Кафедра "Міжкультурна комунікація та іноземна мова"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3952

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mkia

Кафедра "Міжкультурна комунікація та іноземна мова" була відкрита 2 лютого 2004 року.

Кафедра ставить за мету отримання студентами інтегрованих знань у сфері іноземних мов, міжкультурної комунікації, Інтернет-комунікації, медіа-комунікації та PR-комунікації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Кафедрою створена мережа міжнародного партнерства, до якої було залучено понад 20 зарубіжних університетів, організацій та професійних фундацій. Унікальний досвід, здобутий проєктною командою кафедри в межах міжнародного співробітництва, дає підставу вважати її конкурентоспроможною на ринку освітніх послуг, яка здійснює навчальну діяльність на рівні міжнародних стандартів.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор філологічних наук, 1 доктор психологічних наук, 8 кандидатів філологічних наук; 1 співробітник має звання професора, 4 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 17
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки "English for tourism industry". Частина 2
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Компанієць, Ірина Василівна; Томілін, Олександр Михайлович
    Методичні вказівки розроблено для студентів денної та заочної форм навчання спеціальностей: 241 Готельно-ресторанна справа, 242 Міжнародний туристичний бізнес. Методичні вказівки призначені для розвитку навичок перекладу, коментування, відтворення змісту оригінальних текстів, а також для формування навичок усного та писемного мовлення. Сучасні тенденції розвитку індустрії міжнародного туризму та готельно-ресторанного бізнесу вимагають від фахівців постійного професійного вдосконалення, у тому числі володіння спеціальною термінологією іноземною мовою, і методичні вказівки, що містять матеріали зарубіжної преси, може бути використані для цих цілей. Методичні вказівки спрямовані на оволодіння необхідним граматичним та лексичним матеріалом з англійської мови. Методичні вказівки містять різноманітні завдання для аудиторної та самостійної роботи студентів. У розділах розташовані креативні завдання з розвитку монологічного і діалогічного мовлення в іншомовному професійному середовищі.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з розвитку умінь та навичок професійного спілкування англійською мовою
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Пономаренко, Наталія Володимирівна
    Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з розвитку умінь та навичок професійного спілкування англійською мовою для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальностей 051 «Економіка», 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент організацій та адміністрування», 075 «Маркетинг», 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», 292 «Міжнародні економічні відносини». Мета вказівок відповідає вимогам робочій програмі навчальної дисципліни «Іноземна мова». Матеріалом для формування умінь і навичок є оригінальні статті з профільних журналів. Методичні вказівки спрямовані на оволодіння необхідним граматичним та лексичним матеріалом з англійської мови.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки для аудиторної та самостійної роботи з дисципліни "Іноземна мова за професійним спрямуванням". Частина 1
    (2024) Компанієць, Ірина Василівна; Томілін, Олександр Михайлович
    Методичні вказівки розроблено для студентів денної та заочної форм навчання спеціальностей: 241 Готельно-ресторанна справа, 242 Міжнародний туристичний бізнес. Методичні вказівки призначені для розвитку навичок перекладу, коментування, відтворення змісту оригінальних текстів, а також для формування навичок усного та писемного мовлення. Сучасні тенденції розвитку індустрії міжнародного туризму та готельно-ресторанного бізнесу вимагають від фахівців постійного професійного вдосконалення, у тому числі володіння спеціальною термінологією іноземною мовою, і методичні  вказівки, що містять матеріали зарубіжної преси, може бути використані для цих цілей. Методичні вказівки спрямовані на оволодіння необхідним граматичним та лексичним матеріалом з англійської мови. Методичні вказівки містять різноманітні завдання для аудиторної та самостійної роботи студентів. У розділах розташовані креативні завдання з розвитку монологічного і діалогічного мовлення в іншомовному професійному середовищі.
  • Ескіз
    Документ
    Вчимось писати наукові статті
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Гончаренко, Тетяна Євгенівна; Дьомочка, Лідія Владиславівна; Гращенкова, Вікторія Володимирівна; Іванова, Юлія Юріївна
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки з англійської мови до виконання самостійних завдань з читання до змістовного модуля "Пошук та обробка інформації"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Мартинчук, Оксана Олексіївна; Сергіна, Світлана Володимирівна
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи студентів написання індивідуальної роботи з англійської мови у формі проєкту
    (2023) Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила Миколаївна; Томілін, Олександр Михайлович
    Дані методичні вказівки призначені для самостійної та аудиторної роботи студентів 1-5 курсу всіх економічних, технічних та комп’ютерних спеціальностей. Вони мають за мету розвиток навичок та умінь різних типів мовленнєвої діяльності при підготовці до проєктної роботи (уміння правильно підготувати проєктну роботу, ставити запитання, складати анотацію, використовувати лексику, знати вимоги та критерії оцінювання). Під час розробки методичних вказівок з англійської мови для самостійної та аудиторної роботи студентів, окрім відповідності положенням навчальної програми, було враховано такі принципи як актуальність, пізнавальність, доцільність, інформативність, новизна навчального забезпечення, а також узгодженість із програмною тематикою (при підборі текстів для опрацювання), систематичність та частотність вживання (при підборі лексичних завдань). До того ж, необхідно зважати на сучасну, цікаву, динамічну форму викладання матеріалу, що також сприяє підвищенню мотивації та знайомить з вимогами при підготовки до написання проєктної роботи з англійської мови саме за даними, відповідним чином розробленими методичними вказівками. Матеріал методичних вказівок складається з двох частин. Перша частина містить вимоги до проєктної роботи та критерії оцінювання. Друга частина пропонує приклад самої проєктної роботи оформленої згідно вимог. Дані методичні вказівки складено на базі матеріалів автентичних курсів, розроблених Оксфордським університетом, а також з використанням матеріалів Інтернету.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки та проблемні завдання з англійської мови до курсу навчання професійного спрямування. Частина 2
    (2023) Подольська, Яніна Анатоліївна
    Дані методичні вказівки (у двох частинах) призначені для здобувачів вищої освіти спеціальності 161 «Хімічні технологіі» першого (бакалаврського) рівня. Головна мета даного посібника – розвиток і вдосконалення комунікативних навичок та мовної компетентності на основі професійно-орієнтованого матеріалу. Mетодичні вказівки мають чітку, інтегровану структуру, що передбачає розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності: читання, говоріння, аудіювання та письма. Тексти мають цікаву професійну тематику. До другої частини посібника увійшло 3 теми: «The Periodic Table», «Chemical reactions» та «Chemistry. Chemical Engineering». Завдання поділені на претекстові, текстові і узагальнюючі, мають універсальний характер, сприяють засвоєнню лексичного та граматичного матеріалу, розумінню та практичному застосуванню в майбутній фаховій діяльності. Система вправ включає завдання на контроль розуміння прочитаного, активізацію відповідних граматичних і лексичних явищ, визначення логічних думок, викладених у тексті, пошук інформації, викладення змісту текстів у довільній формі. Практичні завдання стимулюють творчий процес роботи студентів та підвищують їх зацікавленість у самостійній підготовці. Навчальний посібник також пропонує завдання для відпрацювання граматичних тем, які студенти вивчають під час практичних занять.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки та проблемні завдання з англійської мови до курсу навчання професійного спрямування. Частина 1
    (2023) Подольська, Яніна Анатоліївна
    Дані методичні вказівки (у двох частинах) призначені для здобувачів вищої освіти спеціальності 161 «Хімічні технологіі» першого (бакалаврського) рівня. Головна мета даного посібника – розвиток і вдосконалення комунікативних навичок та мовної компетентності на основі професійно-орієнтованого матеріалу. Mетодичні вказівки мають чітку, інтегровану структуру, що передбачає розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності: читання, говоріння, аудіювання та письма. Тексти мають цікаву професійну тематику. До першої частини посібника увійшло дві теми: «Matter» та «Three states of matter». Завдання поділені на претекстові, текстові і узагальнюючі, мають універсальний характер, сприяють засвоєнню лексичного та граматичного матеріалу, розумінню та практичному застосуванню в майбутній фаховій діяльності. Система вправ включає завдання на контроль розуміння прочитаного, активізацію відповідних граматичних і лексичних явищ, визначення логічних думок, викладених у тексті, пошук інформації, викладення змісту текстів у довільній формі. Практичні завдання стимулюють творчий процес роботи студентів та підвищують їх зацікавленість у самостійній підготовці. Навчальний посібник також пропонує завдання для відпрацювання граматичних тем, які студенти вивчають під час практичних занять.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки "English for specific purpose: professional topics"
    (Видавничий центр НТУ "ХПІ", 2023) Полякова, Тетяна Леонідівна
    Методичні вказівки розроблено для студентів денної та заочної форм навчання спеціальності 073 Менеджмент. Методичні вказівки складено згідно з програмою дисципліни. Методичні вказівки сприяють активному розвитку професійно орієнтованої іншомовної міжкультурної комунікативної, соціокультурної, фахової, навчальної та методичної компетенцій. Однією з цілей методичних вказівок є розвиток навичок читання, перекладу, письма та реферування аутентичних текстів за темою менеджмент. Інша ціль – це навчання як професійному, так і побутовому спілкуванню англійською мовою, чого вимагає програма з англійської мови для немовних вузів. Приділяється увага розвитку мислення студентів на основі виконання різноманітних лексичних вправ, які спрямовані на оволодіння професійною лексикою з зазначеної тематики. Значний наголос робиться на розвиток та поширення лінгвокраїнознавчих знань, що пов’язано з розвитком співробітництва між європейськими вищими навчальними закладами та мобільністю студентів. Методичні вказівки містять завдання для аудиторної та самостійної роботи студентів. У розділах вміщено творчі завдання з розвитку монологічного і діалогічного мовлення в іншомовному професійному середовищі.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки "Підготовка до ЄВІ"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила Миколаївна
    Дані методичні вказівки призначені для самостійної та аудиторної роботи студентів 4 курсу всіх економічних та комп'ютерних спеціальностей. Вони мають за мету розвиток навичок та умінь різних типів мовленнєвої діяльності при підготовці до ЄВІ (читання текстів за фахом та виконання завдань на розуміння текстів, уміння правильно вживати граматичні конструкції, використовувати лексику). Під час розробки методичних вказівок з англійської мови для самостійної та аудиторної роботи студентів, окрім відповідності положенням навчальної програми, було враховано такі принципи як актуальність, пізнавальність, доцільність, інформативність, новизна навчального забезпечення, а також узгодженість із програмною тематикою (при підборі текстів для опрацювання), систематичність та частотність вживання (при підборі лексичних завдань). До того ж, необхідно зважати на сучасну, цікаву, динамічну форму викладання матеріалу, що також сприяє підвищенню мотивації та підтримує бажання практикувати завдання з англійської мови саме за даними, відповідним чином розробленими методичними вказівками. Матеріал методичних вказівок складається з двох частин. Перша частина містить тексти, присвячені різним темам та завданням до них в форматі ЄВІ. Друга частина пропонує граматичні та лексичні вправи для тренування завдань при підготовці до ЄВІ. Дані методичні вказівки складено на базі матеріалів автентичних курсів, розроблених Оксфордським університетом, а також з використанням матеріалів Інтернету.