Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
69 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Поршень двигуна внутрішнього згоряння(ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2021) Марченко, Андрій Петрович; Кравченко, Сергій Олександрович; Олійник, Олександр Купріянович; Ткачук, Микола Анатолійович; Соболь, Олег Валентинович; Пильов, Володимир ОлександровичПоршень двигуна внутрішнього згоряння, який містить головку і юбку, на робочій поверхні якої виконані трапецеїдальні канавки, причому у верхній частині робочої поверхні юбки від осі пальця до головки поршня кути трапеції з контактуючою поверхнею гільзи циліндра розташовані таким чином, що кут від 30° до 45° спрямований до голівки поршня, а кут від 10° до 15° спрямований в сторону осі пальця, та кути трапецеїдальних канавок, що знаходяться від осі пальця до нижньої частини поверхні юбки розташовані таким чином, що кут від 30° до 45° спрямований до нижньої частини поверхні юбки, а кут від 10° до 15° спрямований у сторону осі пальця. Висота трапецеїдальних канавок та їх кількість вибираються з умови необхідності збереження 60-70 % бокової опорної площі поверхні юбки поршня, а глибина канавок вибирається з умови - максимально допустимий зазор між гільзою і поршнем та плюс товщина оливної плівки при гідродинамічному режимі змащування між гільзою циліндра і поршнем. Поверхня юбки поршня, що контактує з гільзою циліндра, зміцнена методом дискретного електроіскрового зміцнення, причому коефіцієнт дискретності становить 60-75 % від загальної площі контакту.Документ Основні методи діагностики стану суднового дизельного двигуна(ФОП Іванченко І. С., 2021) Чишкала, Павло ВасильовичДокумент Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи "Тепловий баланс дизеля з системою газотурбінного наддуву"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кравченко, Сергій Сергійович; Ліньков, Олег Юрійович; Коваленко, Світлана ВолодимирівнаАналіз ефективності тепловикористання є одним з головних при оцінці техніко-економічних показників двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ). Теоретичною основою такого аналізу є фундаментальний закон збереження енергій, який записується відносно енергетичних потоків ДВЗ. Розглядаючи й аналізуючи складові частини балансу енергії дослідники роблять висновки щодо рівня ефективності ДВЗ, отримують необхідну інформацію для розрахунків систем охолоджування, змащення, газотурбінного наддуву. У розрахункових дослідженнях тепловий баланс використовують для визначення температури відпрацьованих газів ДВЗ.Документ Методичні вказівки до проведення лабораторних робіт за курсом "Експлуатація, сервіс та ремонт двигунів внутрішнього згоряння"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Триньов, Олександр Володимирович; Сівих, Дмитро ГеоргійовичЗапропоновані методичні вказівки до проведення лабораторних робіт, які передбачені в навчальному плані курсу «Експлуатація, сервіс та ремонт двигунів внутрішнього згоряння», мають на меті краще засвоєння студентами теоретичних положень курсу, отримання практичних навичок при виконанні окремих обслуговуючих та діагностичних операцій в процесі експлуатації ДВЗ в основному автотракторного типу. Своєчасно і кваліфіковано проведені обслуговуючі операції, діагностика елементів систем та механізмів двигунів забезпечує надійність двигунів, зменшує кількість експлуатаційних відмов, збільшує моторесурс двигуна. В представлених методичних вказівках розглядаються питання діагностування паливних систем дизелів, зокрема технічного стану форсунок з гідромеханічним приводом, паливних насосів високого тиску (ПНВТ) дизелів автотракторного типу, які і на сьогоднішній день ще знаходять застосування. Розглядаються також діагностичні операції з контролю технічного стану паливних сучасних систем з впорскуванням палива електромагнітними форсунками, відповідно інших елементів таких систем. Паливні системи автотракторних ДВЗ, їх технічний стан визначають в значній мірі економічні та екологічні показники ДВЗ. Планується в подальшому доповнити перелік практичних робіт на моторних стендах, зокрема роботами з визначення, оцінки ступеня зношення деталей циліндро -поршневої групи, механізму газорозподілу, розширивши об’єм інформації з урахуванням останніх досягнень в галузі двигунобудування, діагностики ДВЗ та гібридних енергетичних установок.Документ Методичні вказівки до лабораторної роботи "Визначення механічних втрат двигунів"(2023) Білик, Сергій Юрійович; Ліньков, Олег Юрійович; Кравченко, Сергій СергійовичОцінка резервів вдосконалення ефективних показників двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ) пов’язана c визначенням індикаторних показників і механічних втрат. Індикаторні показники характеризують рівень доведеної робочого процесу, механічні втрати – рівень доведеної конструктивних елементів двигуна. Індикаторні показники визначають експериментальним або розрахунковим методами. Експериментальний метод пов’язаний з індиціюванням зміни тиску в циліндрі (зазвичай в одному) двигуна з подальшим розрахунком індикаторної роботи, індикаторного коефіцієнта корисної дії (ККД) і питомої індикаторного витрати палива. Похибка визначення індикаторних показників при усередненні результатів вимірювань пов’язана з похибкою датчиків тиску та відмітки верхньої мертвої точки (ВМТ) і припущенням, що індикаторні процеси в усіх циліндрах тотожні. Відповідно, похибка визначення індикаторних показників спільно з похибкою визначення при випробуваннях ефективних показників позначається на точності оцінки механічних втрат. Метою лабораторної роботи є вивчення методів й отримання практичних навичок з визначення механічних втрат двигуна.Документ Методичні вказівки до розрахунково-графічного завдання "Розрахунок механічної системи на вільні та вимушені крутильні коливання"(2023) Істомін, Олександр Євгенійович; Веретенніков, Євгеній Олександрович; Карпов, Вадим ОлеговичРобота транспортних машин супроводжується різноманітними проявами коливальних процесів. Одним із джерел високочастотних вібрацій є моторно-трансмісійна система, головним чином двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ). Будучи машиною з періодичним робочим процесом, ДВЗ створює змінні кутові деформації колінчастого валу, які у вигляді крутильних коливань поширюються далі на трансмісію і ведучі колеса. Ці вібрації негативно впливають на нормальну роботу агрегатів і систем транспортного засобу. Тому заходи щодо їх усунення приймаються вже на стадії проектування машини за результатами попередніх розрахунків. Крім того, в конструкцію вводяться спеціальні пристрої (антивібратори, демпфери), які призначені для гасіння коливань трансмісії. Завданням розрахунку системи, що розглядається, на крутильні коливання є визначення власних частот, обчислення резонансних амплітуд та максимальних динамічних напруг. Знання зазначених характеристик дозволяє визначити резонансні режими роботи машини, оцінити їх небезпеку і, в разі потреби, змінюючи конструктивні параметри, усунути ці режими з робочого діапазону. Крім того, розраховуючи систему на нерезонансні вимушені коливання, можна оцінити її вібраційну міцність за наявності тих чи інших періодичних зовнішніх впливів. У методичних вказівках наведено методику розрахунку моторно-трансмісійних систем на вільні та вимушені крутильні коливання. Дано рекомендації щодо побудови спрощеної розрахункової схеми, викладено порядок виконання розрахунково-графічного завдання. У програмі наведено блок-схему комп'ютерної програми.Документ Систематизація методів нерозбірного діагностування двигунів внутрішнього згоряння(Лідер, 2021) Чишкала, П. В.; Мешков, Денис ВікторовичДокумент Методичні вказівки до виконання практичної роботи "Проектування литої заготівки"(2023) Кравченко, Сергій Сергійович; Ліньков, Олег Юрійович; Савченко, Анатолій ВікторовичПідвищення якості деталей, вузлів та агрегатів двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ) нерозривно пов'язане з точністю та якістю застосовуваних заготівок. Метою даного практичного заняття є закріплення теоретичної інформації та отримання практичних навичок проектування литих заготівок деталей ДВЗ, що становлять близько 40% всіх заготівок у двигунобудуванні. Поставлена мета найрезультативніше досягається у разі попередньої самопідготовки студента до практичного заняття. У ході заняття коротко викладається методика проектування литої заготівки; кожному студенту видається індивідуальне завдання до виконання самостійної роботи. Викладач контролює виконання роботи студентами. Захист звітів до практичних занять прово диться на консультаціях. Звіт виконується індивідуально кожним студентом у окремому зошиті. При оформленні звіту слід керуватися вимогами стандарту СТВНЗ-ХПІ-3.01-2006. Текстові документи у сфері навчального процесу.Документ Методичні вказівки до виконання практичної роботи "Проектування штампованої заготівки"(2023) Савченко, Анатолій Вікторович; Білик, Сергій Юрійович; Бекарюк, Наталія МиколаївнаОбробка металів тиском (ОМТ) внаслідок високої продуктивності, якості поверхні та механічних властивостей оброблюваних матеріалів, можливості автоматизації відноситься до найбільш прогресивних способів виготовлення заготівок. В даний час близько 90% по масі всієї сталі і більше 55% кольорових сплавів піддається різним видам обробки тиском. В даний час відомо більше ніж 400 способів ОМТ. Одним з основних способів ОМТ є штампування. Метою практичного заняття є закріплення теоретичної інформації та отримання практичних навичок проектування штампованих заготівок деталей двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ). Досягнення поставленої мети є найбільш результативним у разі попередньої самопідготовки студента до практичного заняття. У ході заняття стисло викладається методика проектування штампованої заготівки; кожному студенту видається індивідуальне завдання для виконання самостійної роботи. Викладач контролює виконання роботи студентами. Захист звітів до практичних занять проводиться на консультаціях. Звіт виконується індивідуально кожним студентом в окремому зошиті. При оформленні звіту слід керуватися вимогами стандарту СТВУЗ-ХПІ-3.01-2006. Текстові документи у сфері навчального процесу.Документ Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни "Основи автоматики транспортних засобів"(2023) Костяник, Ірина Віталіївна; Істомін, Олександр ЄвгенійовичСучасним спеціалістам з галузевого машинобудування для успішного освоєння нової техніки необхідні міцні теоретичні знання в галузі теорії автоматичного керування, на базі якої створюються сучасні автоматичні системи. У зв’язку з виникненням та розвитком автоматичних систем з’явилася й галузь науки, що займається їх вивченням – автоматика. Автоматика є прикладною науковою дисципліною, яка вивчає принципи побудови та методи розрахунку автоматичних систем. Значну частину автоматики становить теорія автоматичного керування, яка складається з двох основних розділів – аналіз систем автоматичного керування і синтез систем автоматичного керування. Аналіз систем автоматики – це вивчення її властивостей; тобто дослідження існуючої системи. Синтез систем автоматики направлений на створення нових її варіантів. Метою вивчення дисципліни є надання студентам базових знань з основ теорії автоматичного керування, що складається з наступних основних частин: принципи побудови, методи аналізу і стійкість лінійних стаціонарних систем автоматичного керування (САК); дослідження характеристик агрегатів і стійкості САК транспортних засобів. Для закріплення вивчення теоретичного матеріалу передбачено комплекс лабораторних робіт, алгоритм проведення яких надано в методичних вказівках. В процесі виконання лабораторних робіт студенти освоюють методику дослідження лінійних систем автоматичного керування. При цьому необхідно вміння застосовувати знання таких основних розділів курсу, як «Елементи та ланки систем автоматичного керування», «Передавальні функції динамічних ланок», «Часові характеристики динамічних ланок», «Частотні характеристики динамічних ланок», «Стійкість лінійних систем автоматичного керування». Лабораторні роботи виконуються на персональних комп’ютерах із застосуванням інтерактивної програми MATLAB, що дає можливість досліджувати системи графічно, уникаючи багатьох нюансів, пов’язаних зі звичайним програмуванням.