Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 20
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічна акме-технологія формування відповідальності професіоналів-лідерів у процесі професійної підготовки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Дубініна, Оксана Миколаївна; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Середа, Наталія Вікторівна
    Стаття присвячена проблемі формування відповідальності професіоналів-лідерів в процесі підготовки в університеті. Автори бачать вирішення цієї проблеми шляхом розробки спеціальної педагогічної акме-технології. В роботі представлені характеристики структурних компонентів запропонованої технології (концептуальної, змістовної, процесуальних частин і програмно-методичного забезпечення). В ході дослідження визначено педагогічні умови формування відповідальності професіоналів-лідерів. Проаналізовано результати проведеного дослідження по встановленню впливу блоків факторів на сформованість відповідальності майбутніх професіоналів-лідерів в процесі підготовки в університеті.
  • Ескіз
    Документ
    Духовність лідера в системі цілей його підготовки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна
    Показано, що посилення потреб соціуму в лідерах активізувало дослідження феномену лідерства, розробку і цільове використання засобів, способів і педагогічних технологій підготовки лідерів. Проаналізовано зміст цієї підготовки та обґрунтовано необхідність формування духовності та відповідальності лідерів як важливих її елементів. Розглянуто значення і роль духовності й культури педагога як передумови розвитку духовності потенційного лідера.
  • Ескіз
    Документ
    Міжкультурний діалог Захід – Схід у сучасному українському суспільстві
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Петутіна, Олена Олександрівна
    Стаття присвячена актуальній в сучасній Україні проблемі – міжкультурному діалогу Захід – Схід, що має різні аспекти. Важливими є саме моральні засади цього діалогу: гуманізм, толерантність, солідарність, відповідальність. Діалог культур – це потреба в їх взаєморозумінні та взаємозбагаченні при необхідності збереження різноманіття полікультурного світу. Міжкультурний діалог Захід – Схід не заперечує процесам, спрямованим на визначення культурної ідентичності, унікальності культур – і в цьому відмітна риса сучасної етнокультурної ситуації в Україні.
  • Ескіз
    Документ
    Управління персоналом в контексті змісту концепції відповідального лідерства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Мороз, Володимир Михайлович; Басенко, А. В.; Спичак, А. С.
    В статті розглядаються окремі питання кар'єрного просування співробітників організації, пов'язані з налагодженням довірливих стосунків та стійких зв'язків між усіма членами колективу. Висвітлено роль теорії відповідального лідерства на формування довірливого клімату в організації.
  • Ескіз
    Документ
    Філософсько-антропологічна природа педагогіки добра
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Пономарьов, Олександр Семенович; Долгарєв, Анатолій Васильович
    Демократизація суспільного життя й подальший розвиток педагогічної теорії зумовили поширення гуманістичних тенденцій в освітній діяльності. Вони стали підґрунтям для підвищення уваги до проблем філософії освіти. Одним з його проявів стало поступове затвердження в теорії і практиці освіти ідей педагогіки добра. Ці ідеї ґрунтуються на філософсько-антропологічних аспектах освіти. Водночас вони є об'єктивним результатом поєднання завдань освіти з формування професійної компетентності студента та антропоцентризму як її прагнення максимальною мірою розкрити й розвинути його кращі особистісні риси і якості, сприяти реалізації його творчого потенціалу. Водночас опанування викладачем положеннями і нормами педагогіки добра вимагає наявності не тільки чіткої психологічної спрямованості на педагогічну діяльність та відповідного розвитку його особистісних якостей, але й уміння бачити в кожному студентові неповторну особистість. Це уміння має проявлятися у характері його спілкування зі студентами, у прагненні допомагати кожному з них в разі необхідності та у почутті своєї особистої відповідальності за їхню подальшу долю.
  • Ескіз
    Документ
    The concept of professional responsibility within the context of educating physical training and sports professionals
    (NTU "KhPI", 2018) Zinchenko, Lina
    The article provides a look into the concept of responsibility, defines the meaning of professional responsibility, affirms its importance for the students of physical training and sports. To acknowledge the development of the students’ professional responsibility during university study, an expert survey was conducted; the experts were offered a questionnaire, compiled specifically to put together a set of professional qualities that characterize a specialist in the field of physical training and sports. Professional responsibility was identified by the experts as one of these qualities. Recommendations in favor of teaching professional responsibility as an imperative quality of a specialist were suggested.
  • Ескіз
    Документ
    Формування духовності та вiдповiдальності як невід'ємних складових розвитку життєвої компетентності особистості
    (НТУ "ХПІ", 2018) Міщенко, Світлана; Долгарєв, Анатолій Васильович
    Розглянуто питання сутності та змісту понять "духовність" та "відповідальність", вказано на їхнє місце у структурі життєвої компетентності. Показано умови, які сприяють розвитку духовності та формуванню відповідальності, а також зазначено ті обставини, що затримують симбіоз їхнього впливу на життєствердження особистості, зокрема керівника. Зазначено структуру духовності, та схематично відтворено фактори, що безпосередньо впливають на формування відповідальності.
  • Ескіз
    Документ
    Соціально-психологічна природа феномену лідерства
    (НТУ "ХПІ", 2017) Пономарьов, Олександр Семенович
    Суперечлива природа феномену лідерства зумовлена поєднанням у ньому індивідуального характеру особистості лідера та суспільного характеру його прояву. Водночас природа лідерства має соціально-психологічний характер, оскільки вплив лідера на інших людей та на соціальні групи відбувається виключно завдяки його специфічним психологічним якостям, насамперед харизмі. Ефективне використання лідером своєї соціально-психологічної природи вимагає знання ним психологічних характеристик людей, на яких він здійснює свій вплив, та характеристик організації, у складі якої вони виконують спільну діяльність. Уміння реалізувати ці можливості формується в системі освіти через організацію виявлення потенційних лідерів та наступної їх цілеспрямованої підготовки.
  • Ескіз
    Документ
    Роль свободы в формировании личности
    (НТУ "ХПИ", 2017) Муренко, Елена Леонидовна
    Анализируя такое глобальное понятие как свобода, данная статья рассматривает сущность и значение морального выбора и ответственности личности, как основных составляющих критериев в формировании современного человека. Основываясь на историческом опыте поколений, можно сделать вывод, что только определив свой жизненный путь, своё место в обществе и моральную ответственность, человек обретает достоинство, индивидуальность и истинную свободу.
  • Ескіз
    Документ
    Бездуховність – субоснова дестабілізації суспільства
    (НТУ "ХПІ", 2017) Пазиніч, Станіслав Миколайович
    У статті аналізуються бездуховність, як одна із першооснов дестабілізації соціально-економічних, політичних і загальнокультурних відносин в суспільстві. Зроблена спроба визначити духовність, як об'єднуючу субстанцію соціуму, яка втілюється в життя у вигляді сконцентрованих моральнісних цінностей. Аргументовано доведено місце і визначальну роль в цьому процесі педагога, а також те, що соціальний прогрес, значною мірою, визначається духовною якістю простору-часу в якому перебувають одухотворені люди країни.