Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Математична модель бензинового двигуна, що працює за циклом Аткінсона
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Колеснікова, Тетяна Миколаївна; Заренбін, Володимир Георгійович; Сакно, Ольга Петрівна; Олло, Василь Петрович
    В силу того, що вартість автомобільного палива має стабільну тенденцію до подорожчання та постійно посилюються законодавчі норми на викиди токсичних речовин з відпрацьованими газами, питання його економії стає вельми актуальним. Підвищення економічних показників автомобілів може бути забезпечене шляхом регулювання ступеня стиску на дросельних режимах двигуна та регулювання навантаження за рахунок зміни фаз газорозподілу. Іскрові ДВЗ, в основному, працюють у вузькому діапазоні зміни складу робочої суміші, тому на часткових навантаженнях необхідно зменшувати масу робочого тіла для підтримки необхідного складу суміші. Це, зазвичай, забезпечується дроселюванням повітря, що надходить в циліндри, і призводить до значного погіршення індикаторних показників ДВЗ через збільшення насосних витрат. Одним зі шляхів розв’язання даної проблеми є перехід від регулювання дроселюванням повітря до регулювання маси заряду шляхом затримки моменту закриття впускного клапану, тобто регулювати навантаження двигуна за способом Аткінсона. Для ДВЗ з регулюванням навантаження за способом Аткінсона стоїть завдання вибору конструктивної схеми газорозподільного механізму і параметрів робочого процесу, що можливо шляхом розробки певних методів розрахунку. Запропоновано загальну методику й математичні моделі елементів і підсистем робочого процесу ДВЗ з регулюванням навантаження за способом Аткінсона, які дозволяють проводити оцінку та вибір раціональних параметрів конструкції і робочого процесу двигуна на стадіях його розробки, доводки і дослідження. Отримані емпіричні залежності параметрів роботи двигуна, що уточнюють математичну модель робочого циклу стосовно до часткових режимів. Отримані емпіричні залежності дозволяють відстежити зміну основних параметрів робочого циклу двигуна. Математична модель враховує кінематику двигуна, а також варіанти регулювання як навантаження двигуна, так і ступеня стиску по методу Аткінсона. За результатами теоретичних досліджень за допомогою математичної моделі робочого процесу двигуна побудовані навантажувальні характеристики двигуна з регулюванням навантаження за способом Аткінсона та двигуна, що працює за циклом Отто. Відзначено, що регулювання навантаження за способом Аткінсона доцільно використовувати на режимі малих обертів, а з підвищенням обертів переходити до застосування інших допоміжних елементів конструкції двигуна. Наприклад, механічного нагнітача.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз двигунів з модульним відключенням циліндрів
    (НТУ "ХПІ", 2016) Колеснікова, Тетяна Миколаївна; Заренбін, Володимир Георгійович
    Розглядаються існуючі конструкції автомобільних двигунів, що реалізують різні способи відключення циліндрів. Виявлено недоліки і переваги двигунів з різними способами відключення циліндрів. Відмічається, що модульні двигуни мають найбільшу паливну економічність, однак вони відрізняються складністю та ненадійні- стю конструкції. Також наведено, що у безшатунному двигуні з кривошипно-кулісним механізмом крім можливості підвищення ефективного ККД через малі механічні втрати, конструктивно простіше реалізується модульне відключення циліндрів.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні дослідження робочого процесу безшатунного двигуна
    (НТУ "ХПІ", 2015) Колеснікова, Тетяна Миколаївна
    Приведена математична модель робочого циклу бензинового чотиритактного двигуна з урахуванням кінематики силового механізму та змінного ступеня стискання на часткових режимах. Модель впускної системи заснована на рівняннях втрат тиску в елементах впускної системи і дозволяє визначати температуру та тиск перед впускним клапаном в залежності від навантаження та частоти обертання колінчастого валу. По точності розрахунків дана математична модель не поступається відомим програмам, але значно простіша, менш трудомістка й вимагає меншого машинного часу. Модель дозволяє оцінювати заходи, що направлені на оптимізацію конструкції двигуна й підвищення його паливної економічності.
  • Ескіз
    Документ
    Деякі результати порівняльних досліджень показників безшатунного та класичного двигунів
    (НТУ "ХПІ", 2014) Міщенко, Микола Іванович; Заренбін, Володимир Георгійович; Колеснікова, Тетяна Миколаївна; Юрченко, Юрій Валерійович; Супрун, Володимир Леонідович; Шляхов, Віталій Сергійович; Касьяненко, Дмитро Валерійович
    У статті описуються деякі результати експериментальних і розрахункових досліджень двох одноциліндрових двигунів з різною кінематикою силового механізму – безшатунного з кривошипно-кулісним механізмом і класичного з кривошипно-шатунним механізмом. Розглянуто зміну складових сумарних механічних втрат і втрат на тертя по швидкісним і навантажувальним характеристикам двигунів. Відзначається більш низький рівень механічних втрат в безшатунному двигуні (в середньому на 20...25%) і кращі на 10...20% ефективні показники.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення механічних втрат у поршневому двигуні внутрішнього згоряння
    (НТУ "ХПІ", 2013) Міщенко, Микола Іванович; Заренбін, Володимир Георгійович; Колеснікова, Тетяна Миколаївна; Юрченко, Юрій Валерійович; Супрун, Володимир Леонідович; Шляхов, Віталій Сергійович
    The results of studies of friction loss and gas exchange in two four-stroke internal combustion engines (ICE) – a classic one and conrod-free are offered. It is reported that the mechanical losses in the group crank rocker mechanism conrod-free engine are in 30...40 % larger than the crank mechanism classic engine. However, the overall mechanical losses conrod-free engine is less than 20...35 % in comparison with the classical ICE conrod-free due to the lack of lateral movement of the engine piston. Studies have shown that the higher gas exchange rate loss (per 1...8%) refers to a conrod-free motor.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні тенденції розвитку автомобільних двигунів із різними способами регулювання потужності та ступеня стиску
    (НТУ "ХПІ", 2008) Міщенко, Микола Іванович; Заренбін, Володимир Георгійович; Колеснікова, Тетяна Миколаївна; Юрченко, Юрій Валерійович; Бухтієнко, Д. М.
    Обговорюються перспективи й конструкції нетрадиційних двигунів. Проведений аналітичний огляд різних способів регулювання навантаження та ступеня стиску бензинового двигуна внутрішнього згоряння на часткових режимах його роботи. Розглянуті недоліки цих способів та зроблені висновки щодо доцільності їх застосування на двигунах. Відзначається, що із всіх відомих на сьогодні типів двигунів самим багатообіцяючим для установки на автомобіль завтрашнього дня є безшатунний поршневий двигун із кривошипно-кулісним силовим механізмом. Роботи зі створення такого двигуна ведуться протягом більше 20 років у ДонНТУ. Іл. 5. Бібліогр. 19 назв.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання та дослідження робочого циклу бензинового двигуна. Частина 1. Математична модель
    (НТУ "ХПІ", 2010) Міщенко, Микола Іванович; Заренбін, Володимир Георгійович; Колеснікова, Тетяна Миколаївна; Юрченко, Юрій Валерійович; Савенко, О. В.
    На основі диференціальних рівнянь енергетичного й масового балансу пропонується методика розрахунку параметрів робочого тіла в циліндрі чотиритактного бензинового двигуна. Моделювання дійсного циклу ДВЗ відрізняється від загальновідомих врахуванням кінематики силового механізму, змінного ступеня стискуна часткових режимах і регулюванням навантаження по способах Міллера й Аткінсона. При цьому враховується ефект впливу конструктивних факторів і параметрів робочого циклу. Описано метод розрахунку процесу згоряння в бензиновому двигуні, заснований на підході І. І. Вібе. Однак, у даній роботі розрахунок температури замінений розрахунком точного диференціального рівняння з використанням методу Рунге-Кутта 4-го порядку. Модель має підвищену точність розрахунку й швидкодію.
  • Ескіз
    Документ
    Математична модель процесу впуску в бензиновому двигуні з різними способами регулювання навантаження та ступеня стиску
    (НТУ "ХПІ", 2009) Міщенко, Микола Іванович; Заренбін, Володимир Георгійович; Колеснікова, Тетяна Миколаївна; Юрченко, Юрій Валерійович; Курмаз, В. А.
    Описана методика побудови математичної моделі впускного трубопроводу в умовах регулювання навантаження й ступеня стиску в бензиновому двигуні внутрішнього згоряння. Наведено рівняння для розрахункового дослідження впливу деяких параметрів впускного тракту на показники термодинамічного циклу. В основу розробленої моделі впускного трубопроводу покладені рівняння термодинаміки й гідравліки. Отримано апроксимуючі формули зв'язку між положенням дросельної заслінки, відносним навантаженням двигуна, частотою обертання колінчастого вала й ступенем стиску.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання та дослідження робочого циклу бензинового двигуна. Частина 2. Розрахунок, експеримент, аналіз
    (2012) Міщенко, Микола Іванович; Заренбін, Володимир Георгійович; Колеснікова, Тетяна Миколаївна; Юрченко, Юрій Валерійович; Підлісна, Марія Андріївна
    Приведені результати експериментальних досліджень та розрахунку робочого циклу чотиритактного двигуна з різними способами регулювання навантаження такими, як: класичний, Аткінсона, Міллера. Розрахунково-експериментальним шляхом отримані навантажувальні та швидкісні характеристики двигуна з різними способами регулювання навантаження. Одержані дані щодо впливу вказаних способів регулювання навантаження на економічні показники роботи двигуна. Надані рекомендації щодо застосування наведених способів регулювання навантаження в автомобільних двигунах внутрішнього згоряння.
  • Ескіз
    Документ
    Двигун GoEngine зі змінним ходом поршня і регульованим ступенем стиску. Параметри робочого циклу, розрахунок, аналіз
    (НТУ "ХПІ", 2012) Міщенко, Микола Іванович; Заренбін, Володимир Георгійович; Колеснікова, Тетяна Миколаївна; Юрченко, Юрій Валерійович; Супрун, Володимир Леонідович; Підлісний, Олександр Генадійович
    Для автомобілів пропонується багато різних нетрадиційних двигунів внутрішнього згоряння. У статті дається короткий опис принципу роботи одного з широко відомих таких двигунів інженера BertdeGooijer, що іменується автором GoЕngine. Приводиться методика розрахунку конструктивних характеристик силового механі-зму і параметрів робочого циклу двигуна. Запропонована стратегія проектування двигуна GoЕngine. Зокрема, запропонований і детально проаналізований метод вибору конструктивних параметрів силового механізму таких, як радіус кривошипа, ступінь стиску, хід впуску та ін. Методом математичного моделювання показано, що реалізація регулювання ходу поршня в такому двигуні не дозволяє істотно підвищити ефективність робочого циклу.