Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 48
  • Ескіз
    Публікація
  • Ескіз
    Публікація
    Маркетингова діяльність підприємств
    (ТОВ "Оберіг", 2023) Косенко, Олександра Петрівна; Перерва, Петро Григорович; Васильцова, Світлана Олександрівна; Глухова, Світлана В'ячеславівна; Дяченко, Тетяна Анатоліївна; Кітченко, Олена Миколаївна; Кобєлєв, Валерій Миколайович; Ларка, Людмила Сергіївна; Літвиненко, Марія Владиславна; Максименко, Яна Анатоліївна; Мірошник, Марія Володимирівна; Романчик, Тетяна Володимирівна; Ткачова, Надія Петрівна; Шапран, Олена Євгенівна; Чернобровкіна, Світлана Віталіївна
    У підручнику розглядаються теоретичні і методичні засади маркетингу в обсягах фахових нормативних дисциплін, що викладаються у рамках підготовки бакалаврів та магістрів з маркетингу. Містить велику кількість прикладів і фактичних матеріалів, що ілюструють теоретичні положення. Підручник призначений для бакалаврів, магістрантів, аспірантів, а також тих, хто вивчає маркетинг на неекономічних спеціальностях вищих навчальних закладів. Буде корисним викладачам вищих навчальних закладів економічних спеціальностей, підприємцям, керівникам та спеціалістам підприємств та широкому колу читачів, яких цікавлять актуальні питання сучасного маркетингу.
  • Ескіз
    Публікація
    Планування маркетингової діяльності промислових підприємств
    (ФОП Сидоренко А. В., 2022) Мірошник, Марія Володимирівна
  • Ескіз
    Публікація
    Планування міжнародної маркетингової діяльності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Мірошник, Марія Володимирівна; Скляр, Дар'я Дмитрівна
  • Ескіз
    Публікація
    "Електронізація" бізнесу як фактор розвитку комерційної діяльності підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Мірошник, Марія Володимирівна; Літвиненко, Марія Владиславна
  • Ескіз
    Публікація
    Результати вимушеного "апгрейду" електроної комерції
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Літвиненко, Марія Владиславна; Мірошник, Марія Володимирівна
    В статті досліджено трансформацію електронної комерції, яка за останні п’ять років стала невід'ємною складовою глобальної системи роздрібної торгівлі. Виявлено проблеми, що насуваються на на цю сферу бізнесу, бо споживачі стали більш обережними у своїх витратах через інфляцію, наслідки війни в Україні, порушення ланцюгів постачання та загальне відчуття невизначеності. Зазначено, що підприємницькі структури намагаючись вижити в існуючих умовах трансформуються в нові бізнес форми та відшукують нові форми просування товарів. В роботі показано, що на практиці ці дії не завжди є ефективними. Детально досліджено «апгрейд» торгівельної площадки Prom.ua – інноваційний каталог ProSale, який є інструментом для відображення та просування товарів на Prom і основною метою якого є залучення покупців та збільшення продажів. Показано, що розробники Prom зобов’язали усіх клієнтів, окрім промислових, використовувати Модель CPA, яка передбачає єдину ставку виплат за продажі, що є однаковою для всіх товарів певної категорії. А головне, що при цьому клієнт втратив вплив на частоту та пріоритетність видачі своїх товарів у Каталозі ProSale. За даними власного дослідження авторів встановлено, що кількість зареєстрованих на маркетплейсі клієнтів після вимушеного «апгрейду» тільки за червень-липень зменшилась на 6 %. Звісно, що це відбулося під сукупним впливом різних факторів, однак дослідження показало, що зміни у просуванні товарів на Prom мають на це значний вплив і клієнти-продавці на Prom відчули різке зниження саме кількості показів (видачі в категоріях) у Каталозі ProSale. Показано ситуацію коли продавець потрапив у коло, з якого дуже складно вибратися. Надано пояснення чому: саме рейтинг магазину від тепер грає важливу роль у видачі товарів Каталогу ProSale як для нових продавців так і для «продвинутих» продавців на платформі (які знаходяться на платформі рік і більше). Розроблено пропозиції щодо маркетплейсу Prom: повернути рекламу СРС та завдяки цьому зробити здорову конкуренцію між продавцями на платформі. Очікується: цінність для платформи – збільшення прибутку, завдяки купівлі пакетів розміщення, зріст витрат серед користувачів на рекламні послуги; цінність для продавця – збільшення продажів і відповідне збільшення прибутку; цінність для покупців – зменшення цін на товари і відповідно можливість зробити більшу кількість покупок.
  • Ескіз
    Публікація
    Маркетингова комунікаційна політика виноробних підприємств України в умовах воєнного часу
    (2022) Кітченко, Олена Миколаївна; Мірошник, Марія Володимирівна; Васильцова, Світлана Олександрівна
    В статті розглядаються питання, пов’язані з просуванням вітчизняних виноробних підприємств в умовах воєнного часу. Встановлено, що війна спричинила ряд проблем, які сильно загальмували розвиток виноробної галузі України. Досліджено основних гравців цього ринку. Встановлено, що виробники в масовому сегменті широко застосовують ATL та BTL заходи, в преміальному сегменті, використовуються інші інструменти маркетингової комунікаційної політики. Тут застосовується більш індивідуальний підхід з більш вузькими каналами просування на відмінну від мас-маркету. Також в роботі проведено аналіз конкурентоспроможності деяких торгівельних марок, та встановлено, що наразі лідером в преміальному ринковому сегменті є підприємство «Колоніст». Зауважено, що для ефективної комунікації із споживачем необхідно чітко уявляти його аватар. Авторами дослідження запропонований механізм побудови маркетингової комунікаційної політики виноробних підприємств. Наголошено на тому, якими способами можна здійснювати ефективну комунікацію із споживачем в умовах воєнного часу.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження чинників впливу формування асортиментної політики підприємства
    (SPC "Sci-conf.com.ua", 2020) Мірошник, Марія Володимирівна; Тимофєєв, Костянтин Юрійович; Юрченко, Станіслав Олегович
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження впливу факторів зовнішнього середовища на ефективність запровадження інноваційного проекту на підприємстві
    (Національний фармацевтичний університет, 2019) Мірошник, Марія Володимирівна; Лучна, Єлізавета Олексіївна; Мартинов, Я. Р.
    У роботі показана актуальність запровадження інноваційного проекту у якості одного із способів підвищення ефективності діяльності підприємства в умовах економічного нестабільного середовища. Проведено дослідження основних науково-технічних (інноваційних) проектів НАН України, серед яких лідируючу позицію займає проект з розробки нових матеріалів, методів їх з’єднання та обробки (107 проектів – 27% від загальної кількості проектів). Деталізовані основні концепції та фази життєвого циклу проекту та на базі ПАТ «ХАРП» («Харківський підшипниковий завод»), який є лідером підшипникової галузі на внутрішньому ринку та успішно функціонує на світовому ринку, визначені основні фактори ендогенного та екзогенного впливу на їх розвиток. За результатами дослідження до чинників, які позитивно впливають на інноваційний розвиток підприємства та мають певну ступень важливості, експерти віднесли: розвиток інноваційної інфраструктури, збереження науково-технічного потенціалу та державну підтримку інноваційної діяльності, в тому числі можливість самореалізації за рахунок матеріального стимулювання, наявність фінансових, матеріальних резервів та резервів технічних заходів, збереження науково-технічного потенціалу. До чинників, які здійснюють негативний вплив на розвиток інноваційного потенціалу підприємства експерти віднесли недосконалість законодавчої бази з питань інноваційної діяльності, ускладнення науково - дослідних розробок за рахунок відсутності повноцінної інформаційної бази щодо інноваційних проектів та недостатню кількість й різноманітність джерел фінансування та відсутність матеріальних стимулів.
  • Ескіз
    Публікація
    Теоретичне обґрунтування ролі маркетингового менеджменту як основного інструмента сучасного бізнес–середовища
    (Національний фармацевтичний університет, 2018) Мірошник, Марія Володимирівна; Чернобровкіна, Світлана Віталіївна; Лучна, Єлізавета Олексіївна
    В статті розглянуто ретроспективне формування загальних положень маркетингового менеджменту. Визначено, що сьогодні маркетинговий менеджмент виступає як програмно-цільовий механізм взаємодії функцій маркетингу і менеджменту та є основним інструментом сучасного управління бізнес – середовищем. Деталізовано ключові складові маркетинг – менеджменту, до яких віднесено системність, цілеспрямованість та багатогранність. Обґрунтовано основні методи оцінки конкурентоспроможності потенціалу підприємства на основі реалізації аналітичної функції маркетингу як складової системи маркетинг – менеджменту.