Кафедра "Міжкультурна комунікація та іноземна мова"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3952
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mkia
Кафедра "Міжкультурна комунікація та іноземна мова" була відкрита 2 лютого 2004 року.
Кафедра ставить за мету отримання студентами інтегрованих знань у сфері іноземних мов, міжкультурної комунікації, Інтернет-комунікації, медіа-комунікації та PR-комунікації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Кафедрою створена мережа міжнародного партнерства, до якої було залучено понад 20 зарубіжних університетів, організацій та професійних фундацій. Унікальний досвід, здобутий проєктною командою кафедри в межах міжнародного співробітництва, дає підставу вважати її конкурентоспроможною на ринку освітніх послуг, яка здійснює навчальну діяльність на рівні міжнародних стандартів.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор філологічних наук, 1 доктор психологічних наук, 8 кандидатів філологічних наук; 1 співробітник має звання професора, 4 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Практикум англійської мови для студентів економічних спеціальностей(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Землякова, Олена Олександрівна; Каширова, Наталія Михайлівна; Шахматова, Олена ВікторівнаЦей практикум призначений для студентів першого курсу економічних спеціальностей. Він містить ізноманітні вправи з англійської мови, розділені на три частини: лексика, граматика та читання. До нього додаються стислі таблиці з теоретичними даними для зручного використання.Документ Особливості організації освітнього процесу в умовах карантинних обмежень у контексті досліджень якості взаємодії між його учасниками(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Квасник, Ольга Віталіївна; Землякова, Олена Олександрівна; Балабай, АннаУ статті розглянуто особливості карантину в Україні та здійснення освітнього процесу в умовах, викликаних пандемією. Досліджено якості взаємодії у освітньому середовищі НТУ “ХПІ” з використанням корпоративної платформи Офіс 365 між її учасниками та запропоновано функціональну модель для студентів магістратури, що планують отримати диплом із освітніх, педагогічних наук. Проведено експериментальне дослідження з метою встановлення рівня готовності до взаємодії між учасниками освітнього процесу, зокрема її провідної компоненти комунікативної компетентності. Під час проведення експерименту застосовувалась платформа Офіс 365 та інші інструменти, що залучені до її хмарного середовища. Експеримент показав, що впровадження практичних інструментів до освітнього процесу магістрів впливає на рівень їхньої комунікативної компетентності, покращуючи якість взаємодії в умовах карантинних обмежень.Документ Розвиток мовних компетенцій у студентів-соціологів(2020) Землякова, Олена Олександрівна; Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила МиколаївнаСьогодні, зважаючи на великий обсяг різноманітного тематичного і граматичного матеріалу, що має засвоїти студент при навчанні англійської мови, особлива увага приділяється створенню додаткового навчально-методичного забезпечення, спрямованого на самостійне вивчення англійської мови студентами. Методичні вказівки призначені для розвитку та формування відповідних граматично-комунікативних навичок студентів соціологів 1 – 2 курсів. Вони містять граматичні вправи з основних тем граматики англійської мови. Структура методичних вказівок складається з двох частин, засвоєння змісту кожної з яких передбачається протягом навчального семестру і може застосовуватися для самостійного використання студентами. Мета вказівок – максимально наблизити теоретичний курс граматики до практичного оволодіння англійською мовою.Документ Позааудиторне читання фахової літератури(2020) Землякова, Олена Олександрівна; Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила МиколаївнаАктуальність створення методичних вказівок полягає у можливості продовжувати опановувати мову поза основним навчанням, одночасно отримуючи додаткові відомості й цікаву інформацію про ті чи інші явища, процеси, знайомлячись з особливостями вживання певних граматичних та лексичних конструкцій у відповідному контексті. Мета методичних вказівок – навчити студентів швидко отримувати інформацію з тексту. Оволодіння навичкою ознайомлювального читання проходить в два етапи. Спочатку студенти вчаться орієнтуватися в тексті за змістом з опорою на: а) граматичні та лексичні елементи; б) логіко-смислові зв'язки (слова-сигнали), композиційну структуру тексту; в) фонові знання студентів. Такі опори допомагають знайти потрібну інформацію. Далі відбувається вдосконалення навичок швидкого вилучення інформації і виробляється вміння переносити сформовані навички на тексти за фахом.Документ AR, VR і змішана реальність в освітньому процесі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Землякова, Олена Олександрівна; Шахматова, Олена ВікторівнаДокумент Івент як інструмент корпоративної культури(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Кириченко, Я. А.; Землякова, Олена ОлександрівнаДокумент Комунікативні характеристики спілкування за допомогою програм миттєвого обміну повідомленнями(Міжнародний гуманітарний університет, 2019) Землякова, Олена Олександрівна; Шахматова, Олена ВікторівнаСтаттю присвячено дослідженню комунікативних, морфологічних, лексичних, і синтаксичних особливостей спілкування в месенджері як жанру інтернет-комунікації. Авторами обрано як матеріал для дослідження тексти листування і голосові повідомлення, передані за допомогою програм миттєвого обміну повідомленнями. Мова, що використовується в комунікації за допомогою програм миттєвого обміну повідомленнями, істотно відрізняється як від письмової, так і від усної форм нормованої літературної мови. Завдяки швидкості відправки й отримання повідомлень у месенджерах мова, що в них застосовується, усе більше і більше набуває рис усної. Використання спеціальних графічних символів – емотиконів – для передачі емоцій, застосування паралінгвістичних символів, лаконічних і виразних скорочень (здійснення комунікації засобами інших семіотичних систем), багато інших ознак дозволяють говорити про існування нового усно-письмового типу мовлення. Подібно до усного типу мовлення, комунікація за допомогою месенджерів регламентується законами зручності, простоти й економії зусиль. Подібно до письмового – має письмове оформлення. Проведений лінгвістичний аналіз повідомлень (проаналізовано понад 500 повідомлень, зібраних у грудні 2018 – січні 2019 рр.) у месенджерах Viber і Telegram показав, що найбільш характерними комунікативними характеристиками цього типу спілкування є: – діалогічність; – усно-письмовий характер використовуваної мови; – зниження мови; – експресивність. Дані характеристики зумовлюють вибір коммуникантами лінгвістичних і паралінгвістичних засобів. Під час визначення комунікативних характеристик жанрів інтернет-комунікації одним із перших необхідно враховувати технологічний параметр, оскільки комунікація в мережі Інтернет у першу чергу опосередкована комп’ютером або мобільним пристроєм, і у другу – програмами, що використовуються під час комунікації. Саме можливості комунікативних сервісів багато в чому визначають ті чи інші особливості комунікації, що здійснюються за їх допомогою, і дають певний каркас, у рамках якого функціонує мовний продукт.Документ Вивчаємо професійну англійську мову(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Землякова, Олена Олександрівна; Коляда, Вікторія Валеріївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Тарасова, Ганна СергіївнаУ навчальному посібнику надано лексичний матеріал та систему практичних завдань і тестів, що націлені на самостійне формування студентами навичок побудови складних англійських синтаксичних моделей та подальший розвиток умінь використання професійної лексики в контексті. Призначено для студентів економічних спеціальностей з рівнем підготовки В1 - 2.Документ Career(НТУ "ХПІ", 2013) Арутюнян, Ангеліна Овсепівна; Коляда, Вікторія Валеріївна; Землякова, Олена ОлександрівнаУ навчально-методичному посібнику подано текстовий матеріал за професійною тематикою та систему вправ для контролю та самоконтролю студентів. Цей матеріал відповідає напрямку підготовки студентів і допомагає формувати їх англомовні комунікативні вміння. Призначено для аудиторної та самостійної роботи студентів IV курсу факультету бізнесу та фінансів.Документ Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з розвитку умінь та навичок професійного спілкування англійською мовою(НТУ "ХПІ", 2012) Полоусова, Наталія Володимирівна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Нетецька, Тетяна Миколаївна; Землякова, Олена ОлександрівнаДані методичні вказівки призначені для аудиторних занять з іноземної мови під керівництвом викладача, а також можуть використовуватися для самостійного опрацювання. Методичні вказівки спрямовані на оволодіння необхідним граматичним та лексичним матеріалом з англійської мови. Робота складається з двох розділів, в яких подано сучасні тексти з наукових видань за спеціальностями комп’ютерних та інформаційних технологій, що дозволяють використовувати методичні вказівки для повторення вивченого матеріалу, для самостійної роботи з текстами в аудиторії та вдома