Кафедра "Міжкультурна комунікація та іноземна мова"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3952

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mkia

Кафедра "Міжкультурна комунікація та іноземна мова" була відкрита 2 лютого 2004 року.

Кафедра ставить за мету отримання студентами інтегрованих знань у сфері іноземних мов, міжкультурної комунікації, Інтернет-комунікації, медіа-комунікації та PR-комунікації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Кафедрою створена мережа міжнародного партнерства, до якої було залучено понад 20 зарубіжних університетів, організацій та професійних фундацій. Унікальний досвід, здобутий проєктною командою кафедри в межах міжнародного співробітництва, дає підставу вважати її конкурентоспроможною на ринку освітніх послуг, яка здійснює навчальну діяльність на рівні міжнародних стандартів.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор філологічних наук, 1 доктор психологічних наук, 8 кандидатів філологічних наук; 1 співробітник має звання професора, 4 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з розвитку умінь та навичок професійного спілкування англійською мовою
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Пономаренко, Наталія Володимирівна
    Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з розвитку умінь та навичок професійного спілкування англійською мовою для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальностей 051 «Економіка», 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент організацій та адміністрування», 075 «Маркетинг», 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», 292 «Міжнародні економічні відносини». Мета вказівок відповідає вимогам робочій програмі навчальної дисципліни «Іноземна мова». Матеріалом для формування умінь і навичок є оригінальні статті з профільних журналів. Методичні вказівки спрямовані на оволодіння необхідним граматичним та лексичним матеріалом з англійської мови.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи студентів написання індивідуальної роботи з англійської мови у формі проєкту
    (2023) Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила Миколаївна; Томілін, Олександр Михайлович
    Дані методичні вказівки призначені для самостійної та аудиторної роботи студентів 1-5 курсу всіх економічних, технічних та комп’ютерних спеціальностей. Вони мають за мету розвиток навичок та умінь різних типів мовленнєвої діяльності при підготовці до проєктної роботи (уміння правильно підготувати проєктну роботу, ставити запитання, складати анотацію, використовувати лексику, знати вимоги та критерії оцінювання). Під час розробки методичних вказівок з англійської мови для самостійної та аудиторної роботи студентів, окрім відповідності положенням навчальної програми, було враховано такі принципи як актуальність, пізнавальність, доцільність, інформативність, новизна навчального забезпечення, а також узгодженість із програмною тематикою (при підборі текстів для опрацювання), систематичність та частотність вживання (при підборі лексичних завдань). До того ж, необхідно зважати на сучасну, цікаву, динамічну форму викладання матеріалу, що також сприяє підвищенню мотивації та знайомить з вимогами при підготовки до написання проєктної роботи з англійської мови саме за даними, відповідним чином розробленими методичними вказівками. Матеріал методичних вказівок складається з двох частин. Перша частина містить вимоги до проєктної роботи та критерії оцінювання. Друга частина пропонує приклад самої проєктної роботи оформленої згідно вимог. Дані методичні вказівки складено на базі матеріалів автентичних курсів, розроблених Оксфордським університетом, а також з використанням матеріалів Інтернету.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки "Підготовка до ЄВІ"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила Миколаївна
    Дані методичні вказівки призначені для самостійної та аудиторної роботи студентів 4 курсу всіх економічних та комп'ютерних спеціальностей. Вони мають за мету розвиток навичок та умінь різних типів мовленнєвої діяльності при підготовці до ЄВІ (читання текстів за фахом та виконання завдань на розуміння текстів, уміння правильно вживати граматичні конструкції, використовувати лексику). Під час розробки методичних вказівок з англійської мови для самостійної та аудиторної роботи студентів, окрім відповідності положенням навчальної програми, було враховано такі принципи як актуальність, пізнавальність, доцільність, інформативність, новизна навчального забезпечення, а також узгодженість із програмною тематикою (при підборі текстів для опрацювання), систематичність та частотність вживання (при підборі лексичних завдань). До того ж, необхідно зважати на сучасну, цікаву, динамічну форму викладання матеріалу, що також сприяє підвищенню мотивації та підтримує бажання практикувати завдання з англійської мови саме за даними, відповідним чином розробленими методичними вказівками. Матеріал методичних вказівок складається з двох частин. Перша частина містить тексти, присвячені різним темам та завданням до них в форматі ЄВІ. Друга частина пропонує граматичні та лексичні вправи для тренування завдань при підготовці до ЄВІ. Дані методичні вказівки складено на базі матеріалів автентичних курсів, розроблених Оксфордським університетом, а також з використанням матеріалів Інтернету.
  • Ескіз
    Документ
    Статус української мови як державної в добу незалежності: соціокультурний аспект
    (Видавничий дім "Гельветика", 2020) Саліонович, Людмила Миколаївна; Нетецька, Тетяна Миколаївна
    Статтю присвячено висвітленню проблем, пов'язаних із впровадженням державної мовної політики в Україні взагалі й забезпеченням конституційних прав національних меншин щодо мовного питання і надання їм можливостей для реалізації цих прав зокрема. Метою статті є дослідження й аналіз законодавчо-правових, етнополітичних, соціокультурних і демографічних чинників, що впливають як на формування мовної політики в Україні взагалі, так і на проблеми мовної рівності зокрема. Проаналізовано правове поле зазначеної проблеми. До аналізу було залучено Конституцію України, закони "Про засади державної мовної політики", "Про національні меншини України", "Про освіту", "Про забезпечення функціонування української мови як державної", Рішення Конституційного Суду з питання конституційності зазначених вище законів, у результаті чого було зроблено висновок, що законодавчо-правова база в Україні цілком відповідає міжнародним правовим стандартам. Основна проблема полягає у підвищенні статусу української мови як державної, і ця проблема залишається невирішеною протягом усієї доби незалежності. Далі було розглянуто етнічний склад населення України і з'ясовано, що приблизно 23% населення України становлять національні меншини. Розглянуто, які громадські організації діють на території України, зокрема у місті Харкові, їхню кількість та активність. Хоча Закон «Про забезпечення функціонування української мови як державної» певним чином обмежує можливості громадян щодо використання мов національних меншин на державному рівні, він не обмежує права на вивчення рідної мови тієї чи іншої національності. Те, що єдиною державною (офіційною) мовою в Україні є українська мова, є невіддільним елементом конституційного ладу України, як і будь-якої іншої унітарної держави. Україні необхідна державна програма зі створення позитивного іміджу української мови серед населення, що сприятиме як дотриманню законодавчо-правової бази, так і нівелюванню проблем, пов'язаних із мовним питанням.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток мовних компетенцій у студентів-соціологів
    (2020) Землякова, Олена Олександрівна; Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила Миколаївна
    Сьогодні, зважаючи на великий обсяг різноманітного тематичного і граматичного матеріалу, що має засвоїти студент при навчанні англійської мови, особлива увага приділяється створенню додаткового навчально-методичного забезпечення, спрямованого на самостійне вивчення англійської мови студентами. Методичні вказівки призначені для розвитку та формування відповідних граматично-комунікативних навичок студентів соціологів 1 – 2 курсів. Вони містять граматичні вправи з основних тем граматики англійської мови. Структура методичних вказівок складається з двох частин, засвоєння змісту кожної з яких передбачається протягом навчального семестру і може застосовуватися для самостійного використання студентами. Мета вказівок – максимально наблизити теоретичний курс граматики до практичного оволодіння англійською мовою.
  • Ескіз
    Документ
    Позааудиторне читання фахової літератури
    (2020) Землякова, Олена Олександрівна; Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила Миколаївна
    Актуальність створення методичних вказівок полягає у можливості продовжувати опановувати мову поза основним навчанням, одночасно отримуючи додаткові відомості й цікаву інформацію про ті чи інші явища, процеси, знайомлячись з особливостями вживання певних граматичних та лексичних конструкцій у відповідному контексті. Мета методичних вказівок – навчити студентів швидко отримувати інформацію з тексту. Оволодіння навичкою ознайомлювального читання проходить в два етапи. Спочатку студенти вчаться орієнтуватися в тексті за змістом з опорою на: а) граматичні та лексичні елементи; б) логіко-смислові зв'язки (слова-сигнали), композиційну структуру тексту; в) фонові знання студентів. Такі опори допомагають знайти потрібну інформацію. Далі відбувається вдосконалення навичок швидкого вилучення інформації і виробляється вміння переносити сформовані навички на тексти за фахом.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні бізнес-комунікації
    (2020) Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила Миколаївна
    Навчально посібник містить тексти лекцій, завдання, спрямовані на формування професійних компетенцій в області ділового спілкування, а також соціально-психологічні тести, що дозволяють діагностувати професійно значущі для менеджера особистісні якості.
  • Ескіз
    Документ
    The aspects of public relations in the structure of corporate social responsibility
    (Тернопільський національний економічний університет, 2020) Netetska, T.; Mechenkova, N.
    The article considers aspects of Public Relations in the structure of corporate social responsibility. Now in the world practice it is an integral part of the world business. It is shown that according to many experts, they are closely related and in large companies most workflows focus on PR with CSR. All the participants of business process have been involved in solving of this problem. And the nowadays concept of corporate social responsibility is the contemporary answer to it. The main communication between a company and the society is carried out through PR, so these employees are engaged in the process more than others. Thus, public relations became one of the main instruments in CSR interaction. Thanks to the creative field of PR, most of the classic tools, activities can be implemented in countless options in practice. The concept of corporate social responsibility is revealed, which includes: work with partners, social aspects of interaction with suppliers and customers, ensuring the safety of staff, environmental responsibility, policy and use of natural resources, interaction with authorities, government agencies and public organizations to address general social problems. The article focuses on the fact that the organization, as a cyclically developing system, cannot completely avoid crises throughout its existence. That is why it is so important to timely predict and forecast the crisis, to correctly determine its causes and possible mechanisms for resolving or mitigating the crisis itself. The aim of the work was to show that the role of corporate social responsibility in different crises is varied. Corporate social responsibility is one of the few ways out of the crisis. The concept of corporate social responsibility radically changes the role of corporations in the economy. Business is seen not only as a major catalyst for economic growth, but also as an institution that is actively involved in maintaining social stability in society.
  • Ескіз
    Документ
    Академічна мобільність як фактор підвищення конкурентоздатності закладу вищої освіти
    (Видавничий дім "Гельветика", 2020) Радогуз, Сергій Анатолійович; Нетецька, Тетяна Миколаївна
    У статті проаналізовано академічну мобільність та міжнародну діяльність у сучасному технічному університеті та їхній вплив на підвищення конкурентоздатності закладу вищої освіти в українських та світових рейтингах. Визначені найбільш значимі умови, котрі здатні забезпечити ефективний поступ університету на тлі глобалізаційних процесів у вищій освіті. Окрему увагу приділено потенційним бар'єрам, які можуть стати на заваді ефективній реалізації академічної мобільності. На прикладі діяльності Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" розглянуто процес планомірного та цілеспрямованого налагодження відносин з академічними спільнотами зарубіжних країн. Приділено увагу важливості участі університету у світових рейтингах QS World University Rankings, The Times Higher Educational Ranking, THE WUR тощо. Участь у цих та інших загальновизнаних світовою спільнотою університетських рейтингах є важливим кроком в ефективній реалізації програм академічної мобільності, оскільки багато країн використовують адміністративні важелі для регулювання потоків студентства – визнають лише дипломи ЗВО-учасників таких рейтингів, часто надають державні стипендії чи інші преференції. Окреме питання, котре висвітлено на сторінках публікації – вдосконалення мовної підготовки науково-педагогічних працівників. Обґрунтовано доцільність збільшення кількості викладачів, які вільно володіють англійською мовою, та збільшення англомовних програм бакалавра, магістра та доктора філософії. Ці питання взаємопов'язані, тож інтенсифікація роботи з отримання викладачами університету сертифікатів, котрі підтверджують знання англійської мови на рівні В2 чи вище буде сприяти розвитку англомовних програм на кількісному, а головне – на якісному рівні. Підвищення якості володіння іноземними мовами науково-педагогічними працівниками може відбуватися як унаслідок реалізації виключно внутрішніх програм, так і завдяки участі в різноманітних мовних програмах таких установ, як Британська Рада, у програмах академічного обміну.