Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
1680 результатів
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до самостійної роботи за темою "Методи та алгоритми прямого пошуку"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Северин, Валерій Петрович; Нікуліна, Олена МиколаївнаМетоди прямого пошуку є методами багатовимірної безумовної оптимізації, які засновані на евристичних принципах і не використовують похідні цільової функції та методи одновимірної оптимізації. Це методи нульового порядку. Надано метод пошуку за зразком Бокса який може бути методом еволюційної оптимізації. Розглянуто метод симплексного пошуку Спендлі – Хекста – Хімсворта як розвиток методу пошуку за зразком. Надано метод деформованого багатогранника Нелдера – Міда, який є розвитком методу симплексного пошуку. Опи сано метод Хука – Дживса. Наведено алгоритми для всіх розглянутих методів.Документ Методичні вказівки до виконання індивідуального домашнього завдання з елементами гейміфікації "Дослідження руху тіла, кинутого під кутом до горизонту" з курсу "Фізика"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гапоченко, Світлана Дмитрівна; Любченко, Олена АнатоліївнаВ методичних вказівках наведена розробка і приклад виконання індивідуального домашнього завдання «Дослідження руху тіла, кинутого під кутом до горизонту» з елементами гейміфікації. Розробка сприяє індивідуалізації навчання та формуванню і розвитку навичок студентів до самостійної роботи, активізує їхню навчально-пізнавальну діяльність. Призначено для студентів усіх спеціальностей.Документ Методичні вказівки до виконання індивідуального домашнього завдання з елементами гейміфікації "Дослідження моделей атома та закономірностей радіоактивного розпаду ядер" з курсу "Фізика"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гапоченко, Світлана Дмитрівна; Любченко, Олена АнатоліївнаВ методичних вказівках наведена розробка і приклад виконання індивідуального домашнього завдання «Дослідження моделей атома та закономірностей радіоактивного розпаду ядер» з елементами гейміфікації. Розробка сприяє індивідуалізації навчання та формуванню і розвитку навичок студентів до самостійної роботи, активізує їхню навчально-пізнавальну діяльність. Призначено для студентів усіх спеціальностей.Документ Методичні вказівки до практичних занять "Визначення температурних параметрів зразків харчових олій"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Себко, Вадим Вадимович; Новожилова, Тетяна БорисівнаМетою практичної роботи є вивчення методики розрахунків температурних параметрів зразків харчових олій, допустимі рівні яких надано у державних нормативних документах, а також визначення очікуваних значень сигналів трансформаторного вихорострумового перетворювача (ТВП), на основі якого здійснюється реалізація цієї методики. Визначення температурних параметрів олій здійснюється шляхом реалізації безконтактного двопараметрового вихорострумового методу контролю, який розроблено на базі (ТВП). Дана робота має двадцять варіантів завдань і розрахована на одну групу студентів. Ці варіанти допоможуть студентам, користуючись заданими характеристиками зразка харчової олії та відомими геометричними параметрами ТВП заданої конфігурації, розв’язати пряму задачу – визначити ЕРС ТВП з досліджуваним зразком олії та фазові кути зсуву, а також побудувати градуювальні залежності ТВП зі зразком харчових олій, що контролюється. Також завдяки цим варіантам студенти зможуть виконати зворотню задачу, яка полягає у тому, що знаючі геометричні параметри ТВП і зразка, що контролюється, температурний коефіцієнт опору ТКО , намагнічувальний струм Iн, ЕРС Е20 ТВП, частоту ft ТВП, знаходять температуру t зразка.Документ Методичні вказівки для самостійної роботи студентів з дисциплін "Природоохоронні та енергозберігаючі системи", "Екологія"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Шутинський, Олексій Григорович; Байрачний, Володимир Борисович; Бабіченко, Анатолій Костянтинович; Красніков, Ігор Леонідович; Лисаченко, Ігор Григорович; Лобойко, Вячеслав ОлексійовичМетодичні вказівки розроблені для виконання самостійної роботи студентами денної та заочної форм навчання спеціальностей: 174 "Автоматизація, комп’ютерно -інтегровані технології та робототехніка " та 133 "Галузеве машинобудування " з дисциплін "Природоохоронні та енергозберігаючі системи " та "Екологія ". У методичних вказівках наведені два контрольних завдання, які складені у 25 варіантах і вибираються відповідно до останньої цифри навчального шифру студента. Контрольне завдання рекомендується виконувати в окремому зошиті з полями для зауважень рецензента. Текст повинен бути виконаний розбірливо і охайно. Тексти завдань переписуються повністю. Відсутні вихідні дані для розрахунку можна взяти з літературних джерел або прийняти самостійно з відповідними поясненнями, в кінці завдання вказується список використаної літератури.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни "Загальна екологія"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Бабенко, Володимир Миколайович; Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Сакун, Антоніна ОлегівнаТехнології захисту навколишнього середовища це комплекс сучасних універсальних знань, які потрібно застосувати у сферах діяльності людини, що пов’язаній не тільки з екологією, а і з промисловістю, техногенною безпекою та охороною праці. Об’єктом дисципліни є технології захисту навколишнього середовища, що забезпечують природоохоронні та екологічні параметри технологічних процесів, розглядають принципи та розроблення нових технологій захисту навколишнього середовища, можливості існуючих методів та правил що засновуються на застосування чинної законодавчої та нормативної бази природокористування та екології. Хоча екологія, як наука це досить молода галузь знання, а її розвиток почався лише в другій половині двадцятого сторіччя, сам розвиток ідей занурюється в VI сторіччя до нашої ери. У XX столітті, в сучасній науці виник термін моніторинг (екологічний моніторинг) для визначення системи повторних цілеспрямованих спостережень за одним або більше елементами навколишнього природного середовища в просторі і часі. І вже після цього, з’явився напрям «Екологічний моніторинг», саме як комплекс науково обґрунтованих програмами спостережень, оцінок, прогнозів і розроблюваних на їх основі рекомендацій та варіантів управлінських рішень, необхідних і достатніх для забезпечення управління станом навколишнього природного середовища та екологічною безпекою. А створювати екологічну безпеку можна завдяки технологіям захисту навколишнього середовища.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни "Загальна екологія"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Бабенко, Володимир Миколайович; Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Сакун, Антоніна ОлегівнаЕкологія як наука це досить молода галузь знання, її фактичний розвиток почався лише в другій половині двадцятого сторіччя, хоча розвиток ідей занурюється в VI сторіччя до нашої ери. По сучасний класифікації становлення та розвиток екології має вісім етапів, де кожен з них відіграє свою роль. Перший з яких відображав примітивні знання та їх накопичення. Другий був вже в античні часи не тільки з накопиченням даних, а і з першими роботами рослин і тварин з дійсно філософським підходом, де від "колиски всіх наук" відокремлювались прикладні дисципліни. Третій етап – як продовження зборуінформації на сьогодні можна було б назвати "моніторинговим накопиченням", коли знання вже оброблялись та систематизувались і це було як раз в "епоху Відродження". Четвертий етап припадає на кінець XVIII – та початок XIX століття і базується на великих географічних та ботанічних відкриттях, коли з’явилось розуміння, що таке дія екологічних факторів у природі. П’ятий етап характеризувався у XIX столітті вивченням взаємозв’язків в природних комплексах. Шостий етап мав рамки з 1866 до 1936 року та мав напрям на вивчення природних зв’язків видів що постійно перебудовуються стосовно до зміни факторів середовища, з’являються самі терміни "екологія", "екологічна ніша", "поліморфізм" та інші, чому сприяло формування концепції біоценозів які фактично пов’язані між собою. Сьомий етап – це вже більш сучасний підхід, що відображає системний підхід до вивчення та досліджень процесів матеріально-енергетичного обміну з застосуванням математичного моделювання. І нарешті останній восьмий етап з так званою "екологізацією" екологічних наук, з розумінням формування біогеоценозів, зв’язком антропогенних факторів в природі та розвитком методів екологічного моніторингу.Документ Методичні вказівки до практичних занять за темою "Основні групи екотоксикантів та їх характеристика"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Шестопалов, Олексій Валерійович; Портянник, Сергій ВасильовичЗабруднюючі навколишнє природне середовище речовини (полютанти, ксенобіотики), що потрапляють у довкілля внаслідок природного чи антропогенного фактора володіють токсичністю і спричиняють негативний вплив на живі організми, популяції, які існують в екосистемах.Документ Методичні вказівки до практичних занять за темою "Біологічні способи вирішення екологічних проблем"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Портянник, Сергій Васильович; Босюк, Альона СергіївнаДані методичні вказівки призначені для виконання практичних робіт з дисциплін: «Біологія», «Біотехнологічний захист навколишнього середовища» для студентів зі спеціальностей 101 «Екологія», 183 «Технології захисту навколишнього середовища». Метою курсу є формування практичних навичок застосування біотехнологій для вирішення екологічних викликів та усвідомлення важливості інтеграції біологічних інновацій у різні сфери людської діяльності. У рамках практичних занять студенти мають можливість ознайомитися з передовими біологічними розробками, які спрямовані на вирішення екологічних проблем у таких галузях, як харчова промисловість, сільське господарство, енергетика тощо. Акцент зроблено на ролі біосенсорів і екобіопрепаратів, що є ключовими елементами для моніторингу стану навколишнього середовища, оцінки рівня забруднення та розробки систем захисту природи. Дані методичні вказівки допоможуть студентам: • розвинути розуміння основних принципів біотехнологічних підходів; • засвоїти методи оцінки та аналізу впливу екологічних технологій на довкілля; • навчитися застосовувати біологічні інновації для вирішення актуальних екологічних проблем. Методичні матеріали складені таким чином, щоб сприяти активному засвоєнню знань, формуванню навичок самостійної роботи та підготовці студентів до професійної діяльності у сфері захисту навколишнього середовища.Документ Методичні вказівки до виконання розрахунково-графічного завдання з навчальної дисципліни "Інформаційні технології"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Третяк, Тетяна Євгенівна; Мироненко, Олександр Леонідович; Мироненко, Сергій ОлександровичМетодичні вказівки призначені для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за спеціальністю 131 «Прикладна механіка» освітньо-професійної програми «Технологічні та логістичні системи у машинобудуванні» та надають матеріали для виконання Розрахунково-графічного завдання з навчальної дисципліни «Інформаційні технології». Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення здобувачів з призначенням, можливостями та сучасним станом розвитку інформаційних технологій, формування знань, умінь та навичок ефективного застосування сучасних інформаційних технологій та програмного забезпечення для автоматизації інженерної діяльності, розв’язання різноманітних практичних задач за фахом. Під час вивчення навчальної дисципліни студентам надається систематизована інформація про технології розробки програм для операційних систем сімейства Windows з використанням сучасних технологій об’єктно-орієнтованого та візуального програмування у середовищі Delphi засобами мови програмування Object Pascal, способи розробки графічного інтерфейсу повноцінних додатків. Графічний інтерфейс став стандартом для програмного забезпечення різних класів. Комп’ютерна графіка є складовою всіх сучасних комп’ютерних технологій та важливою компонентою освіти сучасного спеціаліста. При виконанні Розрахунково-графічного завдання з навчальної дисципліни «Інформаційні технології» студенти набувають практичні навички розробки, налагодження та виконання в середовищі Delphi програм, що реалізують побудову машинобудівних креслень. Методичні вказівки до виконання Розрахунково-графічного завдання містять формулювання завдання, вихідні дані за варіантами, докладний опис ходу виконання завдання на конкретному прикладі та правила оформлення звіту до завдання. Також у документ включено список питань для самоперевірки знань студентів та список літератури, рекомендованої для вивчення.