Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Вибір та обґрунтування схеми наддуву дизеля авіаційного призначення(Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут", 2021) Прохоренко, Андрій Олексійович; Кравченко, Сергій Сергійович; Грицюк, Олександр Васильович; Кузьменко, Анатолій ПетровичУ статті дано обґрунтування раціональної схеми системи наддуву авіаційного дизеля ХАДІ-100А для забезпечення його висотності з точки зору найменших втрат ефективної потужності двигуна. Запропоновано методику оцінки втрати потужності авіаційного дизеля в залежності від висоти польоту. Розглянуто три варіанти схеми системи наддуву: з одним вільним турбокомпресором; паралельним приводним компресором і вільним турбокомпресором; послідовним приводним компресором і вільним турбокомпресором. В результаті виконання розрахункового дослідження показано, що у випадку застосування одного вільного турбокомпресору на висоті h > 1500 м нормальний робочий процес дизеля реалізований бути не може, оскільки при цьому коефіцієнт надлишку повітря падає нижче критичної для дизеля величини α < 1,4. Навіть за умови підтримки постійного коефіцієнту надлишку повітря ефективна потужність двигуна, з одним вільним турбокомпресором, зі збільшенням висоти польоту падає приблизно на 6...11 кВт на кожні 1000 м. У схемах з приводним компресором якість паливо-повітряної суміші з висотою змінюватися не буде, а втрати потужності на їх привід порівняно незначні – в межах 1...2 кВт на 1000 м висоти підйому та можуть бути компенсовані збільшенням циклової подачі палива без втрати якості робочого процесу. В результаті проведення розрахункового дослідження зроблено висновок, що найбільш раціональною з точки зору найменших витрат потужності є схема з послідовним приводним компресором та вільним турбокомпресором, витрата потужності на привід компресора на висоті 5000 м на 1,4 кВт менше, ніж у схемі з паралельним приводним компресором та становить максимальну величину 8,5 кВт. Запропоновано використання електроприводного компресора, оскільки в такому випадку агрегат отримує гнучкість керування для вибору оптимального режиму роботи та є можливість використання альтернативних приводному електрогенератору джерел енергії (сонячні батареї, акумулятори, термоелектрогенератори та ін.).Документ Обґрунтування необхідності наступного кроку щодо застосування методу математичного планування експерименту у дослідженні ДВЗ(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Левченко, Денис Вадимович; Грицюк, Олександр Васильович; Кузьменко, Анатолій ПетровичПоказана роль області математичного планування експерименту, а також переваги застосування регресійних моделей у вигляді степеневих поліномів при проведенні регулювальних робіт та доводці існуючих конструкцій ДВЗ. Надано сучасні орієнтири в сфері планування експерименту при дослідженні процесів в ДВЗ, спираючись на прогресивні ідеї області математичного планування експерименту та технічні можливості збору, обробки і представлення результатів експерименту. Показані вимоги щодо розвитку напряму експериментального дослідження і потреби в багатофакторному аналізі процесів, що являються комплексними показниками якості систем. На прикладі підготовки експерименту дослідження пускових якостей дизеля серії ДА10 показана нагальна потреба організації шестифакторного експерименту. Визначені етапи планування дослідного експерименту та показане місце математичного планування експерименту в процесі підготовки дослідження процесів в ДВЗ. Обґрунтовані недоліки традиційних методів математичного планування експерименту та запропоновані способи їх усунення. Показані потреби в подальших пошукових робо-тах з питань постановки багатофакторних експериментів та підвищення точності аналітичного опису та експериментального виміру досліджуваного параметру. В роботі представляється програмний апарат Approximation_LSM власної розробки, що виконує ряд вимог, які були висунуті до традиційного методу обробки результатів експериментальних досліджень. Згідно розглянутих можливих рішень задач, поставлених до математичного планування експерименту, визначені напрямки, що потребують подальшого аналізу для створення нових методик складання «розріджених» та несиметричних планів експерименту із кількістю факторів не менше шести, визначення критеріїв оцінки повноти і ваги факторів в плані для “розріджених” та несиметричних планів. Окрім того, запропоновані методики проведення пошукових експериментів з оптимізації визначного параметру із використанням уточнюючих планів експерименту та методики оцінки коефіцієнтів моделі поліноміальної регресії для можливості зменшення кількості членів поліному.Документ Термостабілізовані керамічні нагрівачі для поліпшення холодного пуску малолітражних дизельних двигунів енергоагрегатів(НТУ "ХПІ", 2008) Альохін, С. О.; Грицюк, Олександр Васильович; Дороженко, О. М.; Кондратенко, В. Г.При розробці підігрівача масла в маслобаці дизельного двигуна енергоагрегата були використані нагрівні елементи, розроблені на основі сегнетоелектричної напівпровідникової (позисторної) кераміки, розроблені Інститутом загальної та неорганічної хімії ім. В.І. Вернадського НАН України у співпраці з Казенним підприємством "Харківське конструкторське бюро з двигунобудування". Проведені всебічні випробування показали ефек-тивність підігрівача масла з такими нагрівними елементами. Застосування такого підігрівача дозволило застосувати для дизеля енергоагрегату ЕА-10М масло в’язкістю 16сСт при температурі навколишнього середовища до мінус 20 С. Табл. 3. Іл. 5. Бібліогр. 4 назв.Документ Дослідження навантаженості елементів газового стику двигуна 2ДТ(НТУ "ХПІ", 2008) Грицюк, Олександр Васильович; Пилипенко, С. В.; Мотора, О. А.Для підвищення надійності газового стику двигунів 2ДТ проведені дослідження жорсткостно-міцностних характеристик елементів газового стику і болтів, що забезпечують його працездатність. Дослідження проводилися в двох напрямках: оцінка міцності силових шпильок і деформативності пакета деталей і розподілу зусилля по стику "блок - голівка". В результаті проведених робіт призначені умови монтажу голівки блоку, що забезпечують міцність силових шпильок і надійну роботу газового стику.Документ Вибір параметрів адаптивного завдання паливоподачі автомобільного дизеля 4ЧНА-1 8,8/8,2 в умовах моторного стенда(2012) Грицюк, Олександр Васильович; Врублевський, Олександр Миколайович; Щербаков, Григорій Олександрович; Овчинніков, О. О.У статті представлені результати стендових випробувань автомобільного дизеля 4ДТНА1, проведених по ортогональному математичному плану з метою одержання поліноміальних залежностей необхідних параметрів пали-воподачі від частоти обертання колінчатого вала і тиску наддувного повітря для формування їх адаптивного зада-вання під конкретні умови роботи дизеля. Моторними випробуваннями підтверджена необхідність закладеного в конструкцію паливоподаючої апаратури дизеля зв'язаного керування цикловою подачею палива і кутом випередження упорскування палива по всіх експериментально-розрахункових точках характеристик усережимного регу-лятора. Отримані математичнізалежності для подальшого відпрацьовування і настроювання розділеної паливо-подаючої апаратурибезпосередньої дії для вітчизняного автомобільного дизеля.