вирішення ними повсякденних бойових і фахових завдань. Система неформальної освіти, яка може охоплювати систему підвищення кваліфікації фахівців (викладачів, персоналу установ тощо), може задовольнити потреби фахівців у набутті зазначеними фахів цями найкращих професійних навичок майбутнього на ринку праці, soft, hard, meta skills.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічний аспект професійної підготовки фахівців з безпеки трудової діяльності
    (Полтавська академія неперервної освіти імені М. В.Остроградського, 2023) Демідова, Юлія Євгенівна; Мовмига, Наталія Євгенівна
    Розглянуто основні напрями розвитку ключових компетенцій сучасних фахівців з безпеки праці. Особливо важливого значення набуває формування знань у сфері розвитку компетенцій із професійної безпеки. Для вдосконалення професійного розвитку необхідно розширювати межі знань і вмінь орієнтовно на результат навчання з позицій удосконалення професійних компетенцій. Поняття професійної компетентності виражає єдність його теоретичної та практичної готовності у цілісній структурі особистості й характеризує його професіоналізм. Проблема формування професійних компетенцій останніми роками набуває великого значення. Це пов’язано з інтенсифікацією професійної діяльності, необхідністю вирішення професійних завдань в умовах невизначеності, ризику, появою та розвитком нових технологій.
  • Ескіз
    Документ
    Сутність та структурні компоненти базової професійної компетентності майбутніх інженерів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Резнік, Світлана Миколаївна; Кузнецова, Ганна Анатоліївна
    Проаналізовано поняття "компетентність", "професійна компетентність", "базова професійна компетентність", "базова професійна компетенція", “математична компетентність”. Проведено порівняння понять базової професійної компетентності і базової професійної компетенції. На основі аналізу і порівняння зазначених понять, отримано визначення поняття "базова професійна компетентність майбутнього інженера". Охарактеризовано структурні компоненти базової професійної компетентності майбутнього інженера.
  • Ескіз
    Документ
    Упровадження геоінформаційних технологій у процес дистанційного навчання тактичним (тактико-спеціальним) дисциплінам
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Кочанов, Едуард; Зміївський, Геннадій
    Висвітлюються теоретико-методологічні аспекти використання геоінформаційних технологій для підвищення ефективності дистанційного навчання тактичним (тактико-спеціальним) дисциплінам у військовій освіті. Визначено програмне забезпечення геоінформаційних систем, необхідних для використання при проведенні дистанційних занять. Доведено його найбільш повну відповідність вимогам до створення електронних бойових графічних документів. Запропоновано методологію дистанційного навчання з використанням геоінформаційних технологій.
  • Ескіз
    Документ
    The main innovative methods of studying during the formation of professional competence of a psychologist
    (NTU "KhPI", 2018) Boldyrev, Kyrylo
    The article analyzes the main innovative teaching methods that are actively used in modern pedagogical practice. Their significance and place in the modern pedagogical hierarchy, the total amount of time allocated for their direct application in domestic pedagogical programs of psychologist training and the role of student and teacher in realization of innovative teaching methods were considered.
  • Ескіз
    Документ
    Формування базової професійної компетентності бакалаврів з машинобудування
    (Донецький національний технічний університет, 2018) Асєєва, Ірина Володимирівна; Пономарьов, Олександр Семенович; Резнік, Світлана Миколаївна
    Стаття присвячена проблемі професійної підготовки майбутніх бакалаврів машинобудівних спеціальностей. Акцентовано увагу на тому, що фахівці кваліфікаційного рівня "бакалавр" поступово починають складати основу кадрового забезпечення суспільного виробництва. Успішне виконання ними виробничих завдань і функцій вимагає відповідного рівня професійної компетентності. Проаналізовано, що базова професійна компетентність майбутніх бакалаврів машинобудівних спеціальностей постає інтегральною характеристикою їхньої зрілості й об'єднує ключові, базові та спеціальні компетенції. Умовою їх цілеспрямованого формування виступає організація цілісного навчально-виховного процесу на основі використання інноваційних педагогічних технологій та активних методів навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка професіоналів-лідерів як завдання вищої школи
    (НТУ "ХПІ", 2017) Сокол, Євген Іванович
    Сучасна життєва практика вимагає розробки, апробації й застосування інноваційних принципів і методів інженерної освіти з метою подолання розриву між університетською освітою і реальними потребами виробництва та вимогами роботодавців. Підготовка сучасних кадрів має бути спрямована не просто на формування фахівців, а на забезпечення такої якості їхньої освіти, яка б поєднувала високий рівень професійної і соціальної компетентності та особистісний розвиток. Йдеться про розвиток лідерського потенціалу і здатність максимальної його реалізації.
  • Ескіз
    Документ
    Адаптивні технології формування духовності та відповідальності у підготовці лідерів
    (НТУ "ХПІ", 2018) Чеботарьов, Микола Корнійович
    Показано, що підготовка лідерів має в із професіоналізму й до професійно і соціально значущих особистісних якостей. Належну ефективність цієї підготовки можна забезпечити за допомогою системного застосування адаптивних педагогічних технологій.