Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Method to Improve the Efficiency of the Traction Rolling Stock with Onboard Energy Storage
    (2019) Yatsko, Sergiy; Sidorenko, Anatoliy; Vashchenko, Yaroslav; Liubarskyi, Borys; Yeritsyan, Bagish
    This article presents the current problem of the introduction of onboard energy storages in electric transport. The energy diagrams of the electric transport operation have been analyzed, and the main stages of the rational selection of onboard energy storage capacity have been determined. A schematic of traction asynchronous electric drive system combined with onboard capacitive storage, with an improved energy storage module control system, has been provided. A simulation model of the underground rolling stock carriage in the Matlab/Simulink environment has been developed to confirm the proposed technical solution. The simulation modelling results demonstrate the more effective operation of the onboard storage control system at energy absorption, containment and recycling modes at rolling stock acceleration. The proposed algorithm of energy storage will reduce the cost of electricity for traction, reduce the power transfer and smooth the electricity consumption through an electric-traction network; it will improve traction and braking characteristics of the rolling stock.
  • Ескіз
    Документ
    Analysis and verification of the operation of the stabilizing robust controller's electrical circuit of the rotor flux-linkage control system
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Khlopenko, I. N.; Khlopenko, N. J.; Rozhkov, S. A.
    On the basis of the classical theory of robust control, the theory of stability and the theory of continued fractions, the linearized mathematical model, the procedure for calculating and designing an analog electrical circuit of the H∞-suboptimal robust controller of the flux-linkage control system of the rotor of an asynchronouselectric drive, protected by Ukrainian Patent no.137157, were built. The circuit contains three operational amplifiers, several resistors and capacitors. The proposed mathematical model, the procedure for calculating and choosing the parameters of the resistors and capacitors of the circuit take into account the random variations of the object and the controller within the specified boundaries. An analytical relationship between the transfer function coefficients and the resistances of the resistors and the capacitances of the capacitors of the controller's electrical circuit was established. On a specific example, by calculation according to the developed algorithm, the limiting values of the tolerances of the circuit's resistances of the resistors and capacitances of the capacitors were identified and these values were selected with a margin from the standard series. Analysis of noise filtering by the electrical circuit of the controller in the Multisim package shows its insensitivity to noise spreads within fairly wide boundaries.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимізація збалансованості верстата-гойдалки електроприводу штангової нафтовидобувної установки
    (НТУ "ХПІ", 2009) Маляр, Андрій Васильович
    Запропоновано метод дослідження збалансованості верстата-гойдалки штангової нафтовидобувної установки на підставі математичного моделювання функціонування його кінематичної схеми і системи електроприводу, що дає змогу враховувати нерівномірність швидкості обертання ротора привідного двигуна протягом циклу роботи плунжерної помпи.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимизация двухкратноинтегрирующей системы векторного управления асинхронным электроприводом с двухмассовой механической частью и нелинейной нагрузкой
    (НТУ "ХПИ", 2012) Акимов, Леонид Владимирович; Литвиненко, Дмитрий Григорьевич
    Рассмотрена методика создания астатической системы регулирования скорости для двухмассового асинхронного электропривода переменного тока с векторным управлением. Реализован комплексный подход к проблеме оптимизации частотно-регулируемых на базе автономного инвертора напряжения электроприводов с двухмассовой механической частью и нелинейным моментом сопротивления.
  • Ескіз
    Документ
    Синтез двукратноинтегрирующей системы векторного управления одномассовым асинхронным электроприводом с нелинейной нагрузкой
    (НТУ "ХПИ", 2011) Акимов, Леонид Владимирович; Литвиненко, Дмитрий Григорьевич; Вакуленко, Антонина Александровна
    В статье реализован комплексный подход к улучшению динамических характеристик частотно-регулируемого асинхронного электропривода с векторным управлением при нелинейном характере нагрузки использованием методов полиномиальных уравнений и диаграмм качества управления.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимизация астатической системы векторного управления двухмассового асинхронного электропривода с нелинейной нагрузкой
    (НТУ "ХПИ", 2012) Акимов, Леонид Владимирович; Литвиненко, Дмитрий Григорьевич
    Рассмотрена методика создания астатической системы регулирования скорости для двухмассового асинхронного электропривода переменного тока с векторным управлением. Реализован комплексный подход к проблеме оптимизации частотно-регулируемых на базе автономного инвертора напряжения электроприводов с двухмассовой механической частью и нелинейным моментом сопротивления.
  • Ескіз
    Документ
    Синтез и оптимизация по критерию максимальной добротности и устойчивости системы векторного управления асинхронным электроприводом с обратной связью по скорости механизма
    (НТУ "ХПИ", 2012) Акимов, Леонид Владимирович; Литвиненко, Дмитрий Григорьевич
    Рассмотрена методика создания астатической системы регулирования скорости для двухмассового асинхронного электропривода переменного тока с векторным управлением. Реализован комплексный подход к проблеме оптимизации частотно-регулируемых на базе автономного инвертора напряжения электроприводов с двухмассовой механической частью и постоянным моментом сопротивления.