Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss
Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".
Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Correlation between self-assessment and self-confidence of students of technical institutions of higher education and methods of their activatio(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Romanovskyi, O. G.; Hura, Tetiana; Mykhailychenko, ValentynaThe essence of the definitions of “self-assessment” and “self-confidence” of the individual and their correlation is considered. The sources of self-assessment formation are indicated. The generalized conclusion of scientists is given, the essence of which is that the success, as well as the failure of a student of a technical institution of higher education is the result of high or low self-assessment. According to the results of the research, the urgency of the problem of forming an adequate self-assessment and increasing students' selfconfidence in the process of studying at TIHE is emphasized. The mechanisms of their activation are revealed, namely, self-knowledge, self-control, self-regulation and selfprogramming. Special attention is paid to the role of innovative technologies: creating situations of success in the learning process and training. The key components of the method of behaviour rehearsal are considered, which are modelling, instruction and reinforcement.Документ Критерії розвитку особистості підприємця як лідера(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Гура, Тетяна Віталіївна; Фурманець, Борис ІвановичВ даній статті, проведено теоретично-методичний аналіз розвитку взаємозв’язаних ознак індивідуально-психологічних особливостей та психологічно-професійних критеріїв як суттєвих складових продуктивного розвитку особистості підприємця-лідера. Виявлено, що особистості, які мають цільову мотивацію до лідерства, продуктивніше оволодівають соціально-психологічними та спеціальними якостями, виявляють стійкі бажання досягати успіху в своїй підприємницькій справі. Доведено, що для повнішого та змістовнішого розкриття цих важливих аспектів проблеми, слід більш якісніше аналізувати індивідуально-психологічні особливості та аналізувати психологічно-професійні критерії розвитку особистості підприємця як лідера, що сприяє покращенню його особистісного потенціалу. Визначено, що саме продуктивний розвиток особистості підприємця як лідера, як правило, раціонально поєднаний з рівнем його особистісного потенціалу. Є очевидним те, що саме ці складові сприяють ефективному і надійному виконанню ділових функцій і завдань підприємцем-лідером у процесі підприємницької діяльності. Встановлено, що безумовно, науково-концептуальне обгрутування умов покращення психологічно-професійних складників особистісного потенціалу підприємця-лідера буде повноцінно сприяти продуктивній та ефективній підприємницькій, бізнес діяльності.Документ Теоретико-практичні аспекти формування спрямованості на успішну професійну діяльність педагогікі вищої школи(НТУ "ХПІ", 2018) Чадаєва, К. Ю.; Золотухіна, Н. А.В статті розглядаються проблеми створення педагогічних умов для формування у студентів спрямованості на успішну професійну діяльність у творчих вузах. Розкрито сутність і структурні складові спрямованості студентів на успішну професійну діяльність, обґрунтовано педагогічні умови досягнення.Документ Личностное развитие и саморазвитие – главное условие достижения успеха в жизни(Донецький національний технічний університет, 2016) Михайличенко, Валентина Евдокимовна; Грень, Лариса НиколаевнаВ статье рассмотрено содержание потенциала человека, его резервов и возможностей личностного роста как главного условия достижения успеха в жизни. Проанализированы различные определения понятия успеха с психологической, педагогической и социальной точки зрения. Показана роль личностного роста, связанного с раскрытием полного потенциала человека, его развитием и саморазвитием. Методологическая особенность такого метода – это постоянная целеустремленная работа над самим собой, направленная на гармоничное развитие личности, раскрытие её творческого потенциала, успешное взаимодействие с другими людьми. Рассмотрена роль самосознания в процессе развития и саморазвития личности, а также самооценки, уверенности в себе и активности. Активность человека обусловлена, в первую очередь, спецификой его внутреннего состояния в момент действия, а также наличием цели и напряженной деятельность по её достижению. Это связано с эффективным целеобразованием и конструктивным выбором путей, способов, технологий достижения поставленных целей, а также воспитанием ответственности за полученные результаты. Показано, что активность людей зависит от мышления. Даны рекомендации по управлению процессом мышления. При этом во главу ставится принцип выявления и использования незадействованных ресурсов. Для этого необходимо овладеть техническими средствами и навыками самосовершенствования личности. Никакая система образования не может обеспечить решение указанных задач без глубоко осознанной самим человеком необходимости личностного развития и саморазвития, без его установки на их решение и психологической готовности к большим дополнительным усилиям и целеустремленности, направленным на самореализацию его потенциала.Документ Методологічні аспекти формування позитивного мислення особистості майбутніх фахівців-лідерів у вищих навчальних закладах(НТУ "ХПІ", 2016) Черкашин, Андрій ІвановичУ статті розкривається проблема дослідження методологічних аспектів формування позитивного мислення майбутніх фахівців-лідерів в умовах навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах. Проводиться теоретичний аналіз дефініцій "методологія", "позитивне мислення", "духовний компонент", "успіх", "взаємодія", "віддзеркалення", як методологічних складових формування позитивного мислення особистості. Надається авторське визначення позитивного мислення. Вказується на необхідність впровадження синергетичного підходу у формуванні позитивного мислення у студентів вищих навчальних закладів.Документ Психолого-педагогические условия обучения взрослых современным компьютерным технологиям(НТУ "ХПИ", 2015) Джигурда, Катерина ГеоргиевнаВ основном целью статьи это раскрытие проблемы преподавания предмета компьютерных технологий в условиях приспособления психолого-педагогических умений для преподавания взрослым. Существует много подходов для преподавания, но лучше подбирать метод во время обучения и применять на протяжении всего курса. Главным образом нужно на протяжении всей жизни продолжать развиваться в сфере преподавания и повышение квалификации.Документ Психологічні особливості професійної направленості школярів як фактор успішності майбутнього лідера(НТУ "ХПІ", 2015) Гура, Тетяна Віталіївна; Лисак, К. А.В статі зроблена спроба виявити професійну направленість школярів. Проведений теоретичний аналіз психологічних особливостей професійної направленості лідерів. На основі проведених емпіричних досліджень виявлені три типи направленості: соціальний, артистичний та підприємницький.Документ Педагогічні умови формування у студентів вищих технічних навчальних закладів спрямованості на успішну професійну діяльність(Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2010) Грень, Лариса МиколаївнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти - Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди. – Харків, 2010. Дисертаційна робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми формування у студентів вищих технічних навчальних закладів спрямованості на успішну професійну діяльність. У дисертації розкрито суть і структурні складові спрямованості студентів на успішну професійну діяльність. Науково обґрунтовано педагогічні умови формування у студентів вищих технічних навчальних закладів спрямованості на успішну професійну діяльність (забезпечення позитивної мотивації професійної підготовки; широке запровадження елементів контекстного навчання, спрямованого на оволодіння знаннями, вироблення професійних умінь, набуття професійного досвіду та професійно-особистісних якостей як основи успішної трансформації навчальної діяльності студентів у професійну діяльність спеціаліста; залучення студентів до професійного самовиховання, спрямованого на самореалізацію особистості майбутнього спеціаліста). У процесі проведення експериментальної роботи доведено, що реалізація визначених умов у процес професійної підготовки майбутніх інженерів сприяє значному підвищенню рівня сформованості їхньої спрямованості на успішну професійну діяльність.Документ Will formation as a necessary condition of a leader’s personality self-education in the learning process(НТУ "ХПИ", 2015) Romanovskyi, O. G.; Hren, L. M.The article deals with the problem of will and its formation in the process of training at college as a necessary condition of self-education of a leader’s personality. Interrelation of this process with motivation and the process of personality’s self-governance is shown. The role of self-control and personality qualities pertaining to it has been studied. It has been established that the more rationally the acts of self-control are distributed the larger number of energetic possibilities can be released to manifest a will-effort, and the more intensive it may become. A great attention is paid to personality’s self-education, its content, diagnostics, stimulation, and the role of pedagogic guidance.Документ Pedagogy of success(NTU "KhPI" Pidruchnyk, 2014) Romanovskyi, O. G.; Mykhailychenko, V. Ye.; Hren, L. M.The content and main directions of pedagogy of success study are considered. Authors show the necessity of professional self-conscience formation, which includes formation of self-know-ledge, positive self-image, awareness of self-concept and their role during the self-development process. Effectiveness of pedagogical conditions, which are required for the students focus on successful professional activity formation, is justified and experimentally verified. Various techniques that can be used for self-development and self-perfection are provided. Book is intended for graduate and postgraduate students, teachers of all specialties.