Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business
Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.
Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Забезпечення захисту інформації під час співпраці та комунікації в проєктному управлінні(Одеська державна академія будівництва та архітектури, 2024) Мащенко, Марина Анатоліївна; Іпполітов, Євгеній МиколайовичПублікація Імплементація цифрових технологій в управлінні асортиментом та запасами в швидкому ринковому середовищі(ТОВ "УКРЛОГОС Груп", 2024) Гудименко, Вячеслав Павлович; Мащенко, Марина АнатоліївнаПублікація Особливості використання маркетингових нейротехнологій у соціальних мережах(2024) Мащенко, Марина Анатоліївна; Момотков, Ігор Сергійович; Гудименко, Вячеслав ПавловичПублікація Вимоги до сучасної системи управління запасами підприємства(Полтавський державний аграрний університет, 2024) Мащенко, Марина Анатоліївна; Гудименко, Вячеслав Павлович; Момотков, Ігор СергійовичПублікація Інструменти диджиталізації у побудові персоналізованих маркетингових стратегій через соціальні мережі(International Center of Scientific Research, 2024) Момотков, Ігор Сергійович; Мащенко, Марина АнатоліївнаПублікація Сучасна парадигма безпеки управління розвитком складних ієрархічних систем(ФОП Лібуркіна Л. М., 2024) Сергієнко, Олена Андріанівна; Мащенко, Марина Анатоліївна; Кочорба, Валерія Юріївна; Дячек, Ольга ЮріївнаПеребудова національної економіки, процеси трансформації, що відбуваються в ній, актуалізують проблеми керованого векторного розвитку складних ієрархічних систем в економіці. Метою цього дослідження є аналіз теоретичних і методологічних аспектів розвитку складних ієрархічних систем (СІС) в економіці в умовах непередбачуваності та стохастичності зовнішнього та внутрішнього середовища, а також нерівномірного розвитку соціально-економічних процесів, які вимагають керованого векторного розвитку. Саме керованість векторного розвитку СІС дозволяє забезпечити безпеку процесів нелінійного розвитку СІС. Об'єктом дослідження є процеси нелінійного розвитку СІС в умовах непередбачуваності, стохастичності зовнішнього середовища та нерівномірного розвитку соціально-економічних процесів, які викликані глобалізаційними трансформаціями світової економіки. У дослідженні використано загальні та спеціальні методи для досягнення мети та розв'язання поставлених завдань. До загальних методів належать абстрактно-логічний метод, що був використаний для роз'яснення теоретичних підстав безпеки розвитку складних ієрархічних систем (СІС), та методи теоретичного узагальнення, системного та поведінково-економічного аналізу, що допомогли сформулювати якісні цілі та завдання СІС, визначити проблеми управління керованими динамічними процесами, провести критичний аналіз концепцій розвитку та з'ясувати генезис підходів. До спеціальних методів дослідження відносяться системно-структурний аналіз, що був застосований для формування, вибору та реалізації гіпотез, побудови прогнозів, та системний підхід та методи аналізу та синтезу, що допомогли виявити та агрегувати якісні характеристики концепції управління безпекою розвитку СІС. В результаті застосування цих методів було досягнуто синергетичного підходу до управління процесами СІС та вирішено проблеми, пов'язані зі стохастичністю та невизначеністю зовнішнього та внутрішнього середовища, нерівномірним розвитком соціально-економічних процесів та іншими факторами, що впливають на безпеку розвитку економіки інтелекту. Обґрунтовується вплив ендогенних та екзогенних факторів на розвиток СІС. Запропоновано методику, яка базується на процесно-функціональному менеджменті, для аналізу рівня розвитку СІС, що може допомогти підвищити ефективність використання виробничих ресурсів. Розроблено концепцію моделювання механізмів розвитку систем інформаційної безпеки (СІБ) на основі трансформації процесів управління та інвестиційних процесів.Публікація Вплив технологічних інновацій на розвиток підприємництва(ФОП Томенко Ю. І., 2023) Мащенко, Марина Анатоліївна; Черкашин, С. А.Публікація Методичні вказівки до виконання магістерського дипломного проєкту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мащенко, Марина Анатоліївна; Сергієнко, Олена Андріанівна; Шапран, Євген Миколайович; Соснов, Ігор ІгоровичМагістерський дипломний проєкт є випускною кваліфікаційною науково-дослідною роботою, що характеризується внутрішньою єдністю і відображає процес розробки обраної теми та її результати. Науковий рівень магістерської роботи повинен відповідати освітній програмі навчання в магістратурі зі спеціальності 076 «Підприємництво та торгівля». Сукупність результатів, отриманих у процесі підготовки дипломного проєкту, повинна бути критерієм оцінювання освітнього рівня випускника вишу і свідчити про наявність у нього навичок проведення наукового дослідження: уміння самостійно вести науковий пошук; визначати і розв’язувати професійні проблеми; виконувати конкретні наукові завдання адекватними методами. Магістерський дипломний проєкт є засобом демонстрації готовності студента до роботи в різних галузях підприємницької діяльності. Робота є самостійним дослідженням студента і базується на теоретичних знаннях і практичних навичках, отриманих студентом у результаті навчання та проходження переддипломної практики. Мета магістерського дипломного проєкту – закріплення майбутніми фахівцями теоретичних засад функціонування підприємницьких, торговельних та біржових структур, яка здійснюється для досягнення відповідних економічних і соціальних результатів. Для досягнення мети магістерської дипломного проєкту студенти повинні вирішити такі завдання: закріпити навички використання сучасної комп’ютерної і телекомунікаційної технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності; здійснити пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності; розробити теоретичні та практичні рекомендації з підвищення ефективності господарської діяльності сучасного підприємництва; здійснити графічне представлення даних і розрахунків з метою візуалізації результатів дипломного проєктування. Виконання дипломного проєкту дає можливість студенту навчитися самостійно працювати з різними інформаційними джерелами, реферувати матеріали періодичної літератури, глибше вивчати основні проблеми економіки праці, аналізувати статистичні дані і на підставі цього розробляти організаційні заходи, доведені до рівня практичного застосування. Магістерський дипломний проєкт повинен бути самостійним дослідженням, гідним відповідної кваліфікації. Студент-дипломник повинен підтвердити рівень загальнотеоретичної і спеціальної підготовки. Дипломна робота є випускною кваліфікаційною роботою, на підставі захисту якої Державна екзаменаційна комісія (ДЕК) вирішує питання про присвоєння її автору кваліфікації «магістра підприємництва та торгівлі» і видачі йому диплома державного зразка. Дипломний проєкт, що не відповідає вимогам щодо змісту та оформлення, написаний без дотримання затвердженого плану, не містить матеріалів реального аналізу господарської діяльності, обґрунтованих пропозицій, а також не має зовнішньої та внутрішньої рецензії, до захисту не допускається. Дипломний проєкт також проходить перевірку на дотримання її автором академічної доброчесності (плагіат), яку виконує уповноважена особа - депозитор. Для її успішного проходження робота повинна містити не менш 75% відсотків оригінального вмісту. Якщо процент запозичень перевищує вказаний відсоток – робота до захисту не допускається і повертається на доопрацювання здобувачу вищої освіти. Допущений до захисту дипломний проєкт розміщується в репозиторії НТУ «ХПІ» де і зберігається у подальшому.Публікація Детермінанти розвитку бізнес-середовища підприємств залізничного транспорту в умовах інтеграції(Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, 2023) Мащенко, Марина АнатоліївнаПублікація Аналіз маркетингових інструментів удосконалення стратегії управління продажами компанії(Дніпровський державний аграрно-економічний університет, 2024) Сергієнко, Олена Андріанівна; Мащенко, Марина Анатоліївна; Швець, А. Д.Роботу присвячено вирішенню актуальної проблеми пошуку шляхів удосконалення стратегії управління продажами на підставі методів економічного аналізу та прогнозування, які б дозволили підвищити якість прийняття рішень щодо формування стратегії управління продажами, зокрема в мережі Інтернет. Для досягнення мети у роботі було досліджено теоретичні засади формування стратегії управління продажами компанії, визначені особливості формування стратегії просування товару в мережі Інтернет. Виявлено, що система ефективного прогнозування продажів є одним з найважливіших елементів успіху компанії. Управління продажами - це галузь менеджменту, в якій можна отримати суттєві переваги, використовуючи ефективні методи, і ці переваги мають грошове вираження. У сучасних умовах ефективність управління продажами підвищується шляхом формування та впровадження дієвої стратегії інтернет-маркетингових заходів, що дозволяє отримувати більш значні конкретні конкурентні результати у відповідності до поставлених цілей, оптимально розподілити та оптимізувати всі ресурси, зокрема фінансові та часові та впровадити постійний моніторинг діяльність під час її виконання з метою корегувальних заходів. PR- комунікації компанії у соціальних мережах дають можливість отримати більше особистої інформації про клієнтів та використати її при формуванні стратегії управління продажами. Було досліджено залежність прибутку від надання освітніх послуг школи англійської мови «EnglisHouse» від рекламних асигнувань, та побудовано модель прогнозування прибутку. На основі аналізу динаміки відвідувань сайту закладу побудовано моделі оцінки ефективності рекламних заходів для формування стратегії просування послуг в мережі Інтернет. Отримані результати дозволять закладу оцінювати ефективність стратегії управління продажами освітніх послуг та корегувати стратегію на основі отриманих прогнозних даних.