Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 32
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи формування професійного іміджу майбутнього фахівця освітніх, педагогічних наук у закладах вищої освіти: порівняльний аналіз вітчизняного і зарубіжного досвіду
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Грень, Лариса Миколаївна; Курбанова, Малохат Шеріпбаєвна
    Стаття присвячена з'ясуванню шляхів формування професійного іміджу майбутнього фахівця освітніх, педагогічних наук у закладах вищої освіти; на підставі проведених досліджень вітчизняними та зарубіжними науковцями розкрито сутність понять: "імідж", "соціальний імідж", "професійний імідж", "професійний імідж майбутнього фахівця освітніх, педагогічних наук", "професійний імідж педагога"; представлено результати порівняльного аналізу досліджень, проведених зарубіжними та вітчизняними науковцями, зроблено висновки щодо тотожності розуміння вітчизняними та зарубіжними майбутніми вчителями-педагогами поняття "професійний імідж педагога", а також вплив іміджу педагога на подальший вибір професії, їхню мотивацію на досягнення успіху в навчанні та майбутній професійній діяльності, на формування кращих особистісних рис, особисту траєкторію освітнього маршруту протягом життя; доведено, що педагогічна майстерність викладача є важливим складником його професійного іміджу.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічна готовність: сутність, зміст і способи активізації
    (Запорізький національний університет, 2019) Гура, Тетяна Віталіївна; Михайличенко, Валентина Євдокимівна
    У статті проаналізовано сутність, зміст психологічної готовності майбутніх фахівців і необхідність її формування під час навчання у вузі. Особлива увага приділена психологічній готовності як стану та стійкій характеристиці особистості, що проявляється і формується в процесі діяльності і є складником особистості. Автори підкреслюють, що психологічна готовність активізує пізнавальні процеси, ціннісно-мотиваційне ставлення до майбутньої професійної діяльності, процес самоусвідомлення і особистісний потенціал майбутніх фахівців, сприяє узгодженню завдань з досвідом, майстерністю, вольовими та іншими якостями особистості, забезпечує можливість ефективної взаємодії з іншими людьми. В статті розглянуто структуру і фізіологічний механізм функціонування психологічної готовності. В статті запропоновані способи активізації особистісного потенціалу майбутніх фахівців, який розкривається та розвивається в процесі навчання у вузі. Однак, в технічних вузах України в останні роки вивчення дисципліни психологічної спрямованості вкрай обмежене, що негативно впливає на процес навчання і його результати.
  • Ескіз
    Документ
    Ергономічна компетентність як результат навчання та інтегрований показник якості фахової підготовки майбутніх викладачів закладів вищої освіти в умовах освітніх трансформацій
    (Університет ім. Альфреда Нобеля, 2018) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Демідова, Юлія Євгенівна
    У статті наведено результати навчання інтегрованих ергономічних та психолого-педагогічних дисциплін в контексті формування ергономічної компетентності як показника якості фахової підготовки майбутніх викладачів вищої школи. Визначено, що ергономічна компетентність формується на основі сукупності соціально-психологічних, фізіологічних, психологічних, психофізіологічних, антропометричних та гігієнічних складових. Обговорюються результати впливу навчання інтегрованих ергономічних та психолого-педагогічних дисциплін на сформованість ергономічної компетентності магістрантів-педагогів.
  • Ескіз
    Документ
    Мотиваційні предиктори спрямованості особистості
    (Рівненський державний гуманітарний університет, 2017) Богдан, Жанна Борисівна; Підбуцька, Ніна Вікторівна
    Стаття присвячена аналізу особливостей реалізації у професійній діяльності. Розглядається феноменологія поняття "діяльність", "професійна діяльність". Досліджуються особливості прояву професійної мотивації, рівнів розвитку її видів шляхом порівняння респондентів різних видів провідної діяльності. Визначаються мотиваційні предиктори таких видів спрямованості особистості, як професійна, емоційна, інтерактивна. Головними предикторами загальної спрямованості встановлено: загальної спрямованості – внутрішня мотивація, емоційної спрямованості – зовнішня позитивна та негативна мотивація. Узагальнено місце мотиваційних установок у спрямованості особистості.
  • Ескіз
    Документ
    Особистість сучасного менеджера як провідний фактор його професійної діяльності
    (ТОВ "Планер", 2011) Шаполова, Вікторія Валеріївна
    У статті визначено поняття "особистість", "менеджер", "діяльність", а також "професійна діяльність". Розкрито та проаналізовано основні риси особистості сучасного менеджера та їх зв'язок з професійною діяльністю менеджера.
  • Ескіз
    Документ
    Морально-етичний аспект лідерського потенціалу майбутніх фахівців з правоохоронної діяльності пенітенціарної системи України
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Горбач, Ігор
    З урахуванням аналізу сутності та основних принципів діяльності Державної кримінально-виконавчої служби України, нами було досліджено необхідність наявності морально-етичного елементу, як вкрай важливого компоненту лідерського потенціалу майбутніх фахівців правоохоронної діяльності пенітенціарної системи України. А також визначено структуру та можливі шляхи його формування у процесі навчання у профільних закладах вищої освіти Державної кримінально-виконавчої служби України.
  • Ескіз
    Документ
    Лідерський потенціал майбутніх фахівців Державної кримінально-виконавчої служби України
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Романовський, Олександр Георгійович; Горбач, Ігор
    Враховуючи дослідження науковців, було розглянуто сутність понять "лідер", "лідерство", "лідерський потенціал". На основі аналізу особливостей організації професійної діяльності персоналу Державної кримінально-виконавчої служби України було з'ясовано основні вимоги щодо лідерського потенціалу майбутніх її фахівців. Автором увагу зосереджено на необхідності формування лідерського потенціалу майбутніх фахівців Державної кримінально-виконавчої служби України. Враховуючи проведені дослідження, було визначено структурні компоненти лідерського потенціалу майбутніх пенітенціаріїв.
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційно-комунікаційні технології як засіб підвищення якості навчального процесу в системі післядипломної медичної освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Касьянова, Олена; Швецова, Ганна; Шахова, Гульнара
    У статті розглянуто актуальність використання ІКТ на основі мультимедійних технологій як засобу підвищення якості навчального процесу у системі післядипломної освіти. У статті виокремлено можливості інтерактивної дошки і програмного забезпечення Smart Notebook, які можна використовувати в організації навчального процесу сучасних фахівців з охорони здоров’я в системі післядипломної освіти. Наведено приклади елементів навчально-методичного забезпечення, розроблених в середовищі програмного забезпечення Smart Notebook.
  • Ескіз
    Документ
    Рейтинг науково-педагогічних працівників, як складова системи державного управління якістю вищої освіти
    (Національний університет цивільного захисту України, 2017) Мороз, Світлана Анатоліївна; Домбровська, С. М.; Мороз, Володимир Михайлович
    Обґрунтовано місце та роль рейтингу науково-педагогічних працівників в системі державного управління якістю вищої освіти. На прикладі конкретних моделей розбудови рейтингів науково-педагогічних працівників визначено їх основний зміст та особливості використання. Крім того, стаття містить результати критичного переосмислення напрямів використання процедури оцінювання науково-педагогічних працівників з акцентуванням уваги на необхідності врахування в рейтингу потенціалів викладача з досягнутими ним результатами. В статті опрацьовано висновки щодо місця, ролі та умов ефективності використання рейтингу науково-педагогічних працівників в системі управління розвитком трудових можливостей ВНЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Комп'ютерна графіка як складова професійної діяльності сучасного фахівця
    (НТУ "ХПІ", 2018) Швецова, Ганна
    У статті розглянуто актуальність використання комп'ютерної графіки у професійній діяльності сучасного фахівця, наведено результати аналізу існуючих методик навчання основ комп'ютерної графіки сучасних фахівців на предмет відповідності вимогам державного стандарту вищої освіти. Стаття містить пропозиції щодо підвищення ефективності навчання основам комп'ютерної графіки шляхом упровадження методичної системи, що у своєму макропідході будуватиметься не тільки на основі інструментарію програми, а й забезпечить можливість урахування специфіки професійної діяльності сучасних фахівців та ієрархічну побудову змісту навчання основ комп'ютерної графіки.